Używa ktoś?

Witam,

Rysuję sobie schemat w Qucs, i od wczoraj nie mogę znaleźć rady na dwa problemy: - Jak wstawić do schematu diodę LED? Zwykłe diody są, można nawet wybrać typ diody (Normal/Schottky/Zener/Varactor), ale LEDa ni ma. :( - Czy jest jakiś "przyjemny" sposób na wygenerowanie płytki PCB na podstawie pliku Qucs'a? Zamierzam PCB robić od zera, ale może już ktoś to przerabiał, i istnieje siakieś magiczne narzędzie do importu z Qucs'a?

Pozdrawiam, Mateusz Viste

Reply to
Mateusz Viste

Witam, W bibliotece emementów (ctrl-4) jest grupa LEDs i z można skopiować do schowka i umieścić na schemacie. Co do robienia pcb to jest to program do symulacji a nie tworzenia płytek - tu lepiej wykorzystać inne programy (patrz inne posty)

Pozdrawiam ŁK

Reply to
nbmx

I o to chodziło! Szukałem i szukałem, a tej opcji nie znalazłem - a tu rzeczywiście elementów mnogo. :) Dzięki!

Wiem wiem... po prostu tak polubiłem Qucs, że już tylko jego używam do bazgrolenia sobie schematów. Zazwyczaj płytek nie potrzebuję, więc schematy mi w zupełności starczą, ale tu raz jeden się zdarzyło, że układ w pająka nie wejdzie, i fajnie byłoby sobie wytrawić płytkę... Miałem nadzieję, że jakieś cuś mi zaimportuje goły schemat z Qucsa, i wypluje układ płytki, ale widzę, że szanse raczej małe... Nic to, trza będzie płytkę od zera robić. :-)

Pozdrawiam, Mateusz Viste

Reply to
Mateusz Viste