UPS a piec gazowy

Było? W każdym razie temat z taaaką brodą: Piec nie chce działać na UPS-ie - zapala się i gaśnie. Przyczyna jest oczywista: czujnik płomienia musi mieć prąd z L do PE, a UPS jest separowany, więc go nie ma. Rozwiązaniem byłby UPS, który nie rozłącza N i ma doprowadzenia w postaci zacisków a nie wtyczki i gniazdka (np. EVER SPECLINE), Ale co w przypadku, kiedy ktoś ma już UPS? Zmostkowanie N i zabezpieczenie przed odwrotnym połączeniem ma sens? A może da się bardziej elegancko? Jakiś duży opornik lub kondensator odpowiedniej klasy z L do PE?

Reply to
Mirek

W dniu 04.06.2021 o 14:17, Mirek pisze:

Powinien zastosować ten UPS do innych urządzeń.

Porównaj konstrukcję i schemat Twojego i dedykowanego UPS-a. Może jest szansa na łatwe przerobienie. Mostkowanie wejścia z wyjściem bez przemyślenia tego może być niebezpieczne. I wykup pełne ubezpieczenie na dom, ale takie które nie będzie wymagało przeglądów instalacji elektrycznej i gazowej.

Elegancko to będzie kupienie odpowiedniego UPS-a. Wszystko inne to mniej lub bardziej niebezpieczna rzeźba na styku napięcia sieciowego i gazu ziemnego.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 04.06.2021 o 14:17, Mirek pisze:

mój kocioł gazowy działał z apc 1000. z tym upsem nic nie wybrzydzało. o ile pamiętam były takie dostępne za 50zł bez aku.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2021-06-04 o 19:16, ToMasz pisze:

Mój APC 650 też działa bez problemów z piecem gazowym.

Reply to
Irokez

Bez informacji jaki to kocioł, a docelowo jak ma rozwiązany czujnik płomienia nie ma o czym mówić.

Reply to
Mirek

Nie wiem jak rozwiązany, Immergas eolo star.

Reply to
Irokez