UPS + zewnętrzne akumulatory

Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego ogrzewania. Problemem jest to, że pojemność akumulatorów jest zbyt niska do uzyskania długiego czasu podtrzymania. Zastanawiam się czy można "bezkarnie" podłączyć (równolegle do wbudowanych żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe o dużej pojemności? Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy będzie korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany przez konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania tej rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej sprawie.

Reply to
arek

W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:

Szukamy na znanym portalu używanego ups-a najlepiej apc bo są na pewno sinus, do nich mozna odłączyć większe aku, aby ups to wytrzymał trzeba kupić min 2* większy aby był odpowiedni zapas mocy na długą pracę. Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli razem 8 aku 38Ah każdy.

Reply to
janusz_k

W dniu 23.06.2015 o 19:30, janusz_k pisze:

Z tym sinusem to niekoniecznie ! Zależy od modelu. W tej chwili nie pomnę, które są które.

Zdaje się że SMART-y dają sinus na wyjściu ale łba pod topór nie podłożę.

G.B.

Reply to
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz

W dniu 2015-06-23 o 19:30, janusz_k pisze:

Jak masz łączone te akumulatory i czy każdy UPS powinien poradzić sobie z ładowaniem? Oczywiście bardzo długi czas ładowania nie stanowi problemu. Obawiam się tego, czy automatyka ładowania UPS nie rozpozna rozbudowanej baterii akumulatorów jako nadmiernego obciążenia lub wręcz zwarcia i wyłączy proces ładowania.

Reply to
arek

Bezkrnie samochodowych nie da się podłączyć. One do rozruchu projektowane i zrobione.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mmc54b$icm$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org... W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:

eee, imo - tylko niektore z nich sa sinus, ale moze sie myle i APC zlikwidowal tanioche

eee, imo - to niektore z nich sa przewidziane do zewnetrznych/dodatkowych aku, a niektore nie, wtedy trzeba kombinowac/myslec.

arek pisze tak:

Jaka jest moc tych pomp? Nie może być podtrzymywana tylko jedna? Na dwóch obiegach są zainstalowane?

Jak będzie to 100Ah do 12Ah to czy jest sens zostawiać żelowy?

To nie ładuj ich z UPS tylko daj dużą diodę i zrób oddzielny duży prostownik 14v.

Reply to
PiteR

A jaka jest kara?

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2015-06-23 o 20:15, arek pisze:

Wystarczy ci 4 połączyć szeregowo.

Nie powinna, automatyka ładuje w miarę szybko, tak jest w apc, potem przechodzi na ładowanie podtrzymujące.

Reply to
janusz_k

Użytkownik "arek" snipped-for-privacy@berdyczow.pl napisał w wiadomości news:mmc4pt$n0r$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Trochę strach. Małym prądem nie naładujesz dużego a jak pociągniesz, o ile się da, duży prąd to coś może nie wytrzymać. Ja bym ładował duży aku zewnętrznym prostownikiem i tylko naładowany podłączał.

Reply to
neelix

W dniu 2015-06-23 o 20:58, PiteR pisze:

Mają po około 50W na najwyższym biegu. Muszą być dwie, ponieważ jedna wymusza obieg w płaszczu kominka a druga jest za wymiennikiem ciepła który dostarcza energię z kominka do instalacji w której jest piec gazowy i wszystkie grzejniki

To znacznie komplikuje sprawę, bo musiałby to być prostownik który nie przeładuje akumulatorów i będzie je okresowo samoczynnie doładowywał.

Reply to
arek

Taka jak przy tanio i dobrze.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:

Przykladowo - Fideltronik Ares jest przystosowany do "ciągnięcia" dwóch dodatkowych pakietów baterii. Ma dedykowane gniazdo do nich.

Spokojnie pociągnie w zasadzie dowolnie duże samochodowe - kwestia tylko czasu ładowania. Zalecam pracę wyłącznie na samochodowych kwasówkach (czyli bez żelowych), aby uniknąć przepływu prądów wyrównawczych.

Ares ma aproksymowaną sinusoidę, ale "wszystko" na nim chodzi. Jeśli sunusoida musi być czysta - zadzwoń do Suchej Beskidzkiej, powiedzą Ci, który model tak ma. Ja nie pamiętam.

Reply to
Adam

Użytkownik "arek" snipped-for-privacy@berdyczow.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@berdyczow.pl...

Dlaczego zwarcia? Jeśli ładowany akumulator będzie trzymać przewidziane przy ładowaniu napięcie i prąd, to czemu nie ładować? Conajwyżej, może się zaniepokoić, że ładowanie trwa trochę przydługo. Mądra ładowarka chyba sobie powinna poradzić z tym?

Reply to
ACMM-033

250 zl czy ile tam kosztowal, brak podtrzymania, i ewentualne uszkodzenie obwodow ladowania, czy maly wybuch, ale to juz naprawde bardzo rzadko ...

W dniu 2015-06-23 o 23:15, arek pisze:

Czyli najtańszy 600VA powinien wystarczyć, do tego 1 lub 2 aku zalaeży jaki model ups-a.

Nie jest ci potrzebny, podłączasz aku np 35Ah i sopbie z nim bez trudu poradzi. Ja mam podłączone wszystkie pompy CO 4szt, do tego pompa wody 1KW, światło w domu, lodówka, telewizor, rotery, komputery, zegary i podobny badziew :) Wszystko chodzi bez problemu, prądu w tych ośmiu aku starcza mi na cały dzień (12H) bo po tyle miałem wyłączenia jak sieć remontowali albo po wichurze wywaliło.

Reply to
janusz_k

W dniu 2015-06-23 o 22:08, neelix pisze:

Opowiadasz bajki, ups i tak ma ograniczernie prądu ładowania ale jest na tyle duży że naładuje każdy żelowy akumlator (nieuszkodzony), więc go nie strasz.

Reply to
janusz_k

W dniu 2015-06-23 o 23:15, arek pisze:

Masz ode mnie gratis :)

prawda schodkowy sinus ale pompy pójdą do tego aku np:
podobne, tylko kable musisz sobie zrobić sam bo potrzebne są po 1 dłuższe po drugie aku są na śrubki, trzeba kupić oczka fi5 i zacisnąć na kablu a z drugiej strony albo "płetewa" albo zalutować się do końcówki z ups-a i zaizolować, jako ze te małe ups-y nie mają wentylatorka to przy dłuzszej pracy by się taki im przydał np komputerowy na 12V.

Reply to
janusz_k

Użytkownik "arek" snipped-for-privacy@berdyczow.pl napisał w wiadomości news:mmci9j$6vn$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

// a przynajmiej obieg otwarty z naczyniem przelewowym...?

Reply to
Magnus Elephantus

Użytkownik "janusz_k" <Janusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:mmf0tg$92v$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org...

Bo jak nie ma schematu i nie widać co jest w środku to zawsze należy być ostrożnym a nie szarżować z zapewnieniami na czyjś koszt. Jest jakaś różnica między 7Ah a 47Ah. Ile będzie ładował się prądem 1-2A? 20-40h? Może to bez znaczenia ale długo.

Reply to
neelix