Ultra Szybka Ładowarka AA NI-MH

Mam pytanie do praktyków: jak wpływają na akumulatorki tzw "ultra szybkie" ładowarki? CZy szybkie ładowanie nie ogranicza żywotności i nie psuje akumulatorków i ich pojemności? Jak optymalnie ładować akumulatorki np. AA NI-MH 2500 mAh i czy deklarowany prąd 700mA nie będzie za duży? (np taka:

) W akumulatorach kwasowych niby było prosto: ładowanie prądem 10-cio godzinnym i kontrola napięcia (czasem 20-sto). a na współczesne "wynalazki" co łądują w jedną godzinę to patrzę sceptycznie i już sam nie wiem co sądzić jak np. w takiej :
żna mieć wątpliwości. A tak na marginesie czy warto inwestować w 4 kanałowąłądowarkę czy nie zawracać sobie głowy i lepiej kupić lepsze akumulatorki, bo kiedy większy wydatek na nią się zwróci?

pozdrawiam, Ryszard G.

Reply to
Ryszard G.

Ryszard G. napisał(a):

Kup "normalną ładowarkę" i ekstra komplet akumulatorów. (jeden używaj a drugi w tym samym czasie ładuj)

Co do szybkiego ładowania to oczywiście - im szybciej (ponad umiar) to większe ryzyko uszkodzeń.

Ta deklaruje czas ładowania w granicach 4 godzin. To jest jeszcze rozsądne. :)

Są jeszcze szybsze z wbudowanymi wiatrakami chłodzącymi akumulatorki aby nie eksplodowały. :)

I później się niektórzy dziwią dlaczego ich super-hiper akumulatory zamiast 3 godzin ledwo wyciągają 30minut.

Pozdrawiam,

Radek

Reply to
Radek

Ryszard G. napisał(a):

Stosuję ładowarkę 1h (prąd 2A) do ładowania akumulatorków Sanyo 2300 mAh. Przeszły już pewnie ponad 100 pełnych cykli i wciąż działają jak nowe. Tak że nie przejmuj się, za rok w tej samej cenie kupisz nowe pojemniejsze a te wywalisz do kosza (dedykowanego oczywiście).

W ładowarce bardzo ważna jest kontrola temperatury każdego ogniwa oddzielnie oraz kontrola ładowania także oddzielna dla każdego ogniwa. Ładowarki łykające tylko pakiety 2 lub 4 akumulatorków to pomyłka. Kilka akumulatorków połączonych szeregowo nie zużywa się identycznie - widzę to w mojej ładowarce gdy wszystkie 4 wkładam jednocześnie a ładowanie kończy się w różnym czasie (mam sygnalizację LEDami).

Ja mam dokładnie taką:

ę, że cena spadła - z rok temu zapłaciłem 2x tyle.

Reply to
Adam Dybkowski

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Tomasz Piasecki napisał(a):

:-o Podałem link by pokazać model ładowarki, który posiadam. Nie mam nic wspólnego z tą aukcją. BTW: Gdybym teraz miał kupić ładowarkę, wolałbym jeszcze połowę dorzucić i kupić 2x szybszą. Czas to pieniądz gdy ma się do naładowania 2 komplety po 4 aku do aparatu cyfrowego, kolejne 4 aku do GPSu i jeszcze garść AAA na zapas do MP3'ka.

Reply to
Adam Dybkowski
[...]
[...] Dziękuję za zaiteresowanie tematem i za odpowiedź, osobna kontrola każdego akumulatorka faktycznie ma sens, jeśli nie kosztuje za dużo. CZy taka ładowarka jest 4-kanałowa? :
nie mogę ocenić, fakt że można ładować 1, 2, 3 lub 4 akumulatorki jednocześnie jeszcze o tym nie świadczy. Chciałbym, żeby zasilać można było ładowarkę napięciem z akumulatora samochodowego 12v lub 230V DC . Myślę, że taka będzie odpowiednia:
trzeba będzie zainwestować te 90 pln ;) Trochę się rozpisałem, ale może komuś się przyda ta dyskusja przy zakupie, na razie obstawiam tą łądowarkę MW6178 z LCD, oczekuję opinii, mam nadzieję że nie popsuje się za szybko ;)

pzdr. Ryszard G.

Reply to
Ryszard G.

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości news:e3oqv2$haq$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

> [...]

Oj... Adamie. Nie unoś się tak od razu. "Rychlonabiječ článků" nie należy jeszcze do przedmiotów, których posiadanie jest ścigane z mocy prawa. Moralność publiczna również milczy na ten temat. Przynajmniej jak na razie.

;-P

Reply to
Marek Dzwonnik

Ryszard G. napisał(a):

Bardzo możliwe, ale nie ma oddzielnej sygnalizacji naładowania każdego aku. Miałem kiedyś podobną, firmy GP. Ładowała niby całkiem oddzielnie od 1 do 4 aku, ale sygnalizowała (jedną diodą) koniec ładowania dopiero po naładowaniu wszystkich. Poza tym ta wygląda na bardzo poowooolną (1400 mAh w ponad 2h; co będzie przy aku 2500 mAh?).

Ta już dużo fajniejsza ale prąd ładowania tylko max. 1A. Czyli znowu trzeba będzie poczekać nieco - przy aku 2500 mAh ładowanie potrwa około

3,5h. Długo. Wyświetlacze LCD w niej wyglądają na mało przydatne. Już lepiej gdyby były numeryczne i pokazywały np. bieżące napięcie lub władowane mAh. Poza tym polecam poszukanie ładowarki z funkcją opcjonalnego rozładowania akumulatorków przed ładowaniem - moja tego nie ma a taka operacja zwiększyłaby żywotność ogniw.

Dobrym rozwiązaniem może się okazać ta:

dokładniej tutaj:
szybka, 4 kanały, prąd max. 3400 mAh. Naładuje 4xAA 2500 mAh w około godzinę.

A już zupełny odlot z ładowarek dla ludu (nie takich po 800 zł) to GP Express, ładująca 4xAA 2500 mAh w niecałe 30 minut:

Adam Dybkowski

Jesli sie nie myle to mam dokladnie taka .. i jest ... hm, chyba jednokanalowa. Po wsadzeniu akumulatorka uchyla sie zestyk, i prawdopodobnie cos tam przelacza ..

W praktyce czesto wystarcza - chyba ze jestes zapalonym pstrykaczem i czesto ladujesz dwa komplety akumulatorkow naraz o roznym stopniu wyladowania.

Znalazłem jeszcze ciekawego linka w temacie:

zwłaszcza fragment o temperaturze podczas pracy i ładowania, wibracjach i różnicach wykonawczych różnych producentów; artykułsprzed 4 lat - dysponuje ktoś nowszymi badaniami?

Reply to
Ryszard G.