A.Grodecki

From: "A.Grodecki" <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Thursday, October 20, 2005 8:15 PM Subject: Re: Sterowanie PWM

Trochę nieprecyzyjnie... Niezależnie od tego czy sterowany napięciem stałym czy PWM zmniejsza moment obrotowy. I zmniejsza obroty ze wzrostem obciążenia. Jeżeli do układu wprowadzimy sprzężenie zwrotne to można uzyskać efekt wręcz odwrotny: zwiększanie się obrotów pod wpływem obciążenia.

Władysław

---------------------------------------------------------------------- INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>>

Władysław Skoczylas

Użytkownik Władysław Skoczylas napisał:

Nie ma to jak odkrywcza uwaga :)))

Dałem odpowiedź na pytanie (moc), a Ty piszesz już o czymś zupełnie innym. No to ja dodam jeszcze od siebie w Twoim tonie - jeśli założyć mu śmigiełko i dmuchnąć, to nawet będzie energię oddawał... Tylko co to ma do rzeczy???

Reply to
A.Grodecki

From: "A.Grodecki" <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Thursday, October 20, 2005 9:41 PM Subject: Re: Sterowanie PWM

to po co w pytaniu ten PWM?

W takim razie trzeba precyzyjniej zadawać pytania. Ja zrozumiałem: czy zmniejszenie wysterowania silnika zmniejszy moc. Można to zrozumieć też: czy zwiększenie obciążenia silnika zmniejszy jego moc oddawaną.

Na pierwszą wersję już odpowiedziałem, na drugą: Do pewnej granicy nie powinien zmniejszyć mocy, bo zmaleją obroty, ale wzrośnie obciążenie praca wykonana będzie taka sama (w jednostce czasu) Na pewno zależy to od konstrukcji silnika. Silniki szeregowe mogą oddać największą moc przy najniższych obrotach.

Władysław

Władysław Skoczylas

Jarysz napisał(a):

PWM to chyba bardziej mówi o sposobie zasilania niż sterowania.

Pozdrawiam

Sieger