Silnik 1f a 3f

W dniu 2016-07-18 o 10:10, J.F. pisze:

To trzeba zrobić bezpiecznik termiczny reagujący poniżej punktu Curie.

Tutaj silniki z magnesem trwałym załączane bezpośrednio na sieć (innego rozwiązania niż klatka rozruchowa nie znam):

?v=Tv8BP8hHEdw

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 10:09:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

No, nie jestem przekonany czy to prawda, ale zaraz wyjdzie nam na to, ze dobrze zrobili przebijajac rurke i powinni dodatkowo podziekowac tesciowej :-)

W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 11:51:34 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Mam ciekawsze zajęcia w życiu jak sprawdzanie zużycia lodówek ale na sąsiedniej grupie ktoś zmierzył iu tak mu wyszło

Reply to
Kris

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:578c8e9b$0$12549$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Znalezienie sprawnej 20-letniej na OLX, czy analogicznym serwisie - 40 zł... Tak zdobyłem swojego Polara 246... Rozważałem zakup jakiejś nowej, ale wygrała opcja 20-letniej "używki".

Reply to
HF5BS

Tanio kupiles za to wiecej za prad zaplacisz. Cos za cos. I wiesz nigdy nie wyjdziesz do przodu na tym interesie. Po kupieniu nowej lodowki z zamrazarka za 1000 zmierzylem ile pradu zuzywa. Przez letni miesiac za 7 zlotych. Wyszlo ze rocznie zuzyje za mniej niz deklaruje producent. Stary wypasiony bosch zuzywal kilka razy wiecej pradu. Oczywiscie nie mozna wykluczyc ze twoj sprzedawca to byl niepalacy emeryt i jak sprzedawal to plakal. Stare to wino i skrzypce sa dobre.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 14:25:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał: Stare to wino i skrzypce sa dobre.

100% zgody
Reply to
Kris

W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 14:25:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

Multiple jak kupiłem to Niemiec dzwonił i prosił żeby mu do słuchawki dzwięk silnika zapodać. Bo tęsknił.

Reply to
Kris

Hmm klima w samochodzie ma chyba więcej czynnika a kosztuje troche ponad

100. Dlaczego tak drogo?
Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2016-07-18 o 02:04, Tomasz Wójtowicz pisze:

Setki, jaśli nie tysiące osób używa starych agregatów z lodówek w charakterze kompresorów. Jakoś nie słychać, by się zacierały.

Może w tym przypadku jakiś nietypowy kompresor? Albo dziwne dodatkowe zabezpieczenie? Bo nawet, gdyby rurkę uwalić przy samym kompresorze, to on przecież ma jeszcze miskę olejową o dość dużej pojemności.

BTW: a co się dzieje, gdy olej wymiesza się z czynnikiem? Przez np. włączenie lodówki bezpośrednio po jej przewróceniu, bez odczekania, aż olej ścieknie do miski. Spowoduje to tylko zatkanie dyszy?

Może oni położyli lodówkę, aby zobaczyć co jest nie tak, a potem ją postawili i włączyli.

Reply to
Adam

Prawde mowiac to nie wiem ile, ale znajdz fachowca i sie dowiedz o ile sie pomylilem.

-samochodem przyjezdzasz ty, tu fachowiec musi przyjechac i imo 100 zl to za sam przyjazd :-)

-samochod przystosowany do nabicia, wystarczy podlaczyc maszynke, lodowke trzeba rozlutowac, zalutowac ...

- ... nabijanie klimy w samochodzie ponoc sie skonczylo :-)

Użytkownik "Zenek Kapelinder" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Ale za to już nabita ponownie 20-letnia lodówka, już nie żre więcej? :) BTW. Cytuj waść, cokolwiek, lub w inny sposób się odnieś, bo nie wiadomo, czy komuś odpowiadasz, czy zapoczynasz nową gałąź wątku...

Reply to
HF5BS

Wiecej pradu zuzywa bo sie mechanicznie wyrobila i musi dluzej pracowac zeby cisnienie zrobic. Dodatkowo dwadziescia lat temu izolacja tez byla gorsza a i przez te dwadziescia lat mogla sie troche zdegradowac. Jeszcze nie slyszalem zeby czynnik w lodowce sie zuzyl. Freon i te czynniki co teraz sa to bardzo trwale zwiazki chemiczne. Same sie nie rozpadna a przereagowac nie moga bo nie maja z czym.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości

Cos w tym moze jest, ale jesli wytrzymuje 40 lat, to jakie przedmuchy ma po 20 ? Nie jest to jeszcze bardzo malutkie, rzedu paru % ?

Mogla, ale styropian 20 lat temu znali dobrze ...

No, fluor i chlor bardzo reaktywne sa, i z miedzia i aluminium, ktorych w lodowce troche jest, reaguja chetnie. Widac jednak wegiel bardziej reaktywny od miedzi, bo w praktyce jakos tych reakcji nie widac.

Nie wydaje mi się drogo, ze względu na to że w takiej lodówce jest/był freon - a takich instalacji nie wolno nabijać.

Reply to
Desoft

Oczywiscie ze stare instalacje do ktorych nie istnieje zamiennik wolno nabijac freonem.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2016-07-18 o 17:01, Adam pisze:

Raz na miesiąc przez minutę do napompowania piłki?

Jeśli lodówka nie chłodzi, bo czynnik uciekł, to termostat spowoduje, że silnik będzie chodził non-stop. Co z olejem, to nie wiem. Może w skutek długotrwałej pracy nagrzał się tak, że odparował?

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2016-07-18 o 12:41, J.F. pisze:

Nie, z magnesem trwałym. Tutaj właśnie jest publikacja naukowa na ten temat, co prawda o silnikach jednofazowych, ale zasada ta sama:

Tomasz Wójtowicz

A co - trzeba kupic nowa lodowke, nabita fabrycznie ?

Lodowka szczelna, czynnik praktycznie nie ucieka, to i nabijanie rzadko potrzebne, wiec specjalistow od tego malo. Nie wiem ile biora - ale jak mowie - sam dojazd do klienta kosztowny.