Silnik 1f a 3f

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości W dniu 2016-07-08 o 15:06, J.F. pisze:

A maja jakies wady ? Bo jesli spelniaja zadanie ... to nie warto przeplacac :-)

Moze po prostu wyprzedaz/konkurencja/stare zapasy

Niektore obnizki sa ciekawe. Z $458 na 125, to niezle g* musi byc :-)

GDZ-80

doplata za 380V tylko $30.

GDZ-85

tu oba napiecia w tej samej cenie. Albo znow - sami nie wiedza, co sprzedaja, bo srednica 80mm ...

W dniu 2016-07-08 o 16:30, J.F. pisze:

Są ok. Pierwsze sam spaliłem eksperymentując (ucząc się) z falownikiem. Drugie padły łożyska. Ale też się przyczyniłem bo pracowało jakiś czas bez chłodzenia. Trzecie to już nie moja wina. Działa, ale ma bicie, tak na oko 0,1 mm. Wymienił bym w tym drugim łożyska, ale 7005 nieosiągalne polskie (czyli tanie), są zagraniczne, ale komplet 1200 zł.

Kupiłbym, tylko gdzie kupować w Chinach? Alibaba?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2016-07-08 o 00:54, Tomasz Wójtowicz pisze:

Wyobraz sobie że za tej przebrzydłej komuny (której notabene nigdy nie było) kable były miedziane i taki też był oplot.

Który koroduje pod tą miedzią, taki mamy postęp.

Reply to
janusz_k

W dniu 2016-07-08 o 13:42, yabba pisze:

Ale mówimy o wyrobach made in PRC, a tam księgowy ostro trzyma kasę, nadal do końca nie wiadomo czym różnią się silniki, może nawinięcie wiekszej liczby zwojów powoduje że żłobki muszą być większe a co za tym idzie także stojan i dlatego jest cięższy i droższy od swojego kuzyna na

220V?
Reply to
janusz_k

W dniu 2016-07-08 o 20:27, janusz_k pisze:

Jest dłuższy, czyli drut nie mieścił się w żłobkach, zmniejszyli może ilość zwojów a wydłużyli stojan.

Jedno z moich elektrowrzecion, (wszystkie są 2,2 kW na 220 V 3f 6A) ma prąd podany 6,5 A. Możliwe, że podnieśli prąd dlatego, że to z prądem 6,5 A ma średnicę wirnika o kilka mm mniejszą od pozostałych.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Magnus Elephantus

W dniu 2016-07-10 o 00:04, Magnus Elephantus pisze:

Do CNC.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Magnus Elephantus

W dniu 2016-07-10 o 21:10, Magnus Elephantus pisze:

|Frezuję w drewnie i drewnopochodnych. Jak to stolarz. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Magnus Elephantus

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:577e5968$0$12545$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Tak apropos - teoria do tego

dojsc do rozdzialu 5.6.

Choc to juz podwojnie nie na temat - raz, ze doszlismy juz ze to silnik 3f, dwa - silnikow bez fazy "rozruchowej" dzialajacej stale, to sie chyba juz nie produkuje.

Czy moze nadal te lodowkowe sa takie ?

W dniu 2016-07-12 o 20:14, J.F. pisze:

Są. Lodówkowe silniki używają obecnie pozystora, więc można przyjąć że po nagrzaniu się pozystora prąd w tej gałęzi płynie tylko taki, który utrzymuje pozystor w temperaturze roboczej.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nm3ffv$kin$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl... W dniu 2016-07-12 o 20:14, J.F. pisze:

Ale ciekaw jestem - czy moment napedowy z takiej wysokopradowej fazy rozruchowej i roboczej, z przesunieciem fazy jak rozumiem za pomoca innej rezystancji, jest jakis istotnie wiekszy od silnika z wlasciwym kondensatorem podlaczonym na stale.

A moze teraz i kondensator tez jest ?

No i tak za pamieci - jak dzialaly silniki od pralki ? dwa/trzy uzwojenia i kondensator jest jasny, zapewnial tez prace w dwie strony.

Ale uzwojenie wirowania bylo tylko jedno ... choc jakby tak rozpedzic wirnik uzwojeniami roboczymi, to potem jedno uzwojenie powinno dac rade.

Magnus Elephantus

Thu, 7 Jul 2016 15:30:17 +0200 Robert Wańkowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Może dlatego że nie masz wtedy możliwości regulacji prędkości - jest znacznie mniej funkcjolnalne. A maszyną CNC będziesz też chciał np. gwintować itp. Kierunek obrotów jeszcze zmienisz (bo zapewne jest jakaś faza rozuchowa), ale o sensownym sterowaniu tym możesz zapomnieć.

Ja bym brał trójfazowe, bez oglądania się na różnicę w cenie.

Reply to
__Maciek

W dniu 2016-07-13 o 23:08, __Maciek pisze:

Widać, że nie przebrnąłeś przez cały wątek. Okazało się, że rzeczone elektrowrzeciona są trójfazowe. Ktoś przy opisie dokonał zbyt dużego skrótu myślowego. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2016-07-13 o 20:38, Magnus Elephantus pisze:

Słabe. Widziałem kiedyś schemat 4 sposobów, jak trójkątowy silnik trójfazowy można przerobić na jednofazowy wpinając kondensator w różnych konfiguracjach z uzwojeniami. Przypuszczam, że z gwiazdowym tak samo można pokombinować, albo i lepiej.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Dnia Wed, 13 Jul 2016 20:38:32 +0200, Magnus Elephantus napisał(a):

Przestawienie uzwojenia o kat to jedno, ale jeszcze musisz prad w nim plynacy przesunac w fazie odpowiednio. W powyzszym przykladzie dzieje sie za pomoca innej indukcyjnosci i rezystancji uzwojenia rozruchowego niz glownego.

Jak sami pisza - przesuniecie w fazie jest niewielkie, a moment rozruchowy - sredni (moderate). Nie wiem, czy to sie do lodowki nadaje.

Oj tam technologie - papier i folia aluminiowa :-)

Magnus Elephantus

W dniu 2016-07-14 o 02:35, Magnus Elephantus pisze:

Pod warunkiem, że masz wyprowadzone obie końcówki każdego uzwojenia. A spotykam się często z takimi, które mają tylko 3 zaciski i są już fabrycznie w gwiazdę albo w trójkąt.

Reply to
Tomasz Wójtowicz