Kondensator 1F -jak zastąpić

Witam. Mam taki problem ze wzmacniaczem 800 W w samochodzie (u kolegi). Doradzono mu, żeby założyć kodensator np. 1F, który miałby podtrzymać napięcie w chwili za dużego bum z głośników. Przy zbyt niskim napięciu wzmacniacz się wyłącza. A napięcie spada o ok 1V - przy pomiarze miernikiem cyfrowym co niekoniecznie może być prawdziwe.

I teraz pytanie jak takie cudo zastąpić. Ponieważ cena (300 - 800 zł) powala na kolana szukam jakiegoś tańszego rozwiązania. Czy np. podłączenie akumulatorów 1,2 V - szeregowo 10 szt - rozwiązałoby problem? Bo raczej lutowanie 1000 kondensatorów 1000mikroF odpada. Temat caraudio troche jest mi obcy jak również wzmacniaczy takich mocy.

Reply to
pawelj

lepiej dac moze grubsze kable do akumulatora lub wymienic akumulator - moze jest wyeksploatowany

Reply to
Greg

[...]

W sklepach z częściami bywaja wyprzedaże np. kondensatorów 22000 uF/16V po 1-2 PLN za sztukę. 5-10 takich kondensatorów dość skutecznie załatwia problem spadków napięć. Ale i tak podstawą jest poprawne podłączenie do akumulatora.