Re: LEDki oświetleniowe...

> Wiec majac taki zestaw LED ktory przy 12V bierze 1A,

Nie strzelaj. Zazwyczaj jest 3V i rezystor ma 150 Ω:

prąd jednej gałęzi to 20 mA. Dotyczy taśm 60 diod/m i 120 diod/m o mocy odpowiednio 4.8 W/m i 9.6 W/m - to są najczęściej spotykane taśmy LED. Oczywiście są też taśmy oparte o większe diody z prądem np. 30 mA i rezystorami 100 Ω (odpowiednio 7.2 i 14.4 W/m).