Re: Kontroler PID ?

regulował? ustawiał? obliczał? konstruował? aleosssocichodzi?

bo ogólnie to weź pierwszą książkę do automatyki, o tym napisano już kilka kilometrów literatury a niewyżyci ciągle jeszcze piszą...

Reply to
Marek Lewandowski

Taaa... a praktycy uzywajacy bardzo wiele roznistych PIDow mowia tak w temacie nastaw: Krecic tak, zeby doprowadzic do wzbudzenia i 10% cofnac :-) Podobno jest to najlepsza metoda obliczania nastaw (oczywiscie nie odnosi sie do rzeczy typu napelnianie stawu, tylko do szybkich procesow).

Reply to
jerry1111

jesli to dobra ksiazka, to powyzsze figuruje tam pod nazwa regul Zieglera :-)

Czemu nie stawu ? Tylko uwazac ... zeby przy wzbudzeniu cos nie pie* :-)

małe przesterowanie i....

ryyybkirybkirybki... ryyyyybkiiiirybki Nie widział Pan moich rybek? gdzieś mi sp....ły

mspanc

Reply to
Marek Lewandowski

W artykule snipped-for-privacy@4ax.com jerry1111 napisal(a):

Mhm, na wiosnę stroiłem układ, którego punkt pracy znajdował się baaardzo blisko alarmu odstawiającego instalację. Odstawienie instalacji powodowało zrzut dużej ilości gazu o wysokim ciśnieniu do flary - efekt startu odrzutowca. Do dzisiaj śni mi się po nocach

- najpierw pukały przekaźniki zabezpieczeń, a potem ziuuuuu!

Tu zasada strojenia była prostsza - żeby tylko, k#$%wa, znów nie wyrzuciło :-))) Wzmocnienie - od prawie zera, całka - hmm, to damy 2 ;-), różniczka... nie, to nie dla nas.

Premią było to, że były to 4 pętle nieodseparowane od siebie :-(

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

ROTFL :P

To ja tak robiłem swój pierwszy regulator prądu do falownika... Jazda od razu na głęboką wodę - zasilanie 11kW, 700VDC, serwosilnik przeciążalny do oporu... tja... ze wzoru wyszło mi, że wzmocnić mogę 4 razy ale odpuśćmy,...

Za pierwszym razem poszło i prąd był nawet sinusoidalny, ale potem podkręciłem nieco (bo powolnie reagowało na zmiany na wejściu) i wywaliło wszystko co było do wywalenia (przeciążony mostek przepalił się na zwarcie, zasilanie miało 5kA prądu zwarciowego czego nie omieszkało dać, trzeba było pójść sobie do tablicy rozdzielczej i taką trójfazową kobyłkę przeprosić :P)

Reply to
Marek Lewandowski

W artykule <bk6h6n$57r$ snipped-for-privacy@news.onet.pl> Marek Lewandowski napisal(a):

Żaden ROTFL, bracie, po tygodniu byłem wrakiem człowieka ;-)))) Dodatkowo nie było tradycyjnych środków odstresowujących ;-), praca po 18 godzin, kobiety tylko w telewizorze... Ech, dobrze, że się na razie skończyło...

Pod koniec uruchomienia nawet przestaliśmy kląć - żeby tylko Opatrzność przepchnęła te próby do końca :-))

Pozdrowienia

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Tue, 16 Sep 2003 00:07:17 +0200 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Hehe przypomnial mi sie film "Hydrozagadka" :-D

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 16 Sep 2003 08:22:10 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Marek Lewandowski snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ja rozumiem ze na p.r.h.n sforwardowaliscie ?

Reply to
BLE_Maciek

Praktycy - nie ksiazka. Kiedys, przy uzywaniu pierwszego w zyciu PIDa, namietnie szukalem notatek z teorii sterowania. Po calym dniu walki odlozylem notatki wysoko na polke :-)

Taaa... a sniete rybki to bedzie sygnal bledu?

Reply to
jerry1111

Uzytkownik "jerry1111" <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl>

napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Ja to samo robilem 2 tygodnie temu jak odpalalem PID-a na AVR-ku. Potem odlozylem notatki i zaczalem myslec ;-))

A skladowisko wylowionych snietych rybek to sygnal wyjsciowy integratora ;-)

Reply to
Fish

W artykule <bkc1me$qr9$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> Darek K. napisal(a):

Spróbuj może tutaj popatrzeć, jak to zrobili inni:

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

W artykule <bkc7o4$m9v$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> marcinuh napisal(a):

:-))) Dobry kierunek, ale jeszcze jakieś 120km na północ-północny zachód. Jako człowiek znad morza będziesz wiedział, że tam odchodzą puste tankowce, a wracają pełne :-) Poza tym u mnie gaz się spalał ;-)

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

W artykule <bkc8u9$qrf$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> marcinuh napisal(a):

Lwie, dobrze ryknąłeś :-) (skąd to był cytat?)

Stolyca pozdrawia 3miasto

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz