krzywomierz elektroniczny

assert: krzywomierz to taki ustrój do mierzenia długości dowolnej krzywej?

weź starą mysz. Rozbierz. W zależności od jakości i firmy kółka zbierające informacje o ruchu myszy mają różną ilość szczelin, rekordowo trafiłem na takie, co miało zdrowo ponad dwieście. Czyli czujnik już masz, transoptor do wykrywania tych szczelinek jest również w myszy. DO tego w najprostszym przypadku licznik na kostkach CMOS, a lepiej jakiegoś procka...

Reply to
Marek Lewandowski

nie bardzo, bo impulsy z takiego czegoś muszą przychodzić często, a calc nie wymęczy 300 naciśnięć "=" na sekundę.

Reply to
Marek Lewandowski

jeśli zastosujesz procesorek to skorygujesz to w programie

Reply to
Przemek Kuchta

załóżmy dokładność pomiaru 1mm załóżmy pojechanie 2cm/s

pokaż mi taki kalkulator, który bez bólu przyjmie 20 kliknięć na sekundę.

Reply to
Marek Lewandowski

ML> nie bardzo, bo impulsy z takiego czegoś muszą przychodzić często, a calc ML> nie wymęczy 300 naciśnięć "=" na sekundę. Zrobilem sobie jako nastolatek licznik kilometrow do rowerka. Z kalkulatorka. Poznie jak kupilem zwykly licznik to zmierzylem do jakiej predkosci pracowal - do 30 km/h czyli... ok. 8.5 m/s Obwod kola to mniej wiecej 1.7 m (jubilat - kola 25 cali) czyli wychodzi max 5Hz

- moze sa jakies "szybsze" - ten byl polski, stary brazowy trupek unitry (kieszonkowy). Trzebaby przetestowac "tajwana" z ladnym czytelym wyswietlaczem.. Mozna zrobic dzielnik na jakims liczniku dziesietnym/szesnastkowym (74hc90/92/93?) na wyjsciu klucz tranzystorowy "przywierajacy" przycisk, na wejsciu uklad robiacy z impulsow transoptora impulsy CMOS/TTL.. moznaby jeszcze z tego samego zrodla zasilic kalkulator - pobor mocy calosci bedzie znikomy a i sam ukladzik wyjdzie zgrabny)

Reply to
Łukasz Bolesta

Thu, 11 Sep 2003 17:01:34 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Jerzy Czopek" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Caleczki sie znudzily ? ;-)))

Reply to
BLE_Maciek

Thursday, September 11, 2003, 8:20:28 PM,BLE_Maciek nastukał(ła):

> [...]

B> Stanialy ? Ja widzialem po 9 zl :-))) No widzisz, bo to jest tak: Ruscy mysla o sobie ze sa tacy sprytni kombinatorzy, ze tak latwo ich skolowac ze w caloksztalcie ci go odda za darmo :D Przyklad: Po ile to? 10 zlotych? Aha - a jak jeszcze wezme to i to i to? To bedzie razem po dwadziescia? Aha, a razem z tym to za dwadziescia piec? Hmm.. no proosze pana, jestesmy w Krakowie wiec tak krakowskim targiem... No wie pan mam trzydziesci a jeszcze mi na papieroski zostanie... ooo to swietnie dziekuje... I w ten sposob sie kupuje duperele o wartosci 40zl za 25.. A wiec wszystko co sie miesci w 15 zeta masz "za darmo" :P Najczesciej daja sie skolowac do 50% ceny... sprawdzone praktycznie :P

Reply to
Łukasz Bolesta
Reply to
Dariusz K. Ladziak

nie doczytałeś oryginalnego postu: to cuś na lekcję geografii, a nie dla kartografa. Sądzę, że rozjeżdżanie się nawet o kilka mm przeszłoby bez bólu.

Reply to
Marek Lewandowski

W artykule snipped-for-privacy@wp.pl Łukasz Bolesta napisal(a): <ciach>

Ach, te Krakusy ;-)))

Pozdrowienia dla wiecznej stolicy Polski! :-)

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
12 Sep 2003 07:33:37 GMT jednostka biologiczna o nazwie Marcin Stanisz snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Hmm ...

Reply to
BLE_Maciek

Thu, 11 Sep 2003 21:55:46 GMT jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak) wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Kurwimetr - jak to pieknie brzmi hehe. Od razu skojarzylo mi sie z poslanka R. Beger :-)

Reply to
BLE_Maciek

A nie poprawniej kurwomierz ? :-)

Eee - po co ci scisly obwod ? Dowolne kolko zebate, czujnik tych zebow, skalibrowac przy linijce :-) Mozna tez uzyc chipa od myszek optycznych.

Lozyska mowisz .. kiedys mialem kurwimetr dla ubogich - kolko zebate, dokladniej dwa kolka na osi, osadzone w plastikowej obudowie, mniejsze kolko przesuwa pasek gumowy zebaty .. w polowie pomalowany na czerwono. Przyklejona linijka i mamy kurwomierz za jednego dolara :-)