Re: Jak prosto zmierzy? pr?d silnika 230 V ATMeg?

Użytkownik "BartekK" snipped-for-privacy@NOSPAMdrut.org napisał w wiadomościnews:hbpse7$pfo$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...> A jak szybki ten pomiar ma być? Może po prostu rezystor szeregowo i

> Potrzebuję dwa pomiary na sekundę. Myślałem o takim rozwiązaniu: rezystor > szeregowy, prostownik z filtrem i transoptor. Rezystor tak dobrany aby przy > prądzie nominalnym było około 4 V

Czyli dla silnika 300W około 4-5W idzie w ciepło. Źle. Jak już, to przekładnik prądowy z rezystorem po wtórnej - do zapalenia led w opto potrzeba raptem 1mA. Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Czyli dla silnika 300W około 4-5W idzie w ciepło. Źle. Jak już, to przekładnik prądowy z rezystorem po wtórnej - do zapalenia led w opto potrzeba raptem 1mA. Marek

OK. Skąd wziąć mały przekładnik prądowy? Jeden mikrokontroler ma sterować 4 silnikami, więc powinny być małych rozmiarów. Wszystkie z jakimi do tej pory miałem do czynienia to średnie i duże kobyły elektroenergetyczne.

TomT

Reply to
TomT