Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom

Nie wiem czy to dmuchanie na zimno czy rzeczywiście zagraża zyciu ale osoby

> z rozrusznikiem serca nie mogą przebywać w pobliżu lini WN. Piszą o tym > wyraźnie w broszurach informacyjnych dla osób które poddane mają być > wstawieniu rozrusznika. To samo dotyczy przebywania w pobliżu kuchenek > mikrofalowych nadajnikówt itp. W sumie nie słyszałem jeszcze o przypadku aby > osoba posiadająca rozrusznik padła na zawał przechodząc przypadkowo obok > policji, straży pożarnej, domu krótkofalowca czy choćby obok jadącego > samochodu z radiem CB.

Bo nic takiego się nie dzieje. Zalecenia tego typu wynikają z podejścia statystycznego: każde źródło zakłóceń zwiększa szansę zakłócenia pracy danego układu. Niech zwiększy z jednej na bilion na jedną na milion. Dla rozrusznika serca oznacza to, że (średnio) zamiast raz na 400 lat źle uruchomić skurcz serca, zrobi to raz na trzy godziny (hipotetycznie). Nawet jeśli siedzisz cały dzień z rozrusznikiem serca w takich warunkach, to nic złego się nie stanie. Gorzej, jak masz mieszkać przez wiele lat - wtedy może to długofalowo rzutować na jakość życia.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Co jakis czas widze takie teksty, ale gdzie dane naukowe? Przy kazdej probie poszukiwania rzetelnych liczb konczy sie na tym, ze nie udowodniono wplywu. Pomijam telewizyjne slide show, to jest dobre jedynie dla komitetu noblowskiego.

Reply to
Ghost

Zakłócona praca rozrusznika może się skończyć migotaniem komór i zejściem.

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "marko1a" snipped-for-privacy@lycos.de napisał w wiadomości news:hbrq6u$gg0$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Jakies udokumentowane przypadki zejscia z powodu awarii rozrusznika "zakloconego" linia wysokiego napiecia?

Reply to
Ghost

Użytkownik "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.pl napisał w wiadomości news:hbrvtu$7r5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Owszem nie widziałem i sam to wcześniej napisałe ale: Napisałem o zakłóconej pracy rozrusznika ogólnie. Może być nawet wywołane porażeniem prądem. A tu przypadki są jak najbardziej śmiertelne. Druga sprawa. Myślę że osoby z rozrusznikiem czym prędzej wyprowadzają się w bezpieczniejsze ich mniemaniu miejsca a jezeli zdarzy im się to w okolicach WN starają się być najkrócej. Pytanie: Czy mając rozrusznik zaryzykował byś i mieszkał nadal albo tańczył pod WN? Jestes taki gieroj? Więc jeżeli ich tam pod liniami WN to można przyjąć że wypadków także nie ma. To tak mniej więcej jak to że żaden normalny człowiek nie wchodzi na słupa WN albo nie sika z wiaduktu na trakcję kolejową.

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "marko1a" snipped-for-privacy@lycos.de napisał w wiadomości news:hbs5in$cbt$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

"Gieroj", hehe, dobre - a pisales, ze braklo w Twoim cyrku klauna.

Reply to
Ghost

Bo widzisz, powtarzasz zaslyszane gdzies glupoty. Jak juz sie na jakis temat wypowiadasz to warto cos o tym wiedziec. Zaklocenie dotyczy nie rozrusznika, ale elektrody wyczuwajacej wlasny rytm pacjenta. Zeby to nastapilo na elektrodzie musi sie wyindukowac napiecie rzedu 2-3mV. Wtedy rozrusznik moze to blednie zinterpretowac jako pobudzenie dodatkowe i nie wyzwolic komory. Problemem by to bylo gdyby takiego czowieka umiescic w polu, ktore ciagle sieje takimi zakloceniami. Z pewnoscia linia WN takich zaklocen nie stworzy. Zreszta nawet jesli by zablokowac rozrusznik to spora czesc osob i tak bedzie egzystowac na rytmie wlasnym i zadna tragedia sie nie wydarzy.

Reply to
T.M.F.

Użytkownik "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.pl napisał w wiadomości news:hbs584$qho$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie no. Pytanie było proste. Nic śmiesznego. Jesteś w poczekalni do lekarza w przychodni kardiochirurgicznej bo czeka cię ta przyjemność. Rozmawiasz ze strachu i własnej ciekawości zarazem z innymi pacjeniatmi którzy już to mają. Jutro dajmy na to wstawiają ci rozrusznik. Lekarz wręcza plik ulotek i sam też poucza. Nie rób tego nie używaj tamtego nie mieszkaj tu i tam. Co zrobisz?

Reply to
marko1a

Widzisz, pisalem ci, zebys sie nie wypowiadal na tematy o ktorych nie masz pojecia. Jak ktos ma blok III stopnia to ma zwykle tryb stymulacji VVI i go te zaklocenia ani ziebia ani grzeja. Nawet jesli ma ustawione sense na przedsionki to i tak przy braku sygnalu z komory, komora jest pobudzana. Te typy sa bezpieczne nawet przy wykonywaniu NMR, gdzie pola sa zdecydowanie wieksze niz w kazdej typowej sytuacji z zycia codziennego.

Reply to
T.M.F.

Widzisz, jestes przykladem sytuacji w ktorej wiedza jest zastepowana emocjami, maskowanymi wlasnymi kompleksami, ktore powoduja, ze nie potrafisz sie przyznac do bledow. Popracuj nad tym. Marek juz ci wyjasnial skad sa ostrzezenia w ulotkach. BTW, jakkolwiek pan Religa byl swietnym kardiochirurgiem to akurat wszepianiem rozrusznikow zajmuja sie kardiolodzy. Ot taka roznica jak np. miedzy fizyka a metafizyka. I pochwal sie skad masz ta wiedze, bo ja moge ci powidziec, ze mam specjalizacje z interny i troche sie na tym znam. Wiec chetnie poznam twoje kwalifikacje.

Reply to
T.M.F.

=_NextPart_000_000E_01CA5559.6FCAEA60 Content-Type: text/plain; charset="UTF-8" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

U=C5=BCytkownik "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisa=C5=82 w = wiadomo=C5=9Bci news:hbvhgo$evu$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Nie mam twojej wiedzy w tym temacie. Patrz=C4=99 na to jako osoba = maj=C4=85ca kontakt na codzien z kim=C5=9B komu lekarze od lat 15 = chc=C4=85 wstawi=C4=87 rozrusznik. By=C5=82a okazja spotkania si=C4=99 z Panem = Relig=C4=85 jakies 11 lat temu. Jeszcze wtedy akurat dotyczy=C5=82a nie tyle samego rozrusznika co = schorzenia jakim jest blok III stopnia komplikuj=C4=85cy spraw=C4=99 przeprowadzenia operacji stanu kolanowego. Sko=C5=84czy=C5=82o si=C4=99 = wtedy na wsuni=C4=99ciu przez t=C4=99tnic=C4=99 szyjn=C4=85 elektrody do = komory serca a stymulator na rzepie przyczepiony do nadgarstka. Oczywi=C5=9Bcie po operacji = stymulator usuni=C4=99to.=20 By=C5=82a okazja spotka=C4=87 si=C4=99 wtedy z Panem Relig=C4=85 = wi=C4=99c trudno by nie by=C5=82o z tego skorzysta=C4=87. Sam = wskazywa=C5=82 na konieczno=C5=9B=C4=87 sta=C5=82ego rozrusznika=20 ale tez m=C3=B3wi=C5=82 jakie s=C4=85 za i przeciw. Osoba ta do nia = dzisiejszego radzi sobie bez rozrusznika. Jest aktywna zawodowo. Lekarze dziwi=C4=85 si=C4=99 jak to mo=C5=BCliwe =C5=BCe maj=C4=85c blok = przewodzenia przedsionkowo =E2=80=93 komorowego nie nie ma napad=C3=B3w = i omdle=C5=84. W tamtym roku w Krakowie na Narutowicza by=C5=82o kolejne spotkanie w = celu stwierdzenia czy czas ju=C5=BC nadszed=C5=82. Na szcz=C4=99=C5=9Bcie wi=C4=99kszo=C5=9B=C4=87 lekarzy by=C5=82a = jeszcze za odsuni=C4=99ciem tej chwili, g=C5=82=C3=B3wnie ze = wzgl=C4=99du na m=C5=82ody wiek oraz fakt =C5=BCe nie zanotowano napad=C3=B3w. Nie znam si=C4=99 na konstrukcji i budowie rozrusznika tak jak ty, ale = wiem =C5=BCe lekarze wiedz=C4=85 co m=C3=B3wi=C4=85.=20 Nikt nie b=C4=99dzie ryzykowa=C5=82.

Marek

Reply to
marko1a