Re: Jak prosto zmierzy? pr?d silnika 230 V ATMeg?

OK. Skąd wziąć mały przekładnik prądowy? Jeden mikrokontroler ma sterować 4

> silnikami, więc powinny być małych rozmiarów. Wszystkie z jakimi do tej pory > miałem do czynienia to średnie i duże kobyły elektroenergetyczne.
  1. Zajrzyj tam, gdzie RoMan polecił
  2. Na partaczenie, weź mały dławik na rdzeniu toroidalnym i przewlecz przez niego 2-3 razy jedną żyłę od zasilania silnika i zobacz, co się wyindukuje na oryginalnym uzwojeniu - może Ci wystarczyć taki prowizoryczny przekładnik.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski
[...]

Dzięki wszystkim za sugestie. Znalazłem też przekładniki Talemy w TME. Myślę, że się nadadzą. Ale zacznę od tej prowizorki i jak znam życie to będzie najlepsze rozwiązanie.

TomT

Reply to
TomT

Pan Marek Lewandowski napisał:

  1. Jeszcze można spróbować nawinąć sobie cewkę Rogowskiego.
Reply to
Jarosław Sokołowski