Re: AD7730 + RDY - stale "1"

> Witam.

W PDF-ie podaja przyklad i wystarczy wyslac na przyklad 0x02 + B180 i czekac na kalibracje. Po niej ma sie pojawic "0" ma /RDY. Nie pojawia sie. Po wyslaniu 32 x "1" tez sie nie pojawia, a powinien. Probowalem z 2 ukladami i wszedzie to samo. Wszedzie przestrzegaja przed bledami w transmisji, ale mam sprzetowe SPI, oscyloskop pokazuje ladne przebiegi, nie da sie wyslac przeciez 9 bitow, wiec nie wiem w czym problem. Myslalem juz, ze to moze kwarc. Dalem 4MHz, bo tak mialem. Tylko, ze skoro zapisuje cos i pozniej to czytam poprawnie, skoro reset magistrali (32x "1") przywraca mi ustawienia fabryczne...to znaczy, ze powinno wszystko dzialac. Uklad sie nie wiesza, gdyby nie problem z / RDY, to powiedzialbym, ze byl bezproblemowy. Siedze i sie mecze, nie mam juz pomyslow :( /CS zwarlem na stale do masy, pozniej jednak zrobilem sterowanie.. ale to nie mialo znaczenia. Musi chodzic o jeszcze cos innego.

Najlepiej wykonaj instrukcje które sa podane w PDF do inicjacji

ukladu, z tego co pamietam dopiero po wewnetrznej kalibracji > jest podawany sygnal RDY. No i trzeba bardzo uwazac na poprawnosc > komend, zeby nie pogubic bitów.

Nie da sie pogubic, bo nie pisalem obslugi SPI - uzylem sprzetowego z PIC-a. Napisalem do AD, moze cos odpisza..pewnie po miesiacu :(

Mariusz

Reply to
marcom

Nie da sie pogubic, bo nie pisalem obslugi SPI - uzylem sprzetowego z PIC-a. Napisalem do AD, moze cos odpisza..pewnie po miesiacu :(

----ciach

Jeszcze jedna sprawa przyszla mi do glowy. Jezeli komunikacja po stronie cyfrowej jest ok, a wszystko na to wskazuje, to moze masz bledne napiecie referencyjne? Jak podlaczy sie zla polaryzacje to z tego co pamietam, uklad nie przechodzi kalibracji i nie ma sygnalu RDY

Reply to
Zibias

Autor juz wykluczył błędy w hardware: "100 razy wszystko sprawdzalem i jestem pewien, ze to musi byc jakis blad w programie,..." K.

Reply to
John Smith

[...]

Tak, w osobnym podwątku podalem dwa pomysły które wymagają sprawdzenia w części oprogramowania. Jeżeli autor rozumie język angielski, może je sprawdzić. Czekam na odpowiedź autora. K.

Reply to
John Smith