Płacz i zgrzytanie zębów...

To jeszcze Cię schizofrenia dopadła? ;)

W dniu 2020-06-04 o 08:07, Uzytkownik pisze: > (...) > Tylko nie bardzo rozumiem po co chcesz wyważać otwarte drzwi skoro można > kupić gotowe regulatory/sterowniki PWM do LED-ów za grosze? Taniej niż > koszt elementów elektronicznych, które trzeba by było kupić do > samodzielnego zmontowania. >

Reply to
Adam

To zapewne przede wszystkim moja wina. Nie używam w ogóle KF. Z różnych jego (wiem, strasznie bełkotliwych) wypowiedzi (nie na p.m.e) uznałem, że jest inteligentny. Ten fakt (to znaczy nie to, że jest, tylko to, że ja uznałem, że jest), jest dla mnie dość ważnym argumentem, aby poświęcać mu swój czas gdy wydaje się, że chce się czegoś dowiedzieć i do pewnego stopnia nawet złośliwości traktować jakby nie były złośliwościami. Do pewnego stopnia.... P.G.

Reply to
Piotr Gałka

A drugi facet lata za tym pierwszym po newsgrupach, by i na grupie na której prócz popierdółek ad personam nie ma nic do powiedzenia o pecetach - mając podkładkę z przedpiścy - po raz kolejny ceremonialnie ogłosić, że ma onego pierwszego w KF-ie. Jak to u trolla. Albowiem proste ignorowanie oponenta - bez ogłaszania tego światu - powoduje u trolla skręt kiszek i sraczkę. No, ale on "dawno zdążył zapomnieć, że taki Eneuel istnieje", choć akurat pińcet użyszkodników przed nim zaczyna swoje wpisy od wrotki: "Eneuel Leszek Ciszewski pisze".

"*Symptomy trollowania*

- [...]

- ceremonialne używanie filtrów (np. killfile’a) – troll uroczyście obwieszcza, że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy czym bardzo często i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi oponenta" (Wiki)

Reply to
collie

"collie" 5eda5bf7$0$545$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

:)

Kiedyś niektórych oznaczałem kolorem czerwonym -- to był mój swoisty KF, ale od wielu lat nawet tego nie czynię... By było jasne -- w mych OE 'monitorowane' są malowane niebieskim. [znów o kolorach...]

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Adam" rbd8is$khh$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net

To coś wg Ciebie co stabilizuje? -- napięcie czy natężenie?

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Uzytkownik" napisał:

Tak jak Ty zwięźle cytujesz całe te jego śmiecie?

Pzdr

A dlaczego mnie o to pytasz? Masz w opisie: PWM. Do listw z diodami. Co więcej potrzebujesz? Już tu wielokrotnie miałeś informacje, że LEDa nie traktuje się (ani nie liczy) jak opornika, oraz że LED zasila się prądowo, a nie napięciowo.

Jeśli potrzebujesz coś lepszego, do ściemnialnych "żarówek" LED (oraz tradycyjnych, wolframowych), to np. takie coś:

Przyciskowo-obrotowy, "obrabiający" zbocze narastające lub opadające (tryb LT/LE), z dodatkową regulacją min/max oraz czasu timera.

U Ospela są to modele z oznaczeniem ŁP-8xL2, gdzie x to seria.

Więcej Ci tutaj nie będę odpowiadał, naraziłeś się już wielu ludziom. Dostałeś dużo odpowiedzi, m.in. od ludzi, którzy projektują układy elektroniczne, to ich nazywałeś głupkami. Przyczepiałeś się do słów, nie patrząc na ich kontekst. Dostawałeś dość duże i wyczerpujące objaśnienia, to je ignorowałeś. Wcześniej nie byłeś taki. Zastanów się nad tym.

Reply to
Adam

Gdybyś nie był zwykłym dupkiem to byś się dowiedział jak można samemu taki zasilacz z regulatorem PWM zbudować bardzo tanio. Koszt może z

5-6zł. Ale skoro jesteś tak mądry, a wszyscy inni są głąbami nie mającymi pojęcia o elektronice, choć o wiele bardziej skomplikowane projekty robili to zapewne sam sobie poradzisz.
Reply to
Uzytkownik

"Adam" rbihir$rtt$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net

Bo Ty pokazałeś ten link.

Twojej odpowiedzi.

Odpowiedz na pytanie: - co stabilizuje ten (pokazany przez Ciebie) zasilacz? lub - podaj charakterystykę tego zasilacza.

i odpowiedz, do zasilania czego ten (pokazany przez Ciebie linkiem) zasilacz jest dobry: - do przeciętnych taśm? - do wiadomych oprawczyń? - do żarówek wolframowych?

Wolframowych nie chcę -- są za ciężkie.

Zatrzymajmy się na razie na tym, do którego dałeś link.

Tak bywa...

W którym poście nazwałem kogoś głupkiem?

Do jakich słów?

Byłem zainteresowany możliwością ściemniania oprawczyń:

Owszem -- wcześniej chciałem kupić bulby...

Zastanawiam nieustannie -- chciałem kupić bulby:

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb88aa7$0$524$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl > Tu: >

> 24 W 2250 ciepłych lumenów za 12,99 pln > jest chyba najjaśniej, ale z błędem: >
> 20 W 2250 ciepłych lumenów za 7,99 pln

ale sprzedawca nie chciał dać odpowiedzi:

a ktoś z grupy:

"ToMasz" r9dh86$u37$ snipped-for-privacy@dont-email.me

zaproponował coś na kształt taśm lub oprawczyń, co ja uznałem za bardzo dobrą podpowiedź! [jedną z niewielu dobrych w tych kolorowych postach]

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Uzytkownik" 5edcd291$0$539$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Dowiedziałem się w chwil kilka -- i podałem linki do opisów i filmów.

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed8206e$0$514$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Nawet znają się na allelach -- i są profesjonalistami allelowymi...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Uzytkownik" 5ed88fb7$0$548$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Raczej sprowadzali na manowce. [aż boję się myśleć o tych mONdrościach...] Chyba nikt nigdy do tej pory nie zmarnował mi tak wiele mego czasu na bezsensowne gadanie!!!

Przeczytałem wreszcie i Twój wykład -- też sprowadzasz na manowce. :) (choć niby starasz się!)

-=-

Grzebałem w śmietniku, by znaleźć zasilacz ,,liniowy'', o którym chyba ktoś tu pisał. Znalazłem coś ciężkiego na pół kilograma, ale to było stuprocentowe chybienie, gdyż wygrzebałem ciężki (ponad 500g -- ważyłem niezłą wagą) zasilacz stałoprądowy na przetwornicy [znajomy elektronik mówi, że to potwor_nice?] dający ponoć (nie sprawdziłem jeszcze) 250mA... Sprawdzić chcę na zwykłych żarówkach:

15W, 25W, 40W, 60W...

Cała masa innych zasilaczy była ,,normalna'' -- były to stałonapięciowe zasilacze impulsowe...

Aż wreszcie znalazłem!!! Też ważył ponad pół kilograma (chyba 527g) ale to było to! Wtyczka DC z minusem wewnątrz i plusem na masie! Zasilacz na obudowie miał info: In 230V, Out 12V i 170mA; na luzie dawał 17V. Podczepiłem do tegoż zasilacza coś na kształt taśmy LED na 12V (kupiłem to coś kilkanaście lat temu w Baltrade) i załapałem, że zasilacz ma minus **wewnątrz** wtyczki DC 5.5mm na 2.1mm...

Rozmontowałem zasilacz -- OGROMNY transformator, 4 diody prostownicze, jeden kondensator elektrolityczny, jeden rezystor i laminat, przewody, obudowa, bolce wtyczki 230V -- nic ponadto!

Zmierzyłem napięcie w domowej instalacji (miałem duży problem, bo prawie wszystkie gniazda są tak cwane, że można włożyć albo dwa bolce naraz, albo nic -- znalazłem tylko jedno gniazdo zezwalające na wpięcie szpilek) 238V.

Podczepiłem raz jeszcze LEDki do zasilacza i zmierzyłem prąd -- dopełzał do

170mA. To coś z LEDkami ma 24 LEDki (nie SMD, ale takie, jakie znałem z lat mego dzieciństwa, jakby przetykane, choć z obciętymi nóżkami, zatopione w jakimś plastyku) zorganizowane jak taśma LED -- równoległe zestawy: 3 LEDki+rezystor... IMO takie LEDki brać mogą bez obaw 20mA, czyli 170mA na całą taśmę (8 razy po 3 LEDki+rezystor; czyli 8 razy po 20mA) to dobry efekt, ale wiem z dzieciństwa, że LEDki nie zdychają błyskawicznie w razie czego... ;) (zamordowałem sporo LEDek -- wszystkie były czerwone... w chwili kupna... ale zdychając -- świeciły ;) białym światłem!!!)

-=-

Wygrzebałem ze śmietnika spalony inwertor rzekomo dający 230V z instalacji samochodowej -- rozmontowałem ów inwertor i znalazłem wewnątrz niemal świeże ;) termopady, które wykorzystałem (z fatalnym!!! skutkiem) w laptopie, przez co czasowo unieruchomiłem laptop...

Ostatecznie stanęło na tym, że wywaliłem z laptopa część tych termopadów a część zostawiłem... Niestety laptop bez solidnego chłodzenia z zewnątrz nawet nie chce dokończyć startu WXP czy 64W10... Jeno DOS...

Do czasu otrzymania pasty ciepłoprzewodzącej -- laptop może pracować tylko na dmuchającym chłodem ;) klimatyzatorze... Temperatura CPU spada do 20°C podczas ,,oglądania'' filmów 4K itp... (ani WiFi tyle nie ciągnie, ani CPU, ani GPU, ale chciałem mieć pełne obciążenie...)

Bez klimatyzatora najwyższa temperatura CPU przeze mnie zauważona to 93°C... (rzecz jasna naprawdę była znacznie wyższa)

Pasta (zamówiona do LEDek -- 4.8K/W) w drodze... Może wystarczy... Wiem, że niektórzy ;) mają lepsze (6K/W) termopady...

Starej pasty nie przywrócę -- przyłożyłem się do czyszczenia... Nie napiszę, czym czyściłem, aby znów nie narobić niepotrzebnego szumu... Dość, że i stare termopady, i stara pasta -- schodziły spokojnie... Były zaschnięte, trzeba było namaczać i czekać, po czym zrywać paznokciami!!!

-=-

Nie mając laptopa -- zacząłem grzebanie w kolejnym śmietniku, by posłuchać muzyki z płyt... Brakowało mi ścieżki audio z Pocahontas w polskiej wersji, więc grzebałem głęboko... Angielskojęzyczną właśnie przesłuchałem... Aż znalazłem... A jakże -- ZŁOTO!!! Szukałem płyty w napędach optycznych, w opakowaniach, gdziekolwiek...

Polska Pocahontas była w BAndrealim... Podstępnie, bo tej płyty (od tego opakowania) w ogóle nie mam -- nieszczęśliwie potłukłem ją, zanim skopiowałem, więc musiałem kupić raz jeszcze... Raz jeszcze cała -- razem z plastykowym opakowaniem... Sprzedawca nie zgodził się na inną transakcję, choć wiedział, że niedawno u niego kupiłem tę płytę i pokazałem mu, co stało się... Długo namyślał się, ale nie zgodził się na kopię... 50pln w plecy... Dziś już nie boli, ale 50pln to sporo...

-=-

Co znalazłem? -- Socket7, Pentium MMX 200 MHz... Niby napęd można otworzyć dłubakiem/spinaczem) ale w istocie nie jest to łatwe... Skończyło się na odpalaniu blaszaków... Jeden z napędów nie był zenergetyzowany, więc musiałem zajrzeć do wnętrza blaszaka i podpiąć moleksa...

Złoto było na nogach, ale nigdzie nie odeszło ode mnie przez tyle lat!!! Ładnie wygląda!!! Tyle lat na mnie czekało, choć było (dosłownie!!) na nogach!!! Na masie nóg!!! ZIF -- CPU dał się wyjąć zgodnie z ZIFem...

Ale nad CPU -- ***czarne*** złoto!!!

-=-

W Chinach kupiłem po złotówce (po 106gr za 10W) gołe moduły LED mocy

10 W na (chyba) PCB wielkości 50mm na 50mm domagające się stałego prądu300mA... I... RADIATORÓW!!!

Otóż na tym ww. MMX znalazłem wysoki (na oko ze 4cm) RADIATOR 50mm na 50mm ze ***sprawnym*** wiatrakiem!!!

-=- =-=

-=-

Oprawczynie na Allegro mają zasilacze prądowe (dostałem fotkę, więc wiem -- nie muszą zgadywać) 300mA. Na AliExpress za nieco ponad

5pln mogłem kupić to, czego pożądałem i o co bezskutecznie tu (i tu, i na Allegro) pytałem -- takie zasilacze, które dawały moc regulowaną włącznikiem...

======================================================================================== Właśnie taki zasilacz był potrzebny -- miast wielotygodniowego błądzenia po manowcach!!! ========================================================================================

Na szafkach mam dwużyłowy przewód w podwójnej izolacji zasilający okap w 230V. W okapie mam włączniki -- jeden z nich włącza światło okapowe... Wystarczy zadbać o to, by ten włącznik włączał zero i z tego włącznika puścić jeden przewód (może być w pojedynczej izolacji, bo to zero) do zmodyfikowanej oprawczyni...

Ten jeden włącznik (który już jest w okapie!) i jeden przewód (wygrzebany ze śmietnika -- mam tego setki metrów) w pojedynczej izolacji (oprawczyni jest na 230V, ale z okapu szedłby przewód zerowy!!! na domiar złego -- to instalacja dwuprzewodowa, czyli nie ma trzeciego przewodu do ochronnych kołków; miast tego trzeciego przewodu jest to zwykłe zero, które zasila odbiorniki; nie ma też (rzecz jasna?) różnicowoprądówki w instalacji) by wystarczył...

,,Modernizacja'' oprawczyń polegałaby na wydłubaniu zaklętego w niej zasilacza uniwersalnego i wstawienie w jego miejsce innego uniwersalnego zasilacza dającego cwane (sterowane jednym włącznikiem) 300mA... [wiem, wiem -- albo stały prąd 300mA, albo regulacja... mam już dosyć tego mONdrego durnowacenia...]

Jeden przytyczek by załatwiał regulację mocy oprawczyni... A stosowny zasilacz w obudowie mogłem kupić na AliExpress za nieco ponad 5pln na 60W...

-=-

Sprawdziłem -- podobne rozwiązanie (regulacja mocy jednym włącznikiem) jest powszechnie stosowane w LEDkach -- więc gdyby ktoś z grupowiczów miał doświadczenie i dobrą wolę, podpowiedziałby mi gotowe rozwiązanie,

***cisnące*** się pod ręce...

Miast tego gotowca -- dostawałem MASĘ mas bezsensownych rozwiązań...

-=-

Kupiłem - moduły 10W na 300mA na PCB 50mm na 50mm - moduły różne (COBy) na 230V (ponoć tylko od 220V do 240V) - zasilacze 300mA (Chińczyk mówi, że mają zabezpieczenia, ale ja wiem/widzę swoje) od chyba 65V do 265V (w mieszkaniu mam zwykle ~240V; norma w RP to od lat 230V+/-10%; kiedyś chyba było 220V+/-5%; czy było też 230V+/-5%; -- nie wiem) - pełne oczka 15W (pewnie szybko przegrzeją się...) na 230V (też ponoć tylko od 220V do 240V) - 30g pasty ciepłoprzewodzącej 4.8K/W - za niespełna 2pln ściemniacz (ponoć na PWM) do tasiemek z rezystorami (nie mam tasiemek) - za ~5pln ściemniacz (niemal taki sam, ale z pilotem) do tasiemek z rezystorami (jak już napisałem -- nie mam tasiemek)

Zamierzam wreszcie oświetlić prysznic -- LEDkami IP68 ;) lub podobnymi, ściemnianymi tymi ściemniaczami za parę pln... Do prysznica chyba dam 5V (żeby brać zasilanie z telefonicznych ładowarek, których mam sporo?) i ściemniacz bez pilota... [trochę boję się? -- co wówczas, gdy do prysznica wejdzie

230V? -- może dam jakieś swoje własne zabezpieczenia nadnapięciowe?...]

Te ściemniacze ponoć radzą sobie z: prądem do 12A, mocą do 144W i napięciem od 5V do 24V...

-=-

Ze zgrozą odkryłem Amerykę -- z 1W elektryczności można mieć bodajże

683lumeny, więc LEDka dająca 110lm z 1W daje ~85% w ciepło/komin!!!

Radiatory są teraz dla mnie smutnym przystankiem...

Znów JF górą...

Rozmyślania nad Peltierami odrzuciłem -- Peltiery kosztują... Rozmyślań nad wiatrakami nie zarzuciłem, choć wiatrak i hałasuje, i kurzy...

Sprzedawca radiatorów dał mi pomysł -- można LEDkę podczepić nie bezpośrednio pod radiator, ale pod płaskownik połączony z radiatorem postawionym ***pionowo***!!!

Boję się tego ciepła...

-=-

Laptop już wcześniej potrafił bez uprzedzenia wyłączyć się... Wiedziałem niemal na pewno, że powodem była temperatura na CPU... Pod WXP mam soft śledzący i informujący... Pod W!0 -- nie mam... W pokoju temperatura przekroczyła 26°C, zwykle Fujitsu-Siemens spoczywa na łóżku, szczelnie ;) opatulony... ;)

[wiem, że to głupia zagrywka, ale póki pracował... po wypastowaniu CPU być może znów tak będzie pracował... nie wiem, co zrobić z GPU i z chipsetem -- ale raczej też tylko wypastuję... termopady kosztują...]

Po zeskrobaniu resztek starej pasty nie zdołałem niczego wskórać poza postawieniem laptopa na dmuchającym klimatyzatorze...

Odkrycie!!! Na GPU są ***głębokie*** tłoczenia informujące o tym, że to ATI!!! [już wiadomo, po co są termopady -- dlaczego nie można dać pasty na GPU...]

-=-

Smart na Allegro mam tylko do 3 lipca br... Szkoda mi wrzucać ponad 100pln w oprawczynie -- prawie na pewno długo by na szafkach nie poświeciły... Gwarancji po wymianie zasilacza bym nie miał... A nawet, gdybym miał, raczej ;) bym nie reklamował...

IMO sprzedawcy na Allegro sami mogliby wymienić zasilacze w oparwczyniach, by włącznikiem regulować (skokowo) moc świecenia oprawczyń...

-=-

JF, jak masz jakieś pomysły na radiację ;) -- są mile widziane... Pozostałym chyba ;) podziękuję z góry... ;) [znów poczytam, że radiacja daje ~promila?...]

-=-

BTW -- przed kilkunastu laty kupiłem miernik ,,za dychę'', który mam do tej pory. Wkrótce po kupnie rozładowała się ,,bateria'' 9V i sklep długo zastanawiał się nad uznaniem mojej racji... Od tamtej pory nie zmieniałem baterii... Można mi wierzyć lub nie...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5efd1130$0$541$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Człowiek stara się jak może, ale jednak... Rzecz jasna 4.8W/mK

6W/mK

  • - 30g pasty ciepłoprzewodzącej 4.8W/mK

Nawet wiem, ;) skąd te jednostki. [i dlaczego silniki rakietowe mają impulsy w sekundach]

Ale za długo ślęczałem nad radiatorami i ogólnie jest już dla mnie za późno na pisanie i myślenie... [jak można naraz wykonywać aż dwie czynności? -- pisanie i myślenie!]

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5efd1130$0$541$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Dylematus!!! Dwuprzewodowa instalacja 230V -- taka naprawdę tu jest! Jeśli moduły LED mają zero na obudowie -- może być FatalError!!! Ale trzyprzewodowe instalacje wale nie są tu lepsze!

COBy na 230V chyba mają zero na obudowie...

Za ponad 11pln -- podobny zasilacz na 120W, czyli na dwie naraz oprawczynie po 50W każda. (od_80W_do_120W_za_11pln; od_40W_do_60W_za_5pln)

też trochę radiatorów... Ale wiem, że to był trud daremny, choć kosztowny... ;)

-=-

Zanim zobaczyłem pierwszy raz w swym życiu [ponoć zawsze jest pierwszy raz -- a kiedy jest zerowy?] LEDkę, słyszałem/czytałem, że zamienia ona niemal 100% elektryczności w światło... Jakże to głupie...

-=-

Ciekawe, czy Chińczycy przyślą mi pełną dokumentację LEDek. ;)

-=-

COBy na 230V można kupić: - taniej niż 3pln za 10W - i za nieco ponad 5pln za 50W... Gotowce -- nawet warystory tam są... Po prostu podczepić pod 230V i dać jakiś radiator... Różne kształty, różne moce...

Jak duży musi być radiator, by wywalic w świat te 50W?! Jak wysoką temperaturę wytrzyma LEDka? 150°C?...

Nic, tylko wymienić szafki na gli_nowe...

-=-

Skoro już tu jestem -- po co jest mika?

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Uzytkownik" 5edcd291$0$539$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Sam sobie nie poradziłem: obejrzałem filmy, porozmawiałem, odwiedziłem Castoramę...

Jeden film zacząłem oglądać zmęczony z nudów, zakładając, że choć niczego nie zrozumiem, to jestem tak zmęczony, iż brak mi motywacji do wyłączenia Jutuby... Pod koniec filmu pomyślałem, że facet tłumaczy tak proste sprawy tak dosadnie, tak starannie... Wtedy sobie uświadomiłem, że przecież na początku właśnie tego filmu uznałem, iż na pewno niczego nie zrozumiem... -- a tu tymczasem taki ZONK!!!

-=-

Te projekty to ,,zwykła'' dioda w szereg z LEDkami i stałoprądowym zasilaczem...

Albo takie:

?network=g?creativ=357812442215?position=&gclid=EAIaIQobChMIyvOT4brn6QIVw8wYCh1vfwx7EAQYASABEgKT3fD_BwEcoś... Też w szereg z zasilaczem stałoprądowym...

-=-

LEDki wymagają radiatorów/rozpraszaczy_ciepła, laptop wymaga, ale moja głowa po ,,dyskusjach'' wymagała gigantycznego chłodzenia!!!

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"collie" 5eda5bf7$0$545$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Może Jarosław Sokołowski nie radzi sobie z ustawkami swego programu? User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux) Nie używam Linuksa -- może ktoś inny podpowie?...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski