oku 273 views Subscribe

Podobno w Dvoraku pisze się szybciej, i w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, żebym sobie zmienił układ klawiatury i nauczył się Dvoraka. Tylko QWERTY nie przeszkadza mi na tyle, żeby wychodzić ze swojej strefy komfortu. Co nie zmienia faktu, że QWERTY stało się standardem z powodów historycznych i nie ma uzasadnienia w komputerach. Miało w przypadku starych maszyn do pisania.

Przy nadawaniu, i blokując bramkę szumów przy odbiorze, gdy będzie sygnał, ale nie będzie subtonu. Automatyczny squelch działa trochę lepiej niż ręczny, ale nadal czasem przepuszcza sam szum.

No i AM. Ma swoje zalety, ma swoje wady. Na CB wg mnie ma więcej wad. Ukraińcy w Polsce rozmawiaja na #19 w FM, co jest wprawdzie niestandardowe (i z Polakami już się nie dogadają, o ile ktoś nie rozpozna modulacji i nie przełączy radia na FM), ale IMO lepsze od AM. Dużo czystszy dźwięk, a w hałaśliwym samochodzie to ma znaczenie.

Oczywiście jak jakiś dzban postawi nośną, to już się FM nie przebije (przez przechwywanie FM, "FM capture"). Tu jest zaleta AM.

Reply to
Arnold Ziffel

To dajesz taki status jaki chcesz by inni widzieli.

Jak wyżej. Można mieć różne statusy dla różnych grup osób itp itd.

Reply to
io

No to przeczytaj

:-)

No ale ... jakie mają być subtony by nie zawężać grupy odbiorców? Nie mam doświadczeń i nie całkiem rozumiem idee CTCSS. Mamy do dyspozycji N kanałów ale wykorzystujemy tony tylko do odblokowywania jednego kanału a nie np skakania między kanałami. No nie ogarniam. Jak wiszę na jakimś wywoławczym to chyba po to, by wszystko słyszeć i jak chcę gadać indywidualnie to zwalniam kanał przechodząc na inny a nie blokuję wywoławczy innym.

Znaczenie to ma niemożność podłączenia radia CB do samochodowych systemów multimedialnych. Co mi z tego, że CB jest czystsze jak musi przekrzykiwać zwykłe radio czy tam jakiegoś innego grajka.

Dzban nie dzban, gruszka może się zaciąć.

Reply to
io

Też jestem starym konserwatystą ale ograniczeń struktury hierarchicznej nie da się nie zauważyć. Dla wywołanego powyżej przykładu co proponujesz:

pl.misc.kolej.drezyny.rowerowe pl.rec.rowery.drezyny pl.rec.turystyka.aktywna.rowerowa.drezyny

Czy jeszcze coś innego?

Reply to
SW3

Mają widzieć taki, że mnie nie ma, i mają nie widzieć, że przeczytałem. Jak przeczytam i będę miał czas (i w ogóle będę chciał) odpisać, to odpiszę. Coś jak mail.

Reply to
Arnold Ziffel

Na czym polega filtrowanie treści? Nie można szyfrować GPG bo wiadomość zostanie usunięta nawet jak mieści się w limicie wielkości?

Reply to
jn