Czy tylko ja widze te durne reklamy na p.m.e ?

Jak w temacie.

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Adam Górski napisał(a) :

Ja też.

Reply to
Zbynek Ltd.

W dniu 29.11.2023 o 15:11, a a pisze:

U mnie na eternal-september nie widać żadnych reklam.

Reply to
Nemrod

W dniu 29.11.2023 o 16:17, Nemrod pisze:

na paganini tez nic

Reply to
Ghost

W dniu 29.11.2023 o 14:27, Adam Górski pisze:

Jak w temacie :-)

Reply to
io

W dniu 29.11.2023 o 14:27, Adam Górski pisze:

Przepraszam. Nie powinienem pisać adminowi chmurki, że spam jest dowodem na wolność wypowiedzi. :) Chyba za bardzo się tym przejął. Serwery september i paganini stosują filtry na które łapią się polskie trolle.

Reply to
t5

W dniu 29.11.2023 o 14:27, Adam Górski pisze:

Ja też, spamują chmurkę, na misc już Adam napisał że stworzył na ten spam nowy filtr, ale dopiero po 18, więc wcześniejsze jeszcze będą.

Reply to
Janusz

W dniu 29.11.2023 o 20:32, Janusz pisze:

Nie tylko chmurkę. Na news-archive.icm.edu.pl całe zatrzęsienie. Nie wiem gdzie jest źródło ale na google też włazi:

Chyba sam napiszę sobie filtr :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

środa, 29 listopada 2023 o 17:01:12 UTC+1 Ghost napisał(a):

I nic wam to nie daje ze nie widzicie spamu. W trzy osoby będzie od ze sobą pisali? Google wprowadziło ze trzeba kliknąć ze się nie jest robotem. Ale widać nie działa.

Reply to
Zenek Kapelinder

in <news:uk7ds6$eol$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net>

user Adam Górski pisze tak:

nie tylko ty

ale łatwo wykasować większość po temacie

pdf ebook kindle epub

PiteR

I tak działa nowy filtr na chmurce :)

Od dodania (ok. 18:44) złapało się 430 sztuk, z czego 11 z pme.

$ grep -rh ^Newsgroups: . | sort | uniq -c | sort -gr 38 Newsgroups: comp.lang.verilog 33 Newsgroups: rec.arts.tv 33 Newsgroups: comp.os.vms 31 Newsgroups: comp.protocols.time.ntp 27 Newsgroups: rec.crafts.metalworking 24 Newsgroups: comp.lang.lisp 24 Newsgroups: comp.cad.cadence 24 Newsgroups: comp.arch.fpga 23 Newsgroups: sci.lang.japan 22 Newsgroups: soc.culture.punjab 17 Newsgroups: rec.music.beatles 15 Newsgroups: microsoft.public.project 13 Newsgroups: comp.lang.tcl 11 Newsgroups: pl.misc.elektronika 11 Newsgroups: comp.text.tex 10 Newsgroups: comp.lang.ada 9 Newsgroups: it.sport.formula1 9 Newsgroups: comp.editors 9 Newsgroups: alt.conspiracy.jfk 8 Newsgroups: it.cultura.filosofia 7 Newsgroups: pl.misc.kolej 7 Newsgroups: it.sport.calcio.inter-fc 6 Newsgroups: uk.rec.cycling 5 Newsgroups: sci.math 5 Newsgroups: sci.lang 4 Newsgroups: soc.genealogy.medieval 4 Newsgroups: dk.politik 1 Newsgroups: uk.comp.sys.mac

Jutro postaram się znaleźć chwilę czasu, żeby to przerzucić na odpowiednie grupy chmurka.spam.* (dla transparentności) i skonfigurować automat do generowania NoCeM-ów, żeby inne serwery mogły łatwo skorzystać.

Reply to
Arnold Ziffel

Dlaczego miałaby być polityczna?

Nie wiem, nie korzystam. Ale ludzie korzystają, więc chyba działa.

Jak masz jakieś wątpliwości związane z Eternal September to napisz do admina. To bardzo sympatyczny i rzeczowy człowiek.

Podobno tylko na niektórych grupach. Sam nie korzystam.

Cały spam, jaki widzę, trafia na serwery Usenetowe z Googla. Zobacz Path, łatwo to prześledzisz.

Póki co dodałem na chmurkę odpowiednie filtry, dla przejrzystości jak coś się złapie, to jest repostowane na chmurka.spam.*.other (dla grup pl: chmurka.spam.pl.other). Na razie w kategorii "other" jest tylko ten kindlowy spam, ale jak się pojawi coś nowego, to też dodam do tej kategorii.

Oprócz tego pokasowałem to, co już było (nie tylko z pme, 1587 sztuk ogólnie; przed skasowaniem przeniosłem na chmurka.spam.*.other), wygenerowałem dla tego jeden duży NoCeM, i generuję co 5 minut NoCeM-y dla nowych sztuk, które wpadają.

Dzięki NoCeM-om inni admini mogą łatwo skorzystać z moich filtrów, jeśli mi ufają (a ufać ślepo nie powinni, ale mogą sprawdzić, co jest cięte, zanim się zdecydują).

Reply to
Arnold Ziffel

Świat na Google się nie kończy. Nie każdy pisze z Google.

Reply to
Arnold Ziffel

Nie jestem informatykiem, nie umiałbym do jakiejś takiej usługi dodać sobie jakiegokolwiek filtru, ale się wypowiem.

O ile się orientuję Usenet działa tak, że wiadomość od człowieka trafia na jeden serwer i jest rozsyłana między serwerami. Więc jak jeden serwer (Google) wprowadzi wymóg klikania, że nie jest się robotem to blokuje tylko swoich użytkowników. A serwery chyba między sobą nie mogą wprowadzić wymogu klikania, że nie są robotami więc jak coś wpadnie do jednego z nich to powinno się rozprzestrzenić. Filtracji wymagałoby połączenie między serwerami, a utrudnianie ludziom poprzez rozpoznawanie ich od robotów raczej niewiele daje, szczególnie, że spamerem może być któryś z serwerów. Tak mi się przynajmniej wydaje. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Tak jest.

Tak, ale spam i tak pochodzi z Google.

I na tym ta filtracja generalnie polega. Jest ogólny filtr (Cleanfeed) i specyficzne, napisane na potrzeby tego konkretnego spamu z Google.

Reply to
Arnold Ziffel

Tak, dlatego nie akceptuję już NoCeM-ów od nich. Ja nie chcę ciąć osób, które są przez większość uznawane za trolle (bo wierzę w wolność słowa i wolność każdej osoby do filtrowania u siebie kogo chce i nie filtrowania kogo nie chce -- każdy ma swój zbiór osób, które uważa za niewarte czytania, a u mnie osobiście ten zbiór jest pusty) tylko ewidentny spam, który przychodzi w dużych ilościach i utrudnia funkcjonowanie grup.

Reply to
Arnold Ziffel

Ale na google się zaczyna.

Reply to
Zenek Kapelinder

Usenet? Wprost przeciwnie.

Reply to
Arnold Ziffel

W dniu 29.11.2023 o 22:36, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Ja tylko czytam chmurkę z serwera więc już ich nie widzę.

A to już od dawna mam na tunderbirdzie na niektórych troll-i. Tylko widzę 'błysk' jak z np 36 postów robi się 3 :) jak odświeżam grupę.

Reply to
Janusz

W dniu 30.11.2023 o 11:03, Piotr Gałka pisze:

Nie trzeba być, nawet sam sobie możesz filtrować troll-i, w thunderbirdzie wybierasz narzędzia, filtry wiadomości. Tam sobie tworzysz nowy filtr, dajesz wyszukiwanie po np nazwie użytkownika i co ma program zrobić, ja np usuwam te wiadomości. I masz spokój, chyba że ktoś odpowie to wtedy widzisz odpowiedź.

Reply to
Janusz