Miękki start silnika wyciągarki

Użytkownik "Maciek" snipped-for-privacy@polobox.com napisał w wiadomości news:55b39aff$0$8367$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

A jak nowoczesny pociąg?

Cóż, pewnie jakieś zabezpieczenia są, nie widzę innej możliwości. Co by to było, gdyby nowoczesne Pierdolino, czy inny taki, jak Max Paradys powiedziało "nie wstanę, tak będę leżał"? Nieraz jechałem pociągiem elektrycznym (czy to rozumiejąc loka, czy cały pociąg) w trakcie burzy, niekiedy nawet intensywnej i ani razu pociąg nie stanął z tego powodu, z czego się niezmiernie cieszę.

Reply to
ACMM-033

W dniu 2015-07-25 o 18:04, ACMM-033 pisze:

Przykład, który sam widziałem, na własne oczy.

Dość wysoki kościół z miedzianym dachem, obok wysoka, piętrowa plebania. Budynki z prawidłową instalacją odgromową. Przy okazji jeszcze wysokie drzewa. Przewody od interkomu pociągnięte od okienka w kościele do okna na piętrze plebani. Byłem wtedy lektorem, w kilku staliśmy na uliczce pomiędzy kościołem a plebanią. Rozmawialiśmy z księdzem, który stał w oknie, oparty o parapet, z przewodem pomiędzy rękami. W pewnym momencie przywaliło w przewód interkomu. Światło poszło z przewodu na blaszany parapet, z niego przeskoczyło na pobliski zwód piorunochronu. Z przewodów interkomu zostały gołe druty (linki?), instalacja spłynęła. Gadaliśmy jeszcze chwilę, tylko ksiądz Józek już nie trzymał rąk na parapecie. Mówił, że tylko trochę ogłuchł, ale nic nie poczuł.

Reply to
Adam