sterownik silnika

Cześć. Za bardzo nie wiem gdzie uderzyć. Mam może nietypową sprawę. Poszukuje programu sterownika silnika w wersji źródłowej (.C .asm)

Oczywiście nie z bieżących lat bo to raczej nierealne choć wiem że krąży coś takiego, ale np Polonez ogólnie MPI

Jesteście w stanie mi jakoś pomóc?

Interesuje mnie organizacja takiego programu, odczyt map, korekcja jednej mapy drugą itp.

Reply to
Slawek h

Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Poszukaj Ford EFI - mam wrazenie, ze bylo jakos zdokumentowane na sieci.

Swoja droga - tylu tych "tuningowcow" - to chyba jest to jakos dostepne ..

A jesteś w stanie mi coś więcej podpowiedzieć?

Tak sobie tez pomyślałem ale nie wiem gdzie uderzyć z prośbą?

Reply to
Slawek h

Tuningowcy raczej manipulują parametrami wyjściowymi a nie samym softem wykonawczym.

Reply to
Marek

wejściowymi rzecz jasna miało być

Reply to
Marek

Raczej manipulują mapą dawek.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

(ciap)

IMO to jest nisz, ale nisza dajaca dobre pieniądze, tak że raczej nie spodziewaj się że ot tak ktoś Ci coś takiego sprezentuje.

Od 27 minuty:

Włodek

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@spam.spam.spam.com> napisał w wiadomości news:nji9te$dvf$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Obiło mi się o uszy coś z kątem wyprzedzenia zapłonu/wtrysku, że jest potrzebny różny w zależności od powiedzmy, elementów układu. Różne kąty przy różnym obciążeniu, takie tam, dają różne moce, że mapuje się (także) kąty wyprzedzenia zapłonu/wtrysku, aby dostosować moment spalania do parametrów pracy jednostki (tak, wiem o regulatorze podciśnieniowym). Przeholowanie, o co nietrudno, może się źle skończyć dla silnika; takie coś mi się nieraz o uszy obiło. Na ile prawdziwie (tacy tuningowcy to koszą z tego kasiorę i raczej mało są chętni zdradzać szczegóły), tego nie wiem.

Reply to
HF5BS

W dniu 2016-06-08 o 09:08, Slawek h pisze:

Witam Nie za bardzo wiem po co Ci ta wiedza więc trochę w ciemno kilka linków o tym jak działają takie sterowniki i jak zrobić własny. Link do prezentacji o tym jak pan badał zachowanie sterownika w dieslu Volkswagena, oglądać od 40 minuty (wcześniej są tez ciekawe rzeczy ale bardziej od strony prawno-organizacyjnej)

Trzy linki do chałupniczo zrobionych sterowników:
Linki do stron mniej lub bardziej otwartych projektów dotyczących budowania i tuningu sterowników silników. Myślę że jeżeli ktoś ma wiedzę o sterowaniu silnikami (poza pracownikami firm samochodowych) to właśnie tam najłatwiej można takie osoby namierzyć i wypytać.

Piotr Dmochowski