Regulator obrotów silnika komutatorowego...

Witam, Mam silnik komutatorowy 1400W 6.7A@220V 15600obr/min. Potrzebuję zrobić do niego regulator obrotów (najlepiej na procku + wyświetlacz LCD). Regulator powinien spełniać następujące funkcje:

- umożliwić regulację od około 500 do 15000 skokowo powiedzmy co

250obr/min.

- utrzymywać możliwie stałe obroty pod obciążeniem - prądniczka tacho lub skoro procek to może enkoder...

- miękki start i stop silnika

- zabezpieczenie przed przeciążeniem

Reply to
xaveri

zainteresuj sie TDA1085 - mozna kupic moduly z tym ukladem w sklepach z czesciami AGD.. Czesto sterowane sa zewnetrznym procesorem popelnilem kiedys dokaldnei takei cos na tym + transoptory + UPC do silnika od pralki pracujacego jako naped sporej maszynki CNC:)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

No właśnie jako wrzeciono do CNC chcę to zastosować...

Reply to
xaveri

A mógłbyś udostępnić swoje opracowanie albo chociaż schemat, bo właśnie chcę zrobić sobie wrzecionko do CNC ;).

Reply to
xaveri

A mógłbyś udostępnić swoje opracowanie albo chociaż schemat, bo właśnie chcę zrobić sobie wrzecionko do CNC ;).

robilem to dawno temu schemat mam, ale bez naniesionych poprawek w wartosciach elementow - po prostu nanioslem je na papierowa wersje ktora lezy 1800km stad :) o ile pamietam wiekszych bugow nei bylo odezwij sie na priv

Reply to
Greg(G.Kasprowicz