Re: miekki start silnika dc

> Mozna podpiac dowolne wyjscie push-pull. >

eee? Attiny takie ma? Pytam bo myslalem ze tam porty sa na napieciu zasilania lub masy uC.

> -jakim napieciem jest tutaj zasilany ten 555? > > Przeciez narysowalo 15V. Sprawdz czy 18V to nie graniczne napiecie 555. >

I dlatego mi sie lampka alarmowa w glowie swieci. i chcialbym sie go stamtad pozbyc.

> -Jak zmienic parametry komponentow aby uzyskac inicjalne opoznienie > > 1s? (autor pisze o 5s opoznienia a potem 5s startu) > > A do czego potrzebne to inicjalne opóznienie? Nie mozna sekunde pózniej > zalaczac? >

Zeby dzieciak depczac po "gazie" nauczyl sie nie katowac silnika. Albo przynajmniej go nie katowal silnika.

> Uklad bedzie zamontowany w samochodziku akumulatorowym. Mechanike mam > > a silnik wymienilem bo fabryczny nie mial odpowiedniej mocy. > > Na moje oko w punkcie 3 bedzie jakies 10-13V ale wole sie dopytac. > > Bedzie Ucc przed wlaczeniem silnika i 0V po wlaczeniu. Caly 555 robi tutaj > za opóznienie startu. Kondensatory przy IRF-ie daja powolny/miekki start. > Ten silnik nie bedzie mial regulacji obrotów? bo w tym ukladzie nie ma > mozliwosci regulacji obrotów. W przypadku duzego obciazenia potrzebny jest > radiator o duzej pojemnosci cieplnej (prawie to samo co duzy radiator) - > szczególnie w przypadku czestych wlaczen. >

Ok. rozumiem. Ten miekki start zrobie na przekazniku - to umiem.

Te 5s startu wydaje mi sie sensowne bo i po domu dac sie bedzie jezdzic i po podworku. A radiator mam naszykowany. Ze spawarki :)

> Ewentualnie jakis inny uklad miekkiego startu do wykonania > > wlasnorecznie. > > Latwiej wykonac regulator PWM. Miekki start dodac przez dodanie generatora > piloksztaltnego. Czesto da sie to zrealizowac poprzez dolozenie gdzies > kondensatora do istniejacego ukladu. >

Ok dzieki. Myslalem inicjalnie ze ten 555 najpierw czeka 5s a potem generuje jakis przebieg ktory zmienia sie od "0" do "100" w 5 sekund. Obadam jak calosc bedzie dzialac.

Reply to
ptoki