Lutownica - rynek mnie ogłupił

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to czwartek, 19-go. Nieco po 1-ej. Nagle zza rogu Pszemol wrzuca na pl.misc.elektronika:

Czyli wyższa szkoła jazdy, a przynajmniej wyższa szkoła robienia zakupów. :-]

Reply to
Marsjanin

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to czwartek, 19-go. Nieco po 1-ej. Nagle zza rogu Pszemol wrzuca na pl.misc.elektronika:

Hehe, hełm też podobno. :-) Tak dokładnie to nie patrzyłem na te lutownice, fajnie wyszło. :-]

Reply to
Marsjanin

Marsjanin snipped-for-privacy@marsjanin.tk napisał(a) w wiadomości: ...

100W/230V=0.43A (prąd w przewodzeniu) Jednoamperowa na napięcie >1.41*230V powinna wystarczyć. Poczciwa 1N4004 lub wzwyż? Przy tym prądzie to 0.5A * 0,8V (na oko) = 0.4W Ale przewodzi w połowie czasu więc 0.2W. Będzie ledwo ciepła.

Chyba, że lutownica była na 110V. To wtedy ok. 0.4W - można dać mocniejszą. Arek

Reply to
Arek

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to czwartek, 19-go. Nieco po 20-ej. Nagle zza rogu Arek wrzuca na pl.misc.elektronika:

Heh. No tak. Zapomina się takie rzeczy... Dzięki.

Reply to
Marsjanin

E tam, spróbowałbym czegoś takiego jak to co używają hydraulicy przy lutowaniu instalacji miedzianych:

ą rurkę od środka taką pastą i podgrzewają palnikiem - gotowe.

Reply to
Pszemol

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to piątek, 20-go. Nieco po 4-ej. Nagle zza rogu Pszemol wrzuca na pl.misc.elektronika:

Ha. Nawet o czymś takim nie myślałem, jakże to odległe od moich planów. :-) Dzięki za podpowiedź, jakby coś większego, to może...

Reply to
Marsjanin

A jakie to Twoje plany są skoro tak odległe? Pytałeś jak pocynować płytkę - tak?

Reply to
Pszemol

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to piątek, 20-go. Nieco po 19-ej. Nagle zza rogu Pszemol wrzuca na pl.misc.elektronika:

:-) Tak, ale jedną, góra dwie. Fabryki nie otwieram. Myślałem o jakiejś metodzie bez dodatkowych zakupów. Ale tak w ogóle to mały problem, nic się nie stanie, jak płytka nie będzie ocynowana.

Reply to
Marsjanin

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to niedziela, 15-go. Nieco po 8-ej. Nagle zza rogu doc. Zenobiusz Furman wrzuca na pl.misc.elektronika:

Jeszcze raz się udzielę w tej gałęzi wątku. Mam pytanie, ile lutujesz tą lutownicą? Od wielkiego dzwonu, średnio, może cały czas jest w użyciu? Na jakiej temperaturze - wiadomo, że przy niskich temperaturach znacznie trudniej przepalić grzałkę...? Jak długo już ją masz? Pytam, bo w sumie to bym ją też kupił, ale pojawiły się glosy, że lepiej coś bez regulacji, a markowego, niż szajs, który sie raz-dwa przepali; ja jednak po dłuższym zastanowieniu myślę, że wolałbym coś poręcznego z regulacją - jak ZD-98, o ile ta nie wykituje w miesiąc...

Reply to
Marsjanin

Kupisz sobie małą puszeczkę i starczy Ci na resztę życia.

Reply to
Pszemol

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to niedziela, 22-go. Nieco po 22-ej. Nagle zza rogu Pszemol wrzuca na pl.misc.elektronika:

No w sumie... Też sposób. Dzięki za radę. Dostanę to w sklepiku z elementami/przyrządami?

Reply to
Marsjanin

A skąd ja mam wiedzieć co tam jest dostępne u ciebie w "sklepiku"? Napisałem Ci, że używają tego hydraulicy do lutowania rur miedzianych. Pytaj więc w sklepach z zaopatrzeniem budowlanym/hudraulicznym.

Jak już wypróbujesz tą metodę to napisz jak Ci poszło... ;-) Powodzenia!

Reply to
Pszemol

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to poniedziałek, 23-go. Nieco po 17-ej. Nagle zza rogu Pszemol wrzuca na pl.misc.elektronika:

Hehe. No, jasne, że nie. Myślałem o przeciętnym sklepie z tranzystorami, kit'ami, cyną, lutownicami, multimetrami... Jasne, że nie wszystko jest w każdym, ale jeśli np. zamiast tej pasty pytałbym o końcówkę do OD-2, odpowiedź brzmiałaby "no jasne". :-]

Heh, no czemu nie. W końcu w Poznaniu i tego jest sporo.

Dzięki, dzięki, tyle, że płytki jeszcze nie ma, tzn. jest w kompie póki co, nawet na papier przelałem, tylko folii nie miałem póki co. Także może to trochę potrwać, szczególnie, że zapęd mam do tego po prostu niesamowity...

Reply to
Marsjanin

Życzę powodzenia.

Reply to
Pszemol

Rok 2006 - styczeń. Dokładnie to wtorek, 24-go. Nieco po 20-ej. Nagle zza rogu Pszemol wrzuca na pl.misc.elektronika:

Dzięki.

Reply to
Marsjanin