Jak działa kuchnia indukcyjna?

Nie rozgrzeje wcale z prostej przyczyny - elektronika kuchenki sie wyłączy i zasygnalizuje nieprawidłowe naczynie.

Reply to
Padre

Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

Każdy garnek ma stabilizację temperatury -- jego wnętrze zazwyczaj w większości wypełnia woda, a ją trudno doprowadzić do temperatury wyższej niż 100 stopni. Więcej doprowadzonej energii oznacza tylko szybsze wrzenie i szybsze parowanie (bywa to porządane w kuchennej technologii), a w ekstremalnych przypadkach -- przypalenie (zwykle mniej porządane).

Garnek z punktem Curie ciut powyżej stu stopni byłby dość uniwersalny. Można w nim zagotować zupę, można wolniej lub szybciej odparowywać sosy, ale trudniej coś przypalić. Tylko z czego go wykonać? Jakiś stop gadolinu? 500 dolarów za kilogram -- sporo, ale da się przeżyć (chyba żeby ten gadolin miał jakieś toksyczne własności, wtedy z przeżywaniem gorzej).

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ależ tam jest czujnik temperatury, tylko przy gwałtownym wzroście tejże zanim czujnik pod ceramicznym blatem rozgrzeje sie do 250C to dno garnka może mieć już i z 700C.

Reply to
Padre

Ale zrobiłeś odkrycie :) Takie funkcje ma większość jednopolowych kuchenek indukcyjnych z allegro :) Problemem jest tylko histereza wynikająca z błyskawicznego przenoszenia energii em a powolnego temperatury przez płytę ceramiczną. Żeby upiec naleśniki na kuchence indukcyjnej trzeba mieć ogólne pojęcie o jej konstrukcji :) Inaczej sie przypalą, z gwarancją :) Im mniejsza masa naczynia i przyrządzanej potrawy tym większe problemy.

Reply to
Padre

Dnia Fri, 18 Sep 2009 14:41:37 +0200, J.F. napisał(a):

Owszem. 8-14 wzielo mi sie z tego, ze takie testy robilem, tzn. takie pasmo miala kamera termowizyjna, co nie znaczy, ze szklo sie robi przezroczyste ponizej 8. Z tego tutaj

wynika, ze powyzej 3um jest juz slabo z przezroczystoscia. 3um wystarcza na pewno na 200-250degc, ale nie na 100-120.

Reply to
Jaroslaw Berezowski

No ale 120 C nie pozwala na smazenie, a 250C to dopiero teflon zaczyna odchodzic :-)

A to co pokazujesz to moze byc jakeis specjalne szklo, "niskoemisyjne".

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:h90r88$8sp$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

I własnie tak jest u mnie jak położę zwykły garnek to świeci się ikona "brak garnka".

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "Shreek" snipped-for-privacy@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h90i11$uos$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To że nie chodzi o przyciąganie to ja wiem. To jest tylko prosty test na garnek czy się nadaje czy nie. Że się da rozgrzać aluminium to też wiem. Ale konstrukcja kuchenki jest do garnków z ferromagnetyków i paramagnetyków nie widzi i nie zagrzejesz choćby nie wiem jakie prawa fizyki przytaczał.

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:h90rsp$51a$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

No wiesz. Ja mam płytę za 3,5kzł ale takiej inteligencji w niej nie ma.

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:h90rg8$pqs$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Wystarczy aby rozgrzewać z mniejszą mocą tak aby "nadążyć za garnkiem" stopniowo. Jak już temp przestanie roznąć można jeżeli trzeba nadal zwiększać moc o kolejny stopień.

Marek

Reply to
marko1a

No bo ceny indukcyjnych czteropolowych są brane z czapy i mnożone przez cztery :)

Reply to
Padre

Kotu to powiedz

Reply to
Padre

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:h93m4u$2pt$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Napisałem z myślą o automatyce a nie ręcznym sterowaniu płytą.

Reply to
marko1a

a wtedy będzie że garnek się wolno nagrzewa i źle jest...

Reply to
nuclear2001

marko1a pisze:

No to jeszcze wagę musieli by wmontować w kuchenkę, co nie było by wcale głupie ani drogie w obecnych czasach. Bo bez wagi trudno było by kilka litrów zupy zagrzać jakby kuchenka pilnowała tak wolnego rozgrzewania żeby nie spalić małego pustego rondelka.

Reply to
Padre

Ale pies nie chodzi po włącznikach sensorowych :-) Raczej tylko po posadzce.

Pozdraiam ELP

Reply to
ELP

nie rozgrzeje ani miedzianych ani aluminiowych. Materiał musi być ferromagnetyczny czyli po prostu stal (może być nierdzewna) ale nie chromonikiel, bo tego też nie nagrzewa (i wyłącza się na dodatek).

Pozdrawiam

AS

Reply to
AS