Eagle PCB - jak usunąć prostokąt?

Witam

panowie, pomocy, zaczynam dopiero i mnie ten program normalnie rozp..la

Eagle 9.4 free Rysuję "z palca" płytkę bo nie da się inaczej. Narysowałem prostokąt na TopLayer który w moim mniemaniu miał być padem do przylutowania kabelka. Inaczej się nie dało pociągnąć od niego sygnału do punktu postawionego obok przekaźnika to postawiłem na nim VIA. Ale teraz na podglądzie patrzę.. soldermaska zalała mi ten mój "pad" i tak czytam o co chodzi i piszą że nie istnieje żadna inna opcja jak tylko wstawić pada z biblioteki WIREPAD. No dobra, wymiar największy jest za mały to postawię obok siebie dwa pady 5-2/5 Tylko teraz przydało by się usunąć ten prostokącik na TopLayer co narysowałem...

Próbowałem wszystkiego oprócz skasowania projektu i robienia od nowa płytki, i nie potrafię go zaznaczyć. Zaznacza mi wszystko inne ale nie te jebane prostokąciki. Prawy guzik na nich nie działa, przeciąganie mychą obszaru zaznacza Via i tylko to mogę usunąć, nie istnieje ten prostokącik też na liście 'signals'. Ripup więc kasuje wszystko ale te polygony zostawia. Ripup polygonów też nie działa na nie. Narzędzie Delete nie widzi go... kompletna dupa i kamieni kupa... pomocy.. mam ich 8 do skasowania.

Albo jak już są nieusuwalne, może da się narysować coś na nich aby nie robiło maski tylko traktowało jako pole pocynowane do lutowania?

PS. czy istnieje w całym internecie jeszcze bardziej nieintuicyjny program, jak ten? W Protelu 25 lat temu rysowałem i było prosto, dziś w EsyEDA popełniłem rysunek w godzinę a tu siedzę od 4 godzin i jestem w połowie - 2 przekaźniki, 8 padów na kabelki, czeka jeszcze dioda i rezystor do których po 4 godzinach jeszcze nie doszedłem.

Reply to
Irokez

W dniu 2019-05-01 o 21:23, Irokez pisze:

I tak przy okazji - jak przesunąć narysowaną ścieżkę? Na razie jedyny sposób jaki znalazłem to usunąć i narysować od nowa. Nie da się po prostu jej złapać, narzędzie Move nie działa - wyświetla "left-click to select object to move" ale klikanie po czymkolwiek tylko dzwoni w głośnikach.

Reply to
Irokez

W dniu 2019-05-01 o 21:29, Irokez pisze:

Kicada sobie zainstaluj i z palca narysujesz, helpa i podręcznik masz w programie po polsku.

Janusz

W dniu 2019-05-01 o 21:38, Janusz pisze:

Narysowałem już w EsyEDA dawno, ale chcę rozgryźć Eagle.

Reply to
Irokez

W dniu 2019-05-01 o 21:29, Irokez pisze:

I zachciało mi się położyć SMD... Wybieram na górze warstwę "16 Bottom" a dioda SMD ląduje na warstwie TOP... by ten program uj strzelił.

Reply to
Irokez

W dniu 01.05.2019 o 21:49, Irokez pisze:

Po co?

Reply to
Kaczin

Dnia Wed, 1 May 2019 22:45:45 +0200, Kaczin napisał(a):

Pewno marzy mu się HDRI...

Reply to
dantes

W dniu 2019-05-01 o 21:49, Irokez pisze:

Ale po co? eagle to dno i metr mułu, kicada masz bez ograniczeń i jest łatwy do nauki.

Reply to
Janusz

W dniu 2019-05-02 o 15:03, Janusz pisze:

zauważyłem

Przeglądając posty gdzie oddać płytkę do zrobienia co nóż ktoś pisze że robił w Eagle i wysyłał pliki do płytkarni. Myślałem że ma jakieś właściwości "lepsiejsze" pod tym względem. Fajny jest podgląd płytki "manufacturing preview" aktualizowany on-line. To na nim zauważyłem właśnie jak solder maska pokrywa to czego nie chcę. Kikad ma takie coś?

Reply to
Irokez

W dniu 2019-05-02 o 16:12, Irokez pisze:

W kicadzie jest tak samo, generujesz pliki takie jak płytkarnia ma wymagania, każda daje opis, są też poradniki, nic trudnego, już kupę płytek u dwóch chińczyków zrobiłem bez problemu.

Masz normalny podgląd, wybierasz warstwę którą chcesz, a potem generujesz gerbery i masz jak płytkę.

Tak masz wszystkie warstwy łącznie z wierceniami. na dodatek możesz na solder masce dać swoje np napisy i wtedy będziesz miał je bez maski, ja tak podpisuję płytki.

Reply to
Janusz

W dniu 2019-05-02 o 17:55, Janusz pisze:

A można przygotować DXF-a, aby płytkę wyfrezować i powiercić?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

KiCad i Eagle to ta sama półka. Wiec się za bardzo nie podniecaj.

Adam

Reply to
Adam Górski

Do schematów jest OK. Nigdy nie mogłem przekonać się do KiCada. Płytki "od zawsze" projektuję w AutoTraxie, za ch...oinkę nie mogłem przestawić się na Eagle.

Robiłem płytki z AutoTraxa w płytkarniach (Faldruk i chyba Satland) i nie było problemu.

Reply to
Queequeg

Narysuj obszar na warstwie restrict lub keepout (nie pamiętam które dotyczy maski a którel mi rozlanej miedzi) , to ograniczy soldermaske.

Reply to
Marek

W dniu 2019-05-01 o 22:02, Irokez pisze:

Elementy zawsze wstawiane są na TOP. Jeśli chcesz aby był na bottom to wybierz Edit->Mirror i kliknij ten element.

Reply to
Elektrolot

No jest plik wierceń a frezowanie to zaznaczyłem na obrysie i chińczyk go zrobił :)

Reply to
Janusz

W dniu 2019-05-02 o 19:22, Adam Górski pisze:

G...o prawda.

Wiec się za bardzo nie podniecaj.

Chyba o sobie piszesz.

Reply to
Janusz

Argument na poziomie przedszkola.

Adam

Reply to
Adam Górski

W dniu 2019-05-03 o 12:17, Janusz pisze:

Miałem na myśli samodzielne frezowanie na CNC aby usunąć miedź spomiędzy ścieżek.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 03.05.2019 o 13:48, Adam Górski pisze:

Całkiem jak twój. Taki z nosa wydłubany.

Reply to
Kaczin