Wzmacniacz sygnału, jak działa?

Mam problem ze zrywaniem połączenia w mieszkaniu z jednym z laptopów.

Sieć wifi z rutera w dwóch kanałach: 2,4G oraz 5G.

Najprostsze wyjście - dokupiłem wzmacniacz sygnału (Mercusys MW300RE).

Po wetknięciu do gniazdka pojawiła się jego sieć i po zalogowaniu do niej i wejściu na stronę konfiguracji można było ustawić hasło i wszystko gra. Zapaliła się zielona dioda czyli połączenie zostało ustanowione.

Problem w tym, że po zamknięciu strony i zalogowaniu się do tej sieci ona zniknęła a połączenie widoczne jest jako moja stara sieć 2,4G.

Pytanie takie: Czy mam się logować do nowej sieci Mercusys (ta której już nie ma) czy stara nazwa sieci została użyta przez repeter i do niej mam się logować?

Repeter świeci się na zielono ale w wykazie sieci nie mam jego nazwy.

Jak sprawdzić, czy jestem podłączony do repetera czy do mojej starej sieci?

Reply to
Wiesiaczek

W sume to chyba tak taki repeater dokładnie powinien działać. Pokazujesz mu, którą sieć ma "repeatować", podajesz mu do niej hasło - i on się łączy z "oryginalnym" AP-kiem, a sam też wystawia sieć na tym samym ESSID - ale zapewne na innym kanale radiowym. Dziwne tylko, że ten Mercusys ginie - ale pewnie jest tam jakiś guzik reset czy inaczej, i jak się naciśnie, to znów się jego siec pojawi, żeby można go było przekonfigurować. A wyłącza rozgłaszanie po tym, jak skonfigurujesz, żeby nie zakłócać.

Sprawdzić dokładnie można jedynie po MAC AP-ka - nie wiem, gdzie można to sprawdzić w windzie, w Linuxie pokazuje to iwconfig. Ew. można jeszcze sprawdzić po kanale radiowym, jeśli wiemy, na jakim działa "oryginalny" APek.

Reply to
Dawid Rutkowski

W windzie jest ipconfig /all ale wpierw trzeba otworzyć konsolę poleceniem cmd w polu szukania.

Reply to
Janusz

Chyba go rozkminiłem:)

Na laptopach mam Linuksa, więc nie ma problemu:) Nazwa repetera jest ta sama co mojej sieci, prawdopodobnie można ją zmienić, co muszę zrobić, żebym bez sztuczek wiedział, gdzie jestem zalogowany. Resztę wyczaję po MAC-ach.

Swoją drogą, wygląda na to, że są dwie sieci z tym samym SSID, a widzę jedną.

To mnie zmyliło:)

Dzięki, temat zamknięty :)

Reply to
Wiesiaczek

W dniu 12.12.2022 o 11:09, Janusz pisze:

Uruchamiania. Win+r raczej :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

in <news:tn6v18$1dnm$ snipped-for-privacy@gioia.aioe.org>

user Wiesiaczek pisze tak:

kibel sobie możesz zamknąc to nie elektroda

Reply to
PiteR

W dniu 12.12.2022 o 21:36, PiteR pisze:

Właśnie zamykam, razem z tobą w środku:))) PLONK!

Reply to
Wiesiaczek

W dniu 2022-12-12 o 11:16, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Jak do szukania wpiszesz top też się uruchomi :)

Reply to
Janusz

W dniu 13.12.2022 o 09:46, Janusz pisze:

Wystarczyło napisać że "w konsoli" :p Pole szukania w Win10 często jest wyłączone :) i albo trzeba go poszukać albo kombinować inaczej. W każdym Windows, Win+R działa zawsze :]

Reply to
LordBluzg®🇵🇱