czy i jak reperowac te wtyczke do lamki ledowej?

W dniu 02.11.2023 o 22:28, Piotr Gałka pisze:

Tak, chodzenie po sklepach elektronicznych bo może jakieś nie niepełnowartościowe części rzucili. Albo za jakimś sprzętem AV. Za meblami. U kresu tej "powszechnej szczęśliwości" rodzice stali 3 doby za miernym telewizorem.

Sam widzisz, dziadostwo.

No tak, budynki też jakoś dalej stoją to chyba nie były takie dziadowskie. Tylko ściana w kuchni jest przechylona na pomieszczenie o 15cm.

Ale dla kogo to jest. Mechanik samochodowy nie kupuje zestawu za 100zł.

Reply to
io

Ja mam jeszcze taki problem, że bym wszystko chciał naprawić, a jak się ma pewną krytyczną ilośc gratów w chałupie i nie jest się jeszcze emerytem to akcja "dla Planety" wygląda często tak: W chałupie piętrzą się stosy popsutych gratów, z cześciami do ich naprawy, a potem człowiek i tak kupi nowe, a stare, razem z częściami lądują na smietniku przy pierwszej wiekszej akcji typu przeprowadzka, porządki milenijne lub atak małżonki. To samo zresztą dotyczy gromadznia starych, ale nadal sprawnych urządzeń. Świetnie jak się ma na to miejsce, ale sens tego (poza sprawieniem sobie frajdy/oszczędzeniem rozterk) jest na ogół żaden.

20 lat zajęło mi nauczenie się wyrzucania na śmietnik rzeczy funkcjonalnie sprawnych lub naprawialnych i nadal mnie boli jak to robię. Rozwiązaniem jest znalezienie kogoś, komu sie to przyda, ale nie zawsze się daje.
Reply to
Marcin Debowski

Ja wystawiam na OLX z zaznaczeniem "za darmo". Znika wszystko w ciągu mniej niż godzina.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Nie mam ani sił ani czasu uzerać się z banda roszczeniowych suwerenów.

Reply to
Marcin Debowski

W dniu 2023-11-03 o 00:36, io pisze:

Nie każde morze:

P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Jakich? Głowica w kasetowym deck'u starła się od taśmy w pół roku od zakupu. Głowice stożkowe nie ścierały się, ale ich nie wkładano do tych deck'ów. Podobnież głowice w Arii jak na wysoką klasę toru akustycznego to jakiś żart był.

Jasne, szuflady z Diory nie byłem w stanie dorwać i mógłbym ją sobie dopiero dzisiaj kupić jak już do niczego nie jest mi potrzebna.

Ale to znowu teoretyzowanie. Ludzie nie po to kupują sprzęt by go naprawiać. Uszkodzony można po prostu wyrzucić.

No tak, u schyłku ich produkcji już chyba tak awaryjne nie były.

Tak, tak, ostatnio w garażu znalazłem worek ze wszystkim częściami jakie przez lata padły w maluchu.

A fordy w Polsce produkowano? Ja tu raczej widzę problem polskiego dziadostwa a nie że na całym świecie.

Tutaj nie będę zaprzeczał, ale to moim zdaniem nie oddaje całokształtu.

Tak, rower mam z PRL :-) Do sokowirówki nie było już części.

Reply to
io

W dniu 03.11.2023 o 16:30, Piotr Gałka pisze:

Lokalnie to u mnie staw wysechł i żaby nie kumkają :-)

Reply to
io

Macbook podłączony do ładowarki - jak się po nim delikatnie przejedzie palcem to czuć taką jakby śliskość czy drganie powierzchni. Jak się dotknie go jednocześnie drugą ręką albo odłączy od ładowarki to ten efekt znika - zaczyna normalnie szurać palec po obudowie.

Reply to
Mirek

mam to samo z moim Lenovo G580 z metalowa obudowa - taki juz urok urzadzen z uziemiona obudowa i starych instalacji elektrycznych

Reply to
vamastah