Re: CCTV - jak lista, grupa, forum ?

acelnószz napisał:

No to pierwsze pytanie:  klasc RG59, czy raczej RG6 lub RG11 ?

RG59, RG6 @ 300m - bez znaczenia (uwaga na rozmiar BNC);

RG11 to kabel żelowany (ziemny), więc jak musisz dojechać do kamery kanalizacją (albo przewieszką) na zewnątrz budynku, to zdecydowanie tak.

Prowadzenie glównie na tray'ach i w szachtach (czy jest sens dawac rurki na tray'ach i w szachtach?), koncowe odcinki w tynku. > Najdluzsze odcinki nie przekrocza 300 m.

Jak tam sobie chcesz, na jakość obrazu nie ma to wpływu. Pamiętaj o odstępach od kabli energetycznych.

Kamery zasilac lokalnie, czy ciagnac zasilanie centralnie?

centralnie = możliwość podłączenia UPS'a/zasilaczy buforowych; lokalnie -> mniej kabli, może (nie musi) wyjść taniej.

Uważaj na spadki napięć (przy zasilaniu 12VDC) i na pętle masy.

Unikaj zasilania systemu z tych samych obwodów do których podłączone są duże urządzenia (np. falownik od windy).

Jakim przewodem pociagnac pare RS485, moze warto "na zapas" (bo jednak IP powoli, ale puka do drzwi)

słabo puka, ceny kamer IP (kamer, a nie zabawek) powalają, analogówka trzyma się mocno.

dac skretke 2-4 parowa, UTP czy > nawet FTP?

UTP cat.5e - jest tania i wystarczająca... Możesz też sygnał wideo po jednej parze puścić (zamiast po koncentryku), dokładasz na końcach tylko transformatorki dopasowujące impedancję ("fachowa" nazwa - nadajnik/odbiornik wideo na skrętkę).

pozdr. Robmac

Reply to
robmac

to ja dorzuce tylko, ze jesli bedziesz zasilac kamery lokalnie, zasilaczami impulsowymi, radze uwazac na rozne fazy, zdarza sie ze ugotujesz rejestrator. rozwiazaniem jest zasilanie centralne albo lokalne zailaczami na trafie. co do spadkow napiec, dobrze jest dac np zasilacz regulowany z kilkoma wyjsciami i tak podkrecic,zeby miec te 12 na wyjsciu, inna sprawa jak sie bedzie mialo zasilanie z ew. bufora - aku w przypadku braku 230, bo tego juz nie podkrecisz:) chyba ze zasilisz zasilacz z bufora typu ups 230v co do kamer ip, nie mam co prawda przekonania, ale dlink mnie ostatnio bombarduje ze maja ip, dobre ceny sa w fen.pl , jak z jakoscia nie wiem, ale kilka pozycji jest sensownych. pozdrawiam michal trych

ąćęłńóśźż

Witam! Ja polecam kable axing SKB95, trwale i dobre parametry. Zaciskane F-ki takie:

O wiele bardziej trwale od zasiskanych, szczegolnie ze niektore nie pasuja na kabel lub po prostu pekaja przy sciskaniu.

Reply to
wchpikus

Witam!

Zarabiasz f-ke i wkrecasz BNC. Oczywiscie przy rejestratorze. W razie czego zawsze masz mozliwosc rozgalezienia.

Reply to
wchpikus

Uzytkownik "wchpikus" snipped-for-privacy@wytnijtowp.pl napisal w wiadomosci news:h9afh2$18fo$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

A kto zaplaci?

Marek

Reply to
marko1a

Witam!

Zawsze klient. Albo robi sie cos dobrze na lata albo wogole:) Mozna zarobic BNC na kablu, ale widzialem juz wiele konsowek, ktore po kilku przylaczeniach o proswu sie rozlatuja...

Reply to
wchpikus

Witam

Zawsze klient. Albo robi sie cos dobrze na lata albo wogole:) Mozna zarobic BNC na kablu, ale widzialem juz wiele koncowek, ktore po kilku przylaczeniach o prostu sie rozlatuja...

Reply to
wchpikus
Reply to
ąćęłńóśźż
Reply to
ąćęłńóśźż

To nienajlepszy przewód. Lepiej działa jak już pisałem na skrętce UTP, ale jak taki jest to nie ma co wybrzydzać.

To jeszcze zależy jakie kamery i jaki rejestrator. Spróbuj najpierw na pasywnych - na pewno obraz przejdzie, ale na dobrze dostrojonym, aktywnym komplecie będzie znaczna różnica na plus - pytanie tylko czy klient ją zauważy i będzie gotowy za nią zapłacić ;).

Mirek.

Reply to
Mirek
Reply to
ąćęłńóśźż
Reply to
ąćęłńóśźż
Reply to
ąćęłńóśźż

To już musisz sam przemyśleć / wypraktykować. Każde rozwiązanie ma swoje dobre i złe strony.

Mirek.

Reply to
Mirek

Ja nie zajmuję sie zaopatrzeniem to nie wiem, ale to co widzę to wszystko chińszczyzna - trafiają się wadliwe itp. Kiedyś były takie na gniazdo RJ-45 a po drugiej stronie BNC - bardzo solidne i nie pamiętam żeby któryś nie działał. Ale to znowu trzeba było RJ-ke zaciskać i długie to było, nie wszędzie dało się wsadzić. A jakiej firmy nie pamiętam.

Mirek.

Reply to
Mirek