Chińskie badziewie

No to ja się też poskarżę. Kupiłem parę miesięcy temu na aliexpress pamięci 24LC256. No przecież to żadne cudo technologii. Akurat u nas wtedy nie bardzo było, cena była korzystna. Kupiłem chyba 100 szt.

Zapakowane w taśmie normalnie - no to chyba będzie OK ?

No i ostatnio zamontowałem te 100 szt. I musiałem na już polutowanych płytkach wszystkie ręcznie wymieniać na kupione u nas w PL. Niestety co któryś układ nie działa. Znaczy - niby coś działa, ale coś kurła nie działa.

Nie analizowałem tego dokładnie bo nie mam czasu, ale program się wypierdala podczas zapisu. Myślałem, że może podczas lutowania coś się przegrzało czy coś. Ale proces jest ten sam od lat, pamięci kupowane w PL działają bez problemu...

No jakiś chłam mi sprzedali.

Reply to
sundayman

wtorek, 6 września 2022 o 00:28:07 UTC+2 sundayman napisał(a):

Skoro Chińczyki nie dają rady, bo oni tylko kopiować umieją, to kup polskie albo niemieckie. Albo DIY... Żadne cudo technologii.. Skopiuj to !!

Reply to
Stachu Chebel

poniedziałek, 5 września 2022 o 17:28:07 UTC-5 sundayman napisał(a):

Tak nawiasem mowiac, jakis czas temu mnie naszlo przemyslenie ze ludzie sie przyzwyczaili do "industrial quality" i kazdy oczekuje ze w pudelku znajdzie to samo co znajdowal wczoraj, tydzien temu, rok temu... I ewentualna zmiana to jakies delikatne odchylenie w rodzaju lepsze taktowanie/timingi, inne wykonczenie czy obudowa co sie da ogarnac jakos na swoim poziomie aby nadal bylo dobrze.

Podobnie z jedzeniem, mechanika, chemia domowa i przemyslowa.

I zastanwialem sie jak bedzie wygladac zmiana z tego na co innego. Czy to bedzie przejscie na kazdy sobie w domu bedzie robil co potrzebuje (cos jak druk 3d) czy wszystko kleknie i nawet chleba nie bedzie.

Reply to
ptoki (ptoki

No nie wiem. Dotąd kupowałem co się tylko dało w "renomowanych" firmach typu TME, Farnell, RS itp. I nigdy nie dostałem badziewia. U kitajców kupiłem z przymusu - ale pomyślałem sobie, że czego jak czego ale 24LC256 to chyba się nie podrabia bo to grosze kosztuje.

Zresztą - część z tych układów działa ( niektóre działają jakiś czas i przestają ). A niektóre nie działają wcale ( tzn. są jakieś problemy z zapisem, odczyt jakby działa poprawnie ).

Więc to nie są puste plastyki tylko coś tam siedzi. Ale to chyba raczej jakieś odpady czy chuje wie co...

no myślałem o tym i próbowałem chwilę z tym walczyć ale dałem sobie spokój, bo mój czas więcej wart. A pamięci dostałem w końcu u nas.

Z tym pytaniem to trzeba by do Jackowskiego, ale on w kółko opowiada, że wszystko jebnie i tyle :) O ile znajdowanie zwłok mu wychodzi bezbłędnie to tu już chyba niekoniecznie... I dobrze może.

Reply to
sundayman

W dniu 2022-09-06 o 04:09, sundayman pisze:

A są jakieś statystki?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

wtorek, 6 września 2022 o 08:50:06 UTC+2 snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Nie ma to jak off-topy ;>

@OP zanieś mu te 24lc256, może powie, czemu mrą ;>

Może nawet zdejmie tą chińską klatwę? Ale to pewnie covid, ktoś kichnął w cleanroomie. Hmm, a jak "odczyt działa" jeśli nie można zapisać?

Reply to
Dawid Rutkowski

Stachu Chebel snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Dlaczego ma kopiować, co to za porada?

Jakość była kiepska nie dlatego, że Chińczyk nie umiał lepiej, tylko dlatego, że teraz wszyscy wszystko wykupują jak leci. To po co miał się starać? Jak trzeba, to Chińczyk dostarczy Ci jakość bardzo dobrą.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

sundayman napisał(a):

Jest wesoło:)

ć sam takich przygód nie miałem.

Może pomysł testowania jak w big firmach coś da. Zdaje się podgrzewają do ok. 80*C przez jakiś czas, być może i chłodzą d minus iluś stopni. Jak połączenia wewnętrzne pają puścić, prędzej przy rozszerzaniu, więc grzanie wydaje się lepsze.

Jak postępy z pick&place? Dużo soli już zjadłeś?

Reply to
alojzy nieborak

Działa w tym sensie, że "coś" odczytuje i się nie wysypuje przy tym. Natomiast próba zapisu wywala program - czyli coś się nie zgadza w protokole przy próbie zapisu.

Najgorsze jest to, że niektóre egzemplarze działają chwilę i padają dopiero później. Ale niedługo później - przy 2,3 uruchomieniu.

A w moim urządzeniu ta pamięć jest ważna, bo przechowuje historię zdarzeń i jest zapisywania co kilka godzin przez 24h/7 dni. Robiłem nawet testy pamięci 24LC256 na trwałość katując je zapisami, żeby mieć pewność że to wytrzyma parę lat takiej pracy.

No i takiego badziewia nie mogę ryzykować, nawet jeśli jakiś egz. działa niby poprawnie.

Reply to
sundayman

Facet ma na piśmie potwierdzone kilkaset ( jeśli nie więcej) odnalezień. Wskazanych precyzyjnie na drugim końcu kraju. Kiedyś nawet z ciekawości sprawdziłem i napisałem do jednej z komend Policji z pytaniem, czy faktycznie to jest ich pismo. Potwierdzili. Można oczywiście mówić o "przypadku" ale to się mija z rozumem biorąc pod uwagę ilość i jakość...

ktoś napisał jakąś pracę naukową na jego temat z tego co wiem.

Ale znajdowanie zwłok to nie jest to samo co "przewidywanie przyszłości" którym też się niestety zajmuje. Dlaczego "niestety" i dlaczego to nie jest to samo to już nie będę się rozwijał, bo ani mi się chce ani to miejsce na to. Polecam samokształcenie :)

I w ogóle chuj z paranauką i jasnowidzami. Muszę iść przelutowywać chińskie pamięci w dużej ilości...

Reply to
sundayman

Ja nie sądzę, że to jakaś prywatna produkcja chińczyka. IMO to są jakieś odpady - tyle, że zapakowane w taśmę.

Albo - druga opcja jest taka, że faktycznie mają jakiś specyficzny timing czy coś. Ale nigdy się z takim problemem nie spotkałem. A już zamontowałem tych pamięci setki.

Nadruki na obudowach są identyczne z "dobrymi" ( pod mikroskopem nawet analizując druk ). No ale to może da się zrobić prosto, nie wiem. No i w ogóle - nic nie sugeruje, że będą jakieś problemy. Przy pierwszych 2 szt. myślałem, że coś spaprałem. No ale jak się okazało, że na 20 szt. kolejnych kilka leży to stwierdziłem, że chyba coś jest nie halo i postanowiłem resztę już wyjebać bez sprawdzania...

Reply to
sundayman