Kamera/Aparat/Matryca CCD

Nie musi być kolor. B/W w zupełności wystarczy do moich potrzeb. Wymagania:

- otwarcie "migawki" sterowane zewnętrznie. Nie jakieś ustawienia przez USB czy takie tam, tylko przez moje druciarstwo, w którym ustawię sobie odpowiedni moment triggera. Czas otwarcia też z mojego sterowania.

- oświetlenie obiektu będzie dosyć krótkie, jakieś 30-40ns. Źródło oświetlenia: dioda laserowa 905nm(podczerwień), 70W w impulsie 50ns. Czyli czas "naświetlania" CCD przy tych parametrach musi być <=30ns.

- fajnie by było gdyby kamera/aparat/matryca działały w paśmie 900+ nm tak, aby odciąć się od pasma widzialnego. Jak nie, to mogę zastosować zewnętrzny filtr optyczny.

- chodzi więc o wykonanie pojedyńczego zdjęcia, odczyt przez USB, czas odczytu nie jest krytyczny.

Owym fotografowanym objektem będzie obraz dyfrakcyjny światła IR na impulsowej fali ultradźwiękowej w wodzie. Częstotliwość fali 5MHz, szerokość impulsu 2-4 okresy.

Jaką kamerę/aparat/matrycę proponujecie? W rozsądnej cenie... Linki mile widziane.

Reply to
Stachu Chebel

W dniu 06.09.2022 o 00:06, Stachu Chebel pisze:

[...]

Zwykłe kamery/aparaty mają wbudowany filtr odcinający IR, trzeba więc będzie go wywalić. I w to miejsce wstawić filtr odcinający światło widzialne. Mam tak przerobionego Pentaxa, fajna zabawa :-) Zewnętrzny filtr bez wywalania tego wewnętrznego daje fatalną czułość.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz