chciało się produkować...

Najciekawsze jest na końcu, jak się podłączony digital out z video in....

Reply to
Marek

język nie przeszkadza (przeszkadzał kiedyś ;-))

W.

Ale.o co.chodzi?

Reply to
Marek

Rosyjski niestrawny jest, a Maks jeszcze bardziej ;-)

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ale czemu zadziwiajace ? Widac byla juz wtedy bylo zapotrzebowanie na dzwiek cyfrowy wysokiej jakosci.

Jesli dobrze rozumiem - zakodowali dzwiek gdzies w sygnale video, co sie wydaje w miare naturalne w owych czasach. I umozliwia kopiowanie nagran.

Widac Technics nie Sony, nie zarabial na prawach autorskich :-)

Nie chodzi o zapotrzebowanie ale o formę realizacji,.która iokazała overkillem z wielu powodów nie tylko z powodu wysokiej ceny.

Jedna rzecz mnie zachwyciła - samopołykacz kasety, pięknie to działa.

Reply to
Marek

Wyglada jednak tak, jakby uzyli wieli elementow z zapisu video ... czyli cieli koszty :-)

Przypomina mi sie jakas przystawka, ktora umozliwiala backup danych na video. Ale czy to byl pecet czy Amiga ...

Ile megabitów/s wyciągała?

Reply to
Marek

Raczej ile bajtów/s :-)

There are special backup modes for Amigas with an 68020 or higher CPU (A1200, A2500, A3000, A4000). The first one gives a speed improvement of a factor 2 compared to V1.5, without data compression. The typical thoughput in this case is 85MB per hour, for a total of 340MB per 4-hour video tape! The 68020-compressed mode adds data compression to this, and is up to 3 times as fast as V1.5 (depending on the compression ratio achieved). With 130MB per hour, 520MB will fit on a 4-hour tape! On an

68000 Amiga, the throughput is about 40MB per hour.
Reply to
Zbych

Nie pamietam, ale to musialo byc gdzies rzedu 1Mbit/s

?v=TUS0Zv2APjU A jednak znacznie wolniejsze ...

moze sie wydawac smiesznie, ale ... jak dysk mial 20MB ...

Takie dyski królowały w latach 80, a ten system backupu jest z lat 90.

Reply to
Zbych

W dniu 2020-07-14 o 16:15, Zbych pisze:

Ale z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych, w 92 roku miałem w Amidze Conera o pojemności 170MB. System do archiwizacji na kasetach nazywał się VBS (Video Backup System) i działał na amigach a potem też na PC. Około minuty taśmy zajmowała dyskietka (880kB) lub 1MB danych z HD. Kilka zapisanych kaset mam do dzisiaj. :-)

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

W dniu 14.07.2020 o 00:49, Marek pisze:

No były też próby archiwizacji danych na kasecie wizyjnej. Pewnie wynika to z tego, że sprzęt wizyjny ma duze pasmo i łatwo go wykozystać w takim celu. Nie trzeba było kombinować z tworzeniem mechaniki, głowic itp.

Reply to
Cezary Grądys

Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0dfe94$0$31100$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 14.07.2020 o 00:49, Marek pisze:

Dokladnie - az sie prosi uzyc, ale to jednak specjalizowane urzadzenie bylo. Te przystawki bazowaly na tym, ze VCR jednak kazdy w domu mial.

Pozniejsze DAT i podobne, zasade dzialania mialy podobna - tez wirujace glowice. Widac kaseta VHS za duza, albo mechanizm zbyt drogi :-)

Jakim cudem można to było tak shrzanić skoro VHS ma pasmo kilka MHz.....? Wspomniany Technics dawał spokojnie 1.2Mb/s

Reply to
Marek

W dniu 14.07.2020 o 21:02, J.F. pisze:

I ryzyko handlowe!

Reply to
Cezary Grądys

Myślę, że wąskim gardłem było nie generowanie danych do nagrania na kasetę, tylko potem przechwytywanie video, dekodowanie, dekompresja w czasie rzeczywistym na prockach z zegarami kilka...kilkanaście MHz.

Reply to
Zbych

Więc co było dla tego rozwiazania zaletą w kasecie video? Że długo się rozwija?

Reply to
Marek

W dniu 2020-07-14 o 22:40, Marek pisze:

Pojemność kasety VHS w czasach kiedy nie było tanich nagrywarek CD.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF