Czy ja napisałem w ofercie że to oryginał

Kupiłem ładowarkę taką "uniwersalną" z alledrogo. Producent SkyRC ma taką XYZ, to wyszukałem na alle XYZ. Jest, nawet zdjęcie pasuje (jak już wiem, prawie pasuje), są przejściówki, opis funkcji identyczny jak na stronie producent. Przyszła, wszystko wygląda w porządku ale...chusteczkowo ładuje jak dla mnie. Porównuje prąd i napięcie wyświetlane na ekranie z "lepsiejszym" miernikiem który mam i rozrzuty

0,1V i 0,2A. Jest jakaś opcja do kalibracji, próbuje, ale rozrzut jest nieliniowy więc daje za wygraną. Do ładowania LiPo nieakceptowalne.

Pomyślałem, a sprawdzę czy to jest oryginał na pewno. Na stronie producenta szukam "genuine" i coś wyskakuje. Sprawdzam, powinna być nalepka ze zdrapką i kodem do przepisania - nie ma. Na zdjęciu na stronie, dodatkowo nazwa urządzenia jest innym kolorem niż na tym co dostałem. Werdykt jeden, korzystam ze zwrotu w ciągu 14 dni i wypełniłem formularz na alle - zaznaczam "niezgodny z opisem" i "produkt nieoryginalny" w komentarzu, bo ta opcja pasuje mi najbardziej.

Zwrot wysłałem i kasę dostałem, ale zadzwonił sprzedawca z propozycją żebym jednak zmienił "przyczynę zwrotu" bo "Czy ja napisałem w ofercie że to oryginał?" :-)

Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie trafia. A Wy jak uważacie?

Reply to
Mateusz Bogusz

Podróbek SkyRC jest wiecej niz oryginałów od wielu lat.

Sam szukałem chyba ze 2 lata aż trafiłem na oryginał, ale wcale nie dlatego że mi na nim zależy, tylko po to aby wgrać chealicharger na nią. Podróbki mają procesory firmy MegaWin (dla kumajacych, upudorwany trup

6502!) a oryginały miały AtMega i chyba jakieś ARMy później. Wczesne podróbli tez miały AtMega, ale nie trafiłem na taką nigdy.

Połowa sprzedwaców podróbek twierdziła że to oryginały, druga połowa nic nie twierdzi. To przestaje być zaskakujące jak się okazuje że to Janusze biznesu i nigdy nawet tego nie potwierdzili bo "tak deklaruje producent", "nasza firma nie zajmuje się oceną procesorów w ładowarkach bo to nie komputery" itd.

Masz prawdopodobnie podróbkę.

Podróbka *NIE* jest kablibrowana w fabryce bo to za dużo zachodu. U mnie skutecznie potrafiła odgazować akku Pb przeładowując go. Można ją skalibrować, ale to nie jest oczywiste i wymaga bardzo skomplikowanego sprzętu, co gorsza jak wejdziesz w tryb kalibracji chińczyka to możesz ją wyrzucić do śmieci bo już skasowała stare ustawienia (nic nie warte z resztą).

Po dużej walce w poszukiwaniu oryginału odkryłem że chińczycy albo nie podrabiają, albo podrabiają mniej, konkretnej wersji: imax B6 mini. I taką udało mi się kupić w końcu. Po wrzuceniu chealicharger na nią, mam znakomitą ładowarkę.

Jeśli chcesz kupić, niekoniecznie oryginalą, ale dobrą, to czasami na allegro pojawiają się wersje już przeprogramowane na chealicharger. A majac ten soft na pokładzie można w łatwy sposób ją skalibrować multimetrem.

Reply to
heby

Jest Sat, 11 Jul 2020 13:42:55 +0200, Mateusz Bogusz pisze:

Ostatnio kupowałem iMax B6, ale już wcześniej wiedziałem, że tu kwitnie rynek – może nie tyle podróbek, co klonów (zresztą gdzieś mi się o uszy obiło, że ta made by SkyRC też jest de facto klonem, te inne to druga pochodna). Toteż szukałem takiej z hologramem oraz z logo SkyRC.

Nie chciało mi się sprawdzać kodu na stronie producenta, ale moja wygląda na oryginał. Trzeba przyznać, jakość wykonania więcej niż przyzwoita.

Uważam, że miałeś prawo czuć się oszukany. Domyślnie zakładamy, że kupujemy oryginał. Naprawdę nie musi być to wyraźnie zaznaczane przy każdym produkcie… Być może sam bym się naciął, gdyby nie wstępne rozeznanie w temacie.

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

Jak uważam? Uważam, że sprzedaż podróbek ładowarek powinna być surowo karana, ale nie jest.

Przecież od tego zależy twoje życie. Dosłownie.

Kiedyś, w (nieistniejącej już na całe szczęście) firmie Tions, kupiłem Motorolę Droid 4 za 1700 zł. Refurbished. Sprowadzili, ogarnęli, wysłali. W zestawie dwie ładowarki. Dwie podróbki, jedna sieciowa, druga samochodowa. Takie najtańsze, najbardziej chamskie podróbki.

Sprawdzam na stronie -- no nie ma nigdzie, że dostanę oryginalne, ale spodziewałbym się, że dostanę oryginalny telefon z oryginalną ładowarką.

Dzwonię, panienka się zapętla, że to jest ładowarka DO tego telefonu a nie OD tego telefonu. Informuję panią, że opiszę proceder w Internecie. Pani mnie informuje, że wtedy założą mi sprawę, skurwysyny.

Nie opisałem -- nie ze strachu przed sprawą (to ja powinienem skurwysynom założyć sprawę za narażanie mojego życia), tylko po prostu jakoś mi to umknęło. Za to przejrzałem opinie o tej firmie. Były bardzo niepochlebne, a na każde janusz odpowiadał, podając dane osobowe klienta.

Reply to
Queequeg

W dniu 11.07.2020 o 21:44, Queequeg pisze:

Umknęło ci, że ktoś narażał twoje życie! No coś takiego?

Na tak żałosnego typa dawno nie natrafiłem.

Reply to
Kaczin

in <news:rec8k3$fkv$ snipped-for-privacy@dont-email.me user Mateusz Bogusz pisze tak:

My uważamy, że na Allegro nic nie kupujemy. Lepiej zapłacić drożej i mieć spokój.

Reply to
PiteR

Dnia Sat, 11 Jul 2020 13:42:55 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

Daj jakis link, jak to wyglada.

Bo teraz ... firma XXX, ale produkuje YYY, albo dodatkowo ZZZ, i produkuja takze dla firmy TTT - podobny produkt, albo taki sam, tylko naklejki rozne.

I nie wiadomo - kupiles podrobke, czy odrzut z produkcji.

Ale skoro XYZ to typ ... sprzedawca napisal, ze to SkyRC ?

Jest Sun, 12 Jul 2020 08:44:26 +0200, J.F. pisze:

Obstawiam, że chodzi o któryś Imax B6. Popatrz sobie na Allegro, jest tego ze dwie strony.

Najczęściej właśnie nie piszą, że to SkyRC, jeśli sprzedawany jest klon. Bywa, że na niektórych zdjęciach jest logo, na innych nie. Jeżeli to oryginał, sprzedający na ogół się tym chwali, pokazuje hologram albo podaje markę etc. Oczywiście nie jest to jakaś żelazna zasada, niemniej warto zwrócić na to uwagę przy zakupach.

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

Imax B6 kupowałem, tak jak niżej napisał Krzysztof, na alle jest tego trochę. Nie wiedziałem że tak sprawdzać trzeba dokładnie. Filmik na YT obejrzałem, gdzie facet pokazuje że klon nie ma bezpiecznika w środku, chudsze przewody czy ścieżki na płytce. No to pewnie że jest to zdecydowanie gorszy produkt.

Reply to
Mateusz Bogusz

Nie znam tego softu, zakładam że tak jak z OpenWrt to po prostu soft rozszerzający możliwości kompatybilnych ładowarek?

Patrzyłem za innymi ładowarkami np. SkyRC, ale po menu które wyświetla się na ekranach wygląda jakby soft był tam ten sam lub niemal ten sam, a ładowarki różnią się tylko mocą czy możliwością ładowania kilku pakietów na raz.

Nie jestem przekonany co do Imax B6 po tym "klonie" co dostałem. Czy do

200zł coś sensownego do ładowania jednego akumulatora / pakietu jednocześnie, dostanę? Moc 80W jest dla mnie wystarczająca. Bardziej zależy mi na uniwersalności tej ładowarki niż jej osiągasz w szybkości ładowania.
Reply to
Mateusz Bogusz

Tak.

Nie da się odróznić podróbki od oryginału na podstawie zdjęcia. Mam gdzieś w domu podróbkę z hologramem SkyRC. Ma pewne detale które odrózniają ją, np. nie ma fizycznie gniazda koumikacji z PC mimo oznaczenia na obudowie.

Po wyjęciu płytki widać dośc jasno że oszczędzano na elementach, jakosci lutowania, jakości PCB, indukcyjności dławika itd itp.

Ten klon jest kiepski z uwagi na oprogramowanie. Wbrew pozorom B6 to całkiem sensowna ładowarka, pod warunkiem zapodania do niej chealicherger.

B6. Kup mini, szanse na oszustwo spadną.

Możesz też uderzyć coś z listy Hardware:

Ale nie trafiłem od reki na ani jedną w sensownej cenie.

chealicharger załatwia ten temat, oprogramowanie jest znacząco bardziej zaawansowane niż oryginał.

Najlepiej kup B6 z wgranym chealicharger, czasem pojawiaja się na allegro. Jest drugorzędne cy to będzie oryginał czy klon, oba po kalibracji będą zachowywać się poprawnie, klon może nie wydalać przy pełnej mocy, jak również cięzko na niego wyrywać laski. Ale będzie działać.

Reply to
heby

Jeśli nazwa Imax B6 (i jej wzór użytkowy) nie jest zastrzeżona to formalnie inny producent może produkować sobie podobne ładowarki pod tą samą nazwą i o podobnym wyglądzie.

Powinieneś szukać i po nazwie producenta i po symbolu wyrobu.

Mało to uczciwe postępowanie, ale sprzedawca nigdzie nie podał fałszywej informacji. Można mieć pretensję o nietrzymanie parametrów, straty w ładowanych akumulatorach i zagrożenie dla życia. Czy ta "podróbka" ma uczciwe CE?

yabba

Reply to
yabba

W dniu 2020-07-13 o 11:36, yabba pisze: