Audiofilski hit !!

W dniu 2016-03-13 o 19:28, Dariusz Dorochowicz pisze:

Ja nie łykam żadnych di-dżejskich gówien, ale są tacy, co to się w tym g**nie kochają. Czy nigdy nie słyszałeś "wydzielin" ciągnących się za pojazdem któregoś z samochodowych "audio-maniaków", z basami podbitymi do granic wytrzymałości? Umpf-umpf-umpf że aż wszystkie mijane witryny wpadają w rezonans. To skutek obróbki cyfrowej właśnie, jak sądzę.

Reply to
JaNus

JaNus pisze:

A kto wie, co na tych płytach jest nagrane? Czy może dla kupujących jest o zupełnie nieistotne, kto gra, ważne, by było 100% analogowo?

Mainstream przemysłu nagraniowego olewa to całe audiofilstwo. Artyści, których warto słuchać, gdzie indziej też nie pójdą. I tu jest problem audiofila -- gdy inni słuchają muzyki, on musi słuchać sprzętu.

JaNus pisze:

Cooo?! To nie można zrobić umpf-umpf-umpf wyłącznie w technice analogowej?

Pozwolę sobie częściowo nie zgodzić. Dużo artystów wartych posłuchania po prostu gra na koncertach i olewa firmy fonograficzne. No, możemy jeszcze dyskutować nt kto kwalifikuje się jako artysta, ale to jakby inny temat.

:)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-03-13 o 20:29, JaNus pisze:

To źle sądzisz. To jest skutek podkręcenia subwoofera i w ogóle nie musi mieć nic wspólnego z masteringiem. To ma za to dużo wspólnego z preferencjami użytkownika. Masz filtr dolnoprzepustowy i konkretny wzmacniacz plus głośnik z osobnym regulatorem. Poza tym pamiętaj, że niskie dźwięki lepiej przechodzą przez różne przeszkody, dlatego subwoofer może siedzieć w bagażniku, no i dobrze go słychać na zewnątrz.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

Ależ tu nie ma sprzeczności! Nie pójdą gdzie indziej, może nawet tam nie pójdą, bo ich firmy też olewają, choć to artyści pełną gębą.

Jest w każdym razie tak, że gdyby kto chciał słuchać wyłącznie audiofilskich nagrań rytych wprost z mikrofonu we wosku specjalnie selekcjonowanych pszczół, to co do repertuaru nie będzie już mógł mieć żadnych wymagań. Musi brać, co dają (sprzedają).

Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości news:56e364c2$0$644$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ja absolutnie nie mam słuchu absolutnego, jednak zdarza mi sie usłyszeć/wysłyszeć rzeczy, których nie wyłapują inni.

Zbajeruj jak jakie "ałdjowódó" i pójdzie. Wystarczy wzorować się na telewizyjnych reklamach blachosmrodów.

To rzeczywiście, koszty się nie zwrócą.

Ja tam myślę, że większe znaczenie ma właściwa liniowość przetwornika, niskie szumy, właściwa konstrukcja i parametry pozostałych części układu. Na tony robiłem kiedyś empecze i wachlowałem nimi. DOBRZE zrobione 96 kbps może zagrać daleko lepiej (!), niż pardon le mot chujowo zrobione 320. Co kodek MP3, to inne granie. Lame jest dośc dobry, choć powolny, X-ing (prog. Audiocatalyst) jest megaszybki i megachujowy. Istnieje też magiczne przeświadczenie, że wystarczy kiepskie nagranie skompresować MP3@320 i już zagra, jak Orkiestra Symfoniczna nowojorskiej Metropolitan Opera. Niestety, jakże częste i jakże złudne.

Dopóki taka konstrukcja nie będzie "odjebana jak stróż w Boże Ciało", przypoasowana jak wół do karety, to ma szansę być bardzo fajnym dodatkiem do otoczenia, miło podnoszącym przyjemność przebywania w tym miejscu. Co innego, gdyny np. dla "jaj", miała służyć zbajerowaniu gości, że "przez te lampy daleko lepiej gra", mimo, że one mogą nawet nie być właczone w układ.

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_dadoro snipped-for-privacy@wp.com napisał w wiadomości news:nc0naj$fvu$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... ...

Aj, co się szczypiesz, zrób to jeszcze raz, po swojemu i nie przejmuj się, co gadają. Miliony ludzi pojechało z Warszawy do Krakowa, ktoś to już zrobiłł, to nie znaczy, ze my już nie powinniśmy. Po prostu, ktoś juz to zrobił. :))

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "Piotr Dmochowski" <imie snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:56e1b701$0$654$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Cóż, hel ma ZTCW takie właściwości, że nadmuchany nim kondon dość szybko sflaczeje nawet, gdy nie ma w nim ani jednej dziurki... Więc jeśli w serwerowniach, gdzie nawet niuanse mogą się przełożyć na realne oszczędności, to rzeczywiście, jest o co się bić. W domu, uważam, nie ma to sensu. A powietrze mamy za darmo. Zresztą, jak udoskonalona zostanie technologia SSD, to powinno się chyba raczej w tym kierunku pójść. Chyba, że i mechanikę się udoskonali, do miejsc, w których elektromechanika nadal będzie mieć przewagę. Hmm... to może od razu, ala Zygmunt Chajzer, pójść na całość i władować to do sześciofluorku siarki? :P

Reply to
ACMM-033

W dniu 2016-03-14 o 00:58, ACMM-033 pisze:

Schemat zastępczy (małosygnałowy) nic Ci nie da w tej sprawie, bo nie ma w nim nieliniowości. Potrzebne Ci wzory pokazujące nieliniowości, bo o to chodzi. W tranzystorach bipolarnych masz przewagę harmonicznych nieparzystych, a w lampach i fetach parzystych.

Życzę powodzenia w usłyszeniu szumu kwantyzacji przy niesłyszeniu szumu i zniekształceń analogowego zapisu ;) Plus wyeliminowanie szumu potencjometrów itd itp...

No właśnie, tylko tych zabawek czekających na swój czas jest już całkiem sporo. Ileś już jest zdecydowanie po czasie.

Nie nie, oczywiście że nie. Normalnie żarzone :)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_dadoro snipped-for-privacy@wp.com napisał w wiadomości news:nc5g4u$ad1$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Pewnie nie da, ale pozwoli mi poznać więcej "aspektów" tematu.

Aż chyba kiedyś to przedzwonię jakimś analizatorem... :) Z czystej ciekawości chociażby, dla lepszego zrozumienia. Różne klasy, może końcówka na tyrystorach? :)

Ja sporo słyszę, choć chętnie się sprawdzę w podwójnej slepiej, albo nawet i zwykłej, wciąż pewnych zależności (słyszę i nie wiem dlaczego) nie daję rady rozeznać. No, ale skoro z kuchni potrafiłem usłyszeć klekocący w pokoju dysk twardy...?

Tylko nie uśmiercajmy ich jedynie z powodu starościl, tylko po to.

No, skoro się będą żarzyć bez dodatkowego podświetlania, to uff, mam jednakże propozycję a-la-jajca, przełącznik "dummy", może nawet nie połączony w środku, lub ewentualnie włączający niewielki dzielnik na oporniczkach tak, aby wprowadził określoną, bardzo znikomą zmianę poziomu, ledwo do wysłyszenia. O, może być i drugi rzeczywiście nie połączony. Dać znajomym zadanie określenia, która z 4 kombinacji przełączników dale najlepszy dźwięk. O, jeden z przełączników może "omijać" (cudzysłów ściśle zamierzony) lampę w torze audio (niezależnie, czy ona ma w obwodzie coś poza żarzeniem), niech się ludziska bawią, ciekawe, czy ktoś wpadnie na to, że to żart jedynie. Zainspirował mnie ten temat na podstawie poświęcenia kawałka czasu na porównanie dwójki empetrójek, dla oszczędzenia miejsca na dysku... "no, która lepiej gra?" W końcu ustaliłem, hehe, że ta druga. Ale wiedzony ciekawością, postanowiłem porównać, gdzie różnią się bajty. Różnic odnalazłem... zero. Zasugerowały mnie różnice w nazwach plików. To przełączniki mogą też udawać jakieś bajery, w rzeczywistości niczego istotnego nie czyniąc. Jestem więcej niż pewien, że niektórzy zasugerują się samym "faktem", że "ten przełącznik wpływa na X, a ten drugi na Y", choćby nawet podłączone nie były. I różnicę usłyszą, choć jej wcale nie będzie :P

Reply to
ACMM-033

W dniu 14.03.2016 o 00:58, ACMM-033 pisze:

Offtopowo zaskoczę - raz dokładnie tak jechałem :)

Reply to
Jakub Rakus

Pan Jakub Rakus napisał:

Ale przez Olsztyn, czy przez Suwałki? Bo z niedokładnych informacji pożytek mamy ograniczony.

Jarek

Dnia Mon, 14 Mar 2016 20:58:27 +0100, Jakub Rakus napisał(a):

"Poproszę bilet z Gdyni Głównej do Gdańska Głównego przez... Kościerzynę, Bąk, Czersk, Tczew" - mina kasjerki bezcenna :) (dla niezorientowanych - trasa mocno naokoło, przez Kaszuby i Bory Tucholskie, ze 150km zamiast 20). Nieraz tak się jechało, teraz już się niestety nie da bo do Bąka żaden pociąg nie dociera :( Sorki za mały offtop.

Reply to
badworm