Videobellen middels androidtelefoon.

Doen meer deelnemers hier dat? Met welke software? En wat zijn de
ervaringen daarmee?

Ik zelf gebruik daarvoor op dit moment Whatsapp, maar dat kan alleen een
op een.
Ik ben benieuwd of daarvoor alternatieven zijn, met b.v. ook de
mogelijkheid van conference calls. En zo ja, wat daarmee de ervaringen
zijn.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.
Je kan ik dacht met 4 personen tegelijk video bellen met whatsapp.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Weet ook iemand hoe?

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Je maakt een videoverbinding en dan tik je op het ikoon rechtsboven.
Je krijgt dan de lijst met contacten en daar kies je er een uit. Bij
een vierde persoon hetzelfde. Nu is je scherm in vieren gedeeld en
kun je proberen uit het gekakel wijs te worden. :-)

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Ha ha! Dat gaan we dan maar eens uitproberen, bedankt!

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

  Wat dacht je van de FAQs op whatsapp.com of *in* de app/programma? :-(

  Bijvoorbeeld voor Android:

  'Making a group video call' op:

  <https://faq.whatsapp.com/en/android/26000026/?category52%45237

  Taal (Nederlands) instellen gaat d.m.v. het wereldbolletje rechtsboven
op de pagina.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Videobellen bestaat niet, het is een misleidende term die door
marketingfiguren wordt gebruikt om mensen te doen geloven dat ze een
telefoon nodig hebben om te kunnen Skypen ofzo...

--
Grinnikend door het leven...

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Nou ik dus wel. Aan mijn pc hangt namelijk geen camera en geen microfoon.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

  Dan heb je dus geen telefoon nodig, maar een camera met microfoon, of
te wel een webcam.

  Je kan natuurlijk *kiezen* om i.p.v. computer met webcam een telefoon
te gebruiken, maar als het vnl. voor gebruik binnenshuis is, is dat niet
zo'n handige keuze (klein beeldscherm, telefoon/camera beweegt, e.d.).

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

We proberen in deze situatie voor familiecontact gebruik te maken van de
aanwezige spullen bij zowel mij als bij de familieleden met wie ik
contact wil leggen. En omdat iedereen over een smartphone beschikt,
gebruiken we we die technisch dus als basis.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Als je je smartphone beeld op de TV kunt krijgen is het natuurlijk al
een stuk beter. Ik heb wel apps daarvoor gezien van o.a. Samsung.

Mat Nieuwenhoven

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

En zonder Samsung? En in combinatie met Whatsapp? Het maakt het allemaal
al weer een stuk ingewikkelder.
En wat voor winst levert het op? Een HD smartphonescherm levert in je
blikveld een even groot en scherp beeld op als een groter TV scherm
verder weg. En zonder vast opgesteld scherm ben je ook flexibeler, want
niet plaatsgebonden.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Met Whatsapp kun je met 4 personen tegelijk videobellen.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

"O. Udeman"  schreef in bericht

Ik zie u uren op het toilet zitten turen naar een klein schermpje. Veel
plezier!

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Je kunt wel van alles verzinnen maar hier hebben we het dus over
videobellen. En dan heb je je telefoon in de hand en bedient hem aldus.
Om dan ook naar een elders geplaatst vast scherm te moeten gaan
koekeloeren vind ik een beperking. Maar van mij mag je daar anders over
denken, hoor...

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Ik dacht dat het ook met veel andere smart TVs werkte. De techniek
heet (mira)cast , er is ook iets dat " WiFi Direct" heeft. Voor die
cast is er in ieder geval een Samsung app (waarvan je een tegenpool
op de TV moet installeren), weet niet of er een algemene app is. Wifi
Direct zit in mijn TV ingebouwd, weet niet hoe dat werkt.
Voordeel van een groot scherm is als je een familiepraatje maakt met
meerdere personen aan de andere kant op een scherm/camera. Allemaal
een eigen smartphone is niet bijster efficient, ook qua bandbreedte
niet van de Wifi. Die zit toch al barstensvol.
De videochat app die je gebruikt heeft er geen invloed op, is gewoon
het scherm groter weergeven.

Mat Nieuwenhoven

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

Ik heb geen smart TV maar alleen een gewone met een los TV boxje.
Miracast zit daar niet in. Althans bij mijn weten.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

"O. Udeman"  schreef in bericht

dan is zo'n X96 boxje ideaal

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

  Skype is 1 van de meest gebruikte [1]. Skype is beschikbaar op heel
veel platforms (dus niet alleen op een smartphone) en kan video
conferencing doen tot wel 50 personen. Voor een conference call hebben
de andere (dan de initiator) deelnemers, niet eens een app of programma
nodig en ook geen account, het werkt gewoon in hun browser. Zelfs de
initiator kan de web-versie gebruiken, dan is dus alleen 1 account nodig
en hoeft niemand een app of programma te installeren. Natuurlijk *kan*
men een app/programma installeren, maar het *hoeft* niet.

  FYI, ik gebruik Skype al jaren, op (Android) smartphone, (Android)
tablet en (Windows) computers, zowel voor (alleen) audio als voor (audio
en) video..

[1] Tegenwoordig wordt ook Zoom veel gebruikt, maar daar zijn veel
negatieven verhalen over v.w.b. de (non-)privacy/security.

Re: Videobellen middels androidtelefoon.

WhatsApp, vroeger ook met Skype.

Een?

Ik heb het nooit gebruikt, maar onder Android kan je Google Duo
gebruiken. Hangouts (Google) is ook een optie.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/

Site Timeline