Status schakelaars aan/uit monitoren

Als ik in de praktijk kijk, zie ik 16 pc's die door allerlei leken misbruikt worden. Ze draaien al 14 jaar, zonder hardwarestoring. De kans dat een pc de geest geeft, is echt niet zo groot. Heb je belang bij een grotere zekerheid, dan is er een keur van mogelijkheden, maar ja, dat kost geld. Servers zijn vaak zo geconfigureerd dat ze na een stroomstoring weer geheel opstarten met de nodige software. Er is veel mogelijk, als je wilt.

--
Bye, BugHunter.
-

Het lijkt hier te gaan om het reservewiel...

(arfarfarf)

--
Grinnikend door het leven...
Reply to

De oorspronkelijke vraag was of er een systeem te koop is waarmee je kunt uitvragen of er stroom op een (schakel)draad staat (in een gewone woning).

Duurdere domoticasystemen bieden statusinformatie over de punten die ook geschakeld kunnen worden. Dat is niet wat gezocht werd.

Het betreft een systeem dat /uitsluitend/ de status kan weergeven, dus

--
Flibsy
Reply to

Mijn eerder geschetste voorbeeld kan dat.

2 x KAKU, op de 1e ontvanger een relais, uitgangen verbinden met de knopjes van de 2e zender, die blijft dan 2 soorten signaal uitzenden, dus een netvoedinkje is aan te raden. De status is dus op elk moment op te vragen/uit te lezen.
--
Bye, BugHunter.
-
[...]

Bij het solderen aan de knopcontacten heb ik sluiting gemaakt en heb de boel neer gegooid. Maar ik ga er wel aan verder.

--
Bye, BugHunter.
-
 Click to see the full signature
Reply to
BugHunter

Is het nu zo moeilijk om te lezen wat ik heb geschreven ?

--
Kabouter Plof
Reply to

Nee. En ik schreef over een systeem dat NIET aan en uit kan zetten en UITSLUITEND de status weergeeft. Waarom heb je dat stuk geknipt?

--
Flibsy
Reply to

"Flibsy" schreef in bericht news:53b5cd3f$0$2939$ snipped-for-privacy@news2.news.xs4all.nl...

Omdat je het (nog steeds) niet begrijpt en daarom heb ik NOG MEER geknipt.

EOD

--
Kabouter Plof
Reply to

'ver/gebruiker' de boel aan en uit kan schakelen, dat stuk wat het verschil maakt.

Vertel eens, wat bedoel je nou eigenlijk met 'het', dus wat denk je precies dat ik niet begrijp?

--
Flibsy
Reply to

Afschaffen van die contactpuntjes (die altijd inbranden en bijgesteld moeten) was echt een hele grote verbetering.

Electronisch gestuurde timing en injectie ook. Die laatste generaties carburateurs gaven veel problemen omdat er vanalles aan toegevoegd was om ze zuiniger en schoner te maken.

De motor is ook beter geworden doordat de fabricagetoleranties beter geworden zijn, maar voeren met een nauwkeuriger gedoseerd mengsel en ontsteking op precies het juise moment helpt ook heel veel.

Jan

Reply to
J. J. Lodder

:

Je hebt echt zinloos commentaar zonder enig idee van waar je het over hebt. Je leest ook slecht in je ijver om een puntje te maken.

Al wat er nodig is en een internetverbinding, dus een modem-router. Die huisappparatuur communiceert direct met het modem. (over WiFi of ethernet) Er komt geen PC aan te pas. (is ook niet nodig om de zooi te programmeren, want dat kan ook remote, dus vanaf phone/tablet)

[knip verdere zeur]

Jan

Reply to
J. J. Lodder

Bikkel!

Ik heb nog wat informatie gevonden (tweakers forum over de kaku ICS-1000:

) over de kaku-doos ICS-1000, die zorgt dat je via Wifi de ontvangers kunt schakelen.

Die doos blijkt te zijn uitgerust met twee radio's, een op 433mhz maar ook een op 868 MHz. Die laatste is bedoeld voor ontvangst van informatie, en

smart stroommeter aanbrengt, en het stroomverbruik doorseint aan het Control Station. Er schijnt een knipperende led op zo'n smart meter te zitten waar die informatie wordt uitgelezen.

Dus, om het bij kaku te houden, zou status-informatie moeten worden uitgezonden op 868 MHz.

Voor mij betekent dat dan, dat ik die doos gerust zou kunnen aanschaffen, omdat die is ingericht om status-informatie te ontvangen, en toekomstige ontwikkelingen op dat vlak dus ondersteunt.

--
Flibsy
Reply to

Je moet toch beter leren lezen. Het gaat over KaKu gadgets. Dat werkt op 433MHz. Er komt zonder interfacing geen WiFi aan te pas.

--
Edward
Reply to

Edward schreef op 5-7-2014 16:50:

Hetgeen verreweg de domste frequentie is om voor deze toepassing te kiezen.

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country

"O. Udeman" schreef in bericht news:53b84b08$0$2893$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Leg uit want ik wil niet dat ze mijn auto jatten !

--
Kabouter Plof
Reply to

De kans op dat laatste valt nogal mee. De kans is veel groter dat je op het knopje van de sleutel drukt en de deuren helemaal niet open gaan. Enige tijd geleden las ik op een forum dat bij iemand in de hele straat geen enkele auto meer op afstand was te openen. Na lang zoeken bleek de oorzaak een buitenunit van een weerstation te zijn. Sommige van die dingen gaan continu zenden als de batterij leeg begint te raken. En zo verstoren ze de korte pulsen die een autosleutel afgeeft. Mijn auto reageert een kwart van de tijd ook niet op het commando van de autosleutel, maar alleen als de auto bij mij voor de deur staat. Op andere locaties werkt het altijd. Een van mijn buren zal ook zo'n stoorzender hebben hangen. En wat voor autosleutels geldt, geldt ook voor dat Klik-aan-Klik-uit speelgoed.

--
Edward
Reply to

Al dat spul maakt gebruik van ISM frequenties die daarvoor niet bedoeld en niet geschikt zijn.

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country
Reply to
O. Udeman

Frequenties die daarvoor wel bedoeld en geschikt zijn, zijn ...?

--
Flibsy
Reply to

ote

Oh, je dacht echt dat je die KAKU zooi vanaf Madeira met een 433 MHz signaal aan kon sturen?

Geheel de jouwe,

Jan

FYI, wat er wel aan te pas komt is bv een ICS1000 die over etheret of WiFi met de router communiceert, en over433 MHz met e schakelmodules.

Maar nog steeds geen PC.

Reply to
J. J. Lodder