Status schakelaars aan/uit monitoren - Page 8

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

ote

Oh, je dacht echt dat je die KAKU zooi vanaf Madeira
met een 433 MHz signaal aan kon sturen?

Geheel de jouwe,

Jan

FYI, wat er wel aan te pas komt is bv een ICS1000
<http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/ics-1000/
die over etheret of WiFi met de router communiceert,
en over433 MHz met e schakelmodules.

Maar nog steeds geen PC.

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren
On Sun, 6 Jul 2014 13:02:31 +0200, nospam@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder)

Nee, dat denkt de topic starter. Je volgt het niet echt he?

--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Je hebt het zo gigantisch mis.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Wil je het dan speciaal voor mij nog een keer uitleggen? Ik ben nu totaal de
draad kwijt wat je woeste plannen zijn.
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Nee. Dat jij geen flauw idee hebt waar ik het over heb is jouw probleem.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Als je alles weg gaat knippen
om er vervolens over te gaan liegen
dan houdt het echt op,

Jan

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren
On Sun, 6 Jul 2014 17:03:22 +0200, nospam@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder)

Als je grof en beledigend begint te worden is dat een teken van onmacht om
een normale discussie te voeren.
Van iets wegknippen is geen sprake, alles is terug te vinden in de vorige
berichten van de thread.
Maar ik weet al jaren hoe "meneer" Lodder in elkaar steekt: hij heeft altijd
het gelijk aan zijn kant, iemand die het met hem oneens is wordt afgebrand.
Het houdt inderdaad helemaal op.
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Je doet je naam eer aan.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Die naam is gekozen zodat wanneer mensen geen inhoudelijk argumenten
meer kunnen aandragen zich op mijn nick kunnen afreageren.

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Hoeveel sluikverbruik ben je bereid om daarvoor te accepteren?

Jan

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren
On Sat, 28 Jun 2014 21:32:42 +0200, nospam@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder)

Er is een veel eenvoudiger oplossing die geen sluipverbruik heeft, geen
extra investeringen kost en in elk gebouw standaard is aangebracht:
een lichtschakelaar.
Als je een ruimte verlaat doe je het licht uit, of zoals mijn vader vroeger
placht te roepen "Licht achter je kont uit !!"
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

En waar is dat precies een oplossing voor?

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Wat dacht je van het licht aan en uit doen?
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Flibsy zocht een oplossing om op zijn pc/tablet/smartphone te kunnen
zien waar het licht aanstaat. Je zou natuurlijk ook gewoon even kunnen
kijken waar het licht brand, maar dat zal weer te simpel gedacht zijn.

Voor kantoorgebouwen e.d. bestaan overigens wel systemen die inzicht
kunnen geven in waar, wanneer, welk licht brand (en andere
energieverbruikers), echter dit zijn doorgaans geen retrofit
oplossingen. Gezien het feit dat na 20+ jaren domotica nog steeds niet
is doorgebroken, lijkt het er op dat dit soort systemen voor in de

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

De TS is op zoek naar een nog-niet-bestaande oplossing voor een niet
bestaand probleem. In een woning leer je iedereen aan om het licht uit te
schakelen als er niemand in de kamer is. Dan hoef je ook niets te
controleren.
Alleen voor een lichamelijk gehandicapte kan ik me voorstellen dat het
handig is om van een afstand iets in- of uit te schakelen, maar dan alleen
voor zijn/haar directe omgeving.  Bijvoorbeeld het regelen van de
verlichting vanuit een rolstoel of de gordijnen openen en sluiten.
Een extra controle functie is niet nodig, de gebruiker van de
afstandbediening ziet zelf wel of het licht aan of uit is.

Het nut om de verlichting in de keuken of op de zolder aan te doen terwijl
je in de woonkamer zit ontgaat mij volkomen. Een controle of de lamp in de
keuken of op de zolder brandt of niet is daarom onnodig.
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Er bestaan oplossingen voor het bestaande 'probleem'.

Zoek in het woordenboek op: 'vergeten'.

Jij hebt vast een TV zonder afstandsbediening.

Niet als hij op de etage erboven zit.

Het nut om hem uit te doen als hij nog aanstaat daarentegen...

Kortzichtig.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Nee, praktisch.
70 jaar geleden is het er door Pa ingestampt en het voldoet nog altijd.
Als het bij jou niet werkt moet je erop gaan trainen. Je vergeet toch ook
niet om je broek aan te trekken voordat je naar je werk gaat?
Als dat wel het geval is, is er iets heel ernstigs aan de hand en dan helpt
een waarschuwingssysteem via WiFi ook niet meer....
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Kortzichtig. Maar grumbel lekker verder.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Waarom val je dan iedereen lastig om dat probleem toch opgelost te krijgen?
Kopen en installeren. Klaar is Flipsie.
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Jij begrijpt het.

NOT.

--
Flibsy