Status schakelaars aan/uit monitoren - Page 3

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

TTL2WiFi of TTL2Bluetooth ~7 euro/st

--
Kabouter Plof

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Dat kan je wel willen, maar als retro-fit
wordt zoiets omslachtig en duur.

Je electrische installatie herbouwen met hedendagse spullen
is waarschijnlijk een effectievere oplossing,

Jan

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Het is ter aanvulling van de hedendaagse spullen (klikaan klikuit), die
alleen schakelen maar geen status geven.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Weet het, is een groot gebrek in het systeem wat ze nu hebben.
Je kan ermee vanuit Amerika over internet je lampen thuis schakelen,
en tegelijkertijd kan je geen idee krijgen
van of je schakelopdracht correct uitgevoerd is
en wat van wat er allemaal aanstaat.

Ik ben bang dat je op de volgende generatie
van hun zooi zal moeten wachten,

Jan

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Tenzij er iemand vlug in dit gat in de markt springt :)

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Heb even voor je gezocht, maar er is al een gatvuling.
<http://www.homewizard.nl
Meldt terug, ook dimmer-percentages.
(geen eigen ervaring)

Je kan er ook alle andere zooi aanhangen, rookmelders, webcams,
CVthermostaat, weerstation, enz.

Uiteraard alleen op die dingen die je ermee schakelt,

Jan

PS Zit je op het strand op Madeira,
krijg je een push-mailtje dat je rookmelder afgaat,
kijk je op de IP-cam om te zien of het echt alarm is.

Volgene vraag: hoe bel je vanuit Madeira de Nederlandse 112?

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

0031-112 toch zeker?

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Nog iets: heb je de prijzen gezien? Ik denk dat het doel
daardoor gemist wordt. Dan zijn 2 KAKU's, een relais en
een voedinkje, toch even aantrekkelijker.

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Maar dat is nu juist het punt. Dat er duurdere domotica systemen zijn met
terugmelding is me bekend, en ook kaku is daar naar zeggen mee bezig. Maar,
dat zullen dan duurdere ontvangers worden, en ik kan de oude wegbrengen.
Als kaku nou goedkope 'statuszenders' maakt voor een vijfje per stuk, met

zijn), is terugmelding een leuke betaalbare uitbreiding.

Inderdaad.

Dat is dat ding van vijf euro wat ik bedoel :)

Waarom zeg je 2 kaku's? Of bedoel je de bestaande ontvanger en de zender
die je daar via een relais achter zet?

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Ik heb enkele 1 kanaals-KAKU's die als uitgang 230V
hebben. Kosten in Hongkong nog geen 10-tje (dx.com).
Als je nou uit ontvanger 1 een draadje plukt die een
wisselrelais kan bedienen, sluit je op de secundaire
van het relais de knoppen van zender 2 aan, welke je
ook nog eens voorziet van een netvoeding. Zodra je
nu zender 1 aanschakelt, krijg je op ontvanger 2 een
spanning van 230V. Die laat dus zien dat de aktie
gelukt is. Ik vind het idee zo grappig dat ik het
zelf ook ga maken. :-)

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Moet je niet de light, kaku LT, versie hebben.

--
Kabouter Plof

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

De mijne zijn met 2 knoppen, aan en uit. En de
ontvangers plant je in een WCD. Er zijn er ook
4-kanaals, die hebben 4 maak-contacten, moet je
zelf voeding geven dacht ik. De LT ken ik niet,
maar op dx.com hebben ze er heel wat, zoeken op
'remote switch'.

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Lees nog eens goed Henk.

--
Kabouter Plof

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Je kent het budget?
Je kunt het je zelf misschien niet voorstellen, maar niet iedereen
kijkt de hele tijd of het een eurootje minder kan...

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

De meerprijs tov de gewone klikaan
plus een zelfbouw terugmeldpief
is niet eens zo exorbitant,

Jan

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

De gewone klikaan heb je al. Dus als je die gaat vervangen door een
ontvanger met ingebouwde terugmelding kost het je de volle prijs
daarvan, en dat is tov de kale zelfbouw terugmeldpief een fors verschil.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Uit het verloop van de discussie weet ik dat
het niet teveel mag kosten, er werd zelfs 5
euro genoemd. misschien een leeslesje voor
je?

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Eindelijk een simpele vraag.....met de telefoon of gsm.

--
Kabouter Plof

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

"Flibsy"  schreef in bericht

Hallo,

Bestaat er een draadloos systeem waarmee je op je pc of smartphone of
tablet in beeld kunt brengen welke (licht) schakelaars in huis open staan?

Ik heb geen verstand van elektronica, klok/klepel, maar ik stel me iets
voor dat je een RFID tag op elke schakeldraad zet die je wil meten, die
uitzendt als er spanning op staat, en een centrale ontvangdoos die de
uitgezonden id's dan doorgeeft aan een app op pc/tablet/smartphone.

Bestaat er zoiets?

--
Flibsy

***

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren
petrus bitbyter:

Dat wordt interessant.

Hm... Mijn eerste kaku-ontvanger is een dimmer.. Het 'beacon' had ik
/achter/ de die dimmer gedacht, dus hij zou onafhankelijk moeten zijn van
de voedingssterkte.

Bij mij bijvoorbeeld.

Of dat een tag ontworpen wordt om het ontstabiele en vuile lichtnet te
werken?

Ja. Wat bedoel je met instellen, de uit te zenden info, de golflengte?

Ik begreep dat de golflengte daarvoor belangrijk is. Kaku-communicatie zit
op 433mhz, dat zou over 30m goed werken.

Nou... Het idee was dat je de schakeldraad daarvoor misbruikt.

Ik vrees dat dat een uitgangspunt van me zou zijn.

.. Lijkt me niet onbelangrijk.

Yep. Het idee is dan 1 centrale ontvanger, die rf ontvangt en uitzendt op
wifi.

Nounou, dat vind ik wat kort door de bocht dan weer. Apparaatjes die rf op
wifi beschikbaar stellen zijn er al denk ik, en bijbehorende apps ook, dus
dat is niet nieuw.
De dingen die je noemt mbt de voeding klinken heel realistisch voor een
leek als ik, in hoeverre daar oplossingen voor zijn is voer voor de echte
hobby.elektronica bewoners.
Wel interessant allemaal.

(Een tag met permanente eigen voeding, maar die pas gaat zenden als hij dmv
magnetische straling opvangt dat de schakeldraad stroom krijgt kan dat
ook?)

--
Flibsy

Site Timeline