Status schakelaars aan/uit monitoren - Page 7

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Uhhh......toch wel, kijk maar naar de datacentre zoals AMX-I oid.
Daarnaast is er nog bij de meeste systemen "wake on LAN" aanwezig.

Dit is allemaal consumenten electronica, met professionele apparatuur ligt
het iets anders.
Natuurlijk kost het ook iets meer om betrouwbaardere (industrie) apparatuur
te gebruiken.
Verwacht niet hetzelfde van een >1000 euro kosten de laptop van de
Mediamarkt of een <5000 euro kostende industrie laptop.
Ook is industrie software iets anders dan de spelletjes software die op de
consumenten pc draait.

Daarbij denken leken dat de ontwikkeling van dergelijke systemen niets kost,
maar die zijn juist het duurst.
Een USB-stick kost een paar euro omdat er miljoenen van verkocht worden.
De reasurge en productie kosten worden verdeelt over de miljarden sticks die
verkocht worden.
Zouden er maar een paar van verkocht worden dan zou die zelfde USB-stick
minstens 100 miljoen kosten.

--
Kabouter Plof

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

(over de software zal ik maar niet beginnen). Mijn ervaring met de

HP, Lenovo, Toshiba...etc. met vergelijkbare uitvalpercentages te maken
zouden hebben gehad zouden ze allang het loodje hebben gelegd.

Het verschil met consumenten apparatuur is niet zozeer dat professionele
apparatuur kwalitatief beter is, maar dat het geschikt gemaakt is voor

producten veel, en veel, lager zijn kunnen de ontwikkelkosten over veel

producten minder kritisch gekeken wordt naar de aanschafprijs (is maar
een zeer klein gedeelte van de totale kosten). Met dat in het

meer kosten dan vergelijkbare consumentenproducten (voor zover die bestaan).

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Bekend verhaal...  ik had heel vroeger een collega (Jan van Gennip) die
dit verhaal altijd in geuren en kleuren vertelde.  Hij ging zelfs zo ver
dat consumentenapparatuur meestal betrouwbaarder was dan specifiek
ontworpen specials, met name in de defensie industrie.

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Als ze alles foolproof konden maken hadden we geen defensie nodig.

--
Kabouter Plof

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Hoe maak je de Russen foolproof?

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Ik stelde een vraag of iets al bestaat. En jij kreeg een veeg uit de pan
ja, maar dat had niets te maken met 'het gedroomde plaatje', wat je daarmee
ook denkt te bedoelen.

Verder ziet deze leek helemaal niet voorbij aan de zaken die je noemde, en
nee, ik denk helemaal niet simplistisch dat alles wat ik bedenk maar moet
kunnen.

Maar als jij denkt dat een totaal niet onderbouwd 'njet' van ene O. Udeman
direct als de ultieme waarheid wordt aangenomen overschat je je eigen

gebied van elektronica. Hoe vreselijk je dat ook mag vinden: je zult het
eerst even aannemelijk moeten maken.

De draad bevat zeker niet alleen zinloze berichten, de gestelde vraag is in
discussies terzake beantwoord, en er zijn ook alternatieven bedacht en

antwoorden te onderbouwen.

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Commandeer je hond en blaf zelf.

Verspilde moeite.

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Als ik in de praktijk kijk, zie ik 16 pc's die door
allerlei leken misbruikt worden. Ze draaien al 14
jaar, zonder hardwarestoring. De kans dat een pc de
geest geeft, is echt niet zo groot. Heb je belang
bij een grotere zekerheid, dan is er een keur van
mogelijkheden, maar ja, dat kost geld.
Servers zijn vaak zo geconfigureerd dat ze na een
stroomstoring weer geheel opstarten met de nodige
software. Er is veel mogelijk, als je wilt.

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

De aardigheid van dit alles is nou juist
dat je er -geen- PC voor nodig hebt.
Het is dus ordes betrouwbaarder
dan een of andere windhoosbak.

Dan bel je de buurman, want dan is er echt iets mis.

Ja, het modem start gewoon op.
Sterker nog, het is de standaard methode
voor een modem-reset.

Waarom gezeurd over andermans nut?

Jan

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren
Op Thu, 3 Jul 2014 13:12:51 +0200, schreef nospam@de-ster.demon.nl (J.
J. Lodder) het volgende.

Dat is geen reset maar een gewone herstart.

groetjes Henk
--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.

De OP wil zijn huis bedienen vanaf zijn vakantieadres in Verweggistan.
Leg eens uit hoe dat mogelijk is zonder modem en zonder pc.

BugHunter vertelde net dat de buurman een hartinfarct had gehad.
Die is dus even uit de running.

Je bent een optimistisch mens.

Misschien om een leek, dat de TS is volgens eigen zeggen, te waarschuwen
voor valkuilen in zijn bedenkels?

Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

:

Je hebt echt zinloos commentaar zonder enig idee
van waar je het over hebt.
Je leest ook slecht in je ijver om een puntje te maken.

Al wat er nodig is en een internetverbinding,
dus een modem-router.
Die huisappparatuur communiceert direct met het modem.
(over WiFi of ethernet)
Er komt geen PC aan te pas.
(is ook niet nodig om de zooi te programmeren,
want dat kan ook remote, dus vanaf phone/tablet)

[knip verdere zeur]

Jan

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren
On Fri, 4 Jul 2014 23:30:49 +0200, nospam@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder)

Je moet toch beter leren lezen.
Het gaat over KaKu gadgets. Dat werkt op 433MHz.
Er komt zonder interfacing geen WiFi aan te pas.

<rest onzin geknipt>
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Hetgeen verreweg de domste frequentie is om voor deze toepassing te kiezen.

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Leg uit want ik wil niet dat ze mijn auto jatten !

--
Kabouter Plof

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

De kans op dat laatste valt nogal mee. De kans is veel groter dat je op het
knopje van de sleutel drukt en de deuren helemaal niet open gaan.
Enige tijd geleden las ik op een forum dat bij iemand in de hele straat geen
enkele auto meer op afstand was te openen. Na lang zoeken bleek de oorzaak
een buitenunit van een weerstation te zijn.
Sommige van die dingen gaan continu zenden als de batterij leeg begint te
raken. En zo verstoren ze de korte pulsen die een autosleutel afgeeft.
Mijn auto reageert een kwart van de tijd ook niet op het commando van de
autosleutel, maar alleen als de auto bij mij voor de deur staat. Op andere
locaties werkt het altijd. Een van mijn buren zal ook zo'n stoorzender
hebben hangen.
En wat voor autosleutels geldt, geldt ook voor dat Klik-aan-Klik-uit
speelgoed.
--
Edward

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Al dat spul maakt gebruik van ISM frequenties die daarvoor niet bedoeld
en niet geschikt zijn.

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Frequenties die daarvoor wel bedoeld en geschikt zijn, zijn ...?

--
Flibsy

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

De 866 Mhz band.

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country

Re: Status schakelaars aan/uit monitoren

Ja. Naar aanleiding van je opmerking over de 433 MHz band heb ik wat
rondgekeken en je opmerking bevestigd gezien: deze band is vogelvrij.
Niettemin blijkt dat er niet heel veel problemen worden gemeld, dus in de
praktijk blijkt het wel mee te vallen. Wel goed om te weten dat er zware
stoorzenders kunnen zijn, maar je hoeft er niet heel ver naar te zoeken.

De 866 MHz vond ik ook genoemd als veel minder storingsgevoelig, deels door
de 'zware' condities die voor het gebruik gelden, deels doordat hij minder
toegepast wordt. Ik las echter wel
(http://en.m.wikipedia.org/wiki/800_MHz_frequency_band ) dat 4G producten

[6] rfdesignuk.com: LTE 800MHz 4G introduction in Europe and interference
to the 868MHz SRD band. Frequently asked questions Quote: "...Q4 What types
of 868MHz SRD are prone to 4G interference, is it only low cost
receivers?...Consequently, almost all receiver types across a broad range
of complexity and cost, will suffer significant degradation in areas where
4G products are in operation..."

De ingebakken onbetrouwbaarheid van de 433 MHz band is een motief voor de
wenselijkheid van status opvragen, immers, juist omdat het mis kan gaan wil
je weten of het gelukt is.
Bij kaku gaat die statusmelding iig de 866 MHz band gebruiken, dus dat is
dan weer mooi.

Het hele idee van een unit die continu zijn eigen id uitzendt is meteen ook
afgeserveerd: dat zou werken als zo'n weerstation waarvan de batterij
leegraakt.

--
Flibsy

Site Timeline