Malo automatike

Imam slo¾iti neki sklop......treba mi ovo, kad dam umpuls, tj kratko spojim dvije ¾ice da mi se upali relej....to je jednostavno, ali treba biti tako da se relej upali tek kad dam impuls drugi put, znaèi pali relej svaki drugi put.....ja bih to sredio mikrokontrolerom, ali moj frend bi relej....rekao sam da æe to izgledati kao onaj MARK 1 ili kako se zvao komp iz 50 i neke......pa ako netko ima ideju?

Reply to
mtech

Postoji relej koji pri svakom impulsu na ulazu mjenja stanje, koristi se za paljenja svijetla na stubistu tipkalom... Mislim da je to na engleskom "latching relay"...

Reply to
Sinisa Platz

sad cu malo belesnuti :D mozda da kao ulazni krug stavis OP u integrirajucem spoju. pa nakon toga neki komparator sa kojim bi provjeravao napon drugog impulsa.. jedino kaj bi jo¹ trebalo izvesti praznenje konda na OP.. Moze se i sa diskretnom digitalnom.. Ali.. Ima li smisla? mikrokontrolere imas od 5kn..

Reply to
RockyO

A ?to gasi relej? Ina?e aktiviranje svakim drugim impulsom dobije? sa D-bistabilom.

Reply to
Briglja

Drugi relej, zaboravio napisati....

Naravno, a tek recimo PIC12C508 aaaa, ali ne....ono ako rikne da mo¾e on to elektrièarski hehe :D

Mislio sam na neku foru prvi relej povuèe, pa onda drugi jer mu ovaj spoji napon, palo mi je ne¹to na pamet, ali ima previ¹e komada na moru ovih dana pa.....:D

Reply to
mtech

Ajde pogledaj binse (relay D bisabil)

Pa stavis jedan bistabil ne treba ti mikrokontroler za to. Ako bas volis Diesel punck bistabil se moze realizirati i sa relejima, nekad se tako i radilo

Boris

Reply to
Boris Vuletic

spojim

tako da

rugi

kao

na drugi izlaz 4017 spoji=B9 bazu tranzistora koji ukljiu=E8uje relej i istovremeno se resetira, tak da dobi=B9 brojilo koje broji do dva. prvi clock je =E8orak, a drugi uklju=E8i relej i resetira brojilo na po=E8etak.... ima na=E8ina koliko ho=E8e=B9.

Reply to
kristijan

na drugi izlaz 4017 spoji¹ bazu tranzistora koji ukljiuèuje relej i istovremeno se resetira, tak da dobi¹ brojilo koje broji do dva. prvi clock je èorak, a drugi ukljuèi relej i resetira brojilo na poèetak.... ima naèina koliko hoèe¹.

Ma sla¾em se, dodu¹e fora je bila kako izvesti potpuno mehanièki, tj uz pomoè releja, znaèi bez aktivne elektronike.....:D

Reply to
mtech