PC problem --> sumnjam na napajanje (malo duzi post)

nije nista strasno, al zivcira kad se nece upalit "od prve"... stroj je u radnji, i na kraj radnog vremena se normalno gasi, i uz to, iskljucuje se prekidac na "lopovu". drugi dan ujutro kad se treba palit, kad pritisnem tipku za paljenje, ventilatori se upale, kao i hdd i pwr ledice, ali nista dalje ni beep. kad stisnem reset (nekad cak i 4-5 puta), stroj radi normalno (bios odradi svoje i bootaju se windozi). donesem racunalo doma, ocistim ga od prasine (kompresorom), spojim, radi normalno. preko noci ga iskopcam, ujutro se opet upali normalno, odnesem ga u radnju, nece od prve.

mjerio sam napone na uticnici, kod kuce je 220-225V (daleko je trafostanica), a u radnji je 240V (u dvoristu trafo), iako to ne bi trebalo imat veze (isti je instrument, razlika kojih sat vremena u mjerenju kod kuce i na poslu)...

elektroliti na maticnoj nisu napuhani, nema probijenih...

je li zbilja moguce da tih 240V ukljuci zastitu ili je nesto trece?

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

Moguce i vjerojatno. Zamjeni napajanje.

"Locutus of Borg" wrote in message news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Reply to
Karsaj

Gainward grafichka?

//Marin

Reply to
Marin

Dana 11.04.07; 14:50, Marin lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

radeon 9000, mislim da je gainward

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,
From this time forward,
You will service... US!
Reply to
Locutus of Borg

Dana 11.04.07; 14:50, Marin lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

radeon 9000, mislim da je gainward, zasto?

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,
From this time forward,
You will service... US!
Reply to
Locutus of Borg

ne garantira da su OK....ESR unatoc kapacitetu moze biti visok pa dok se ploca malo ne zagrije ne dize...ista stvar i sa napajanjem..

pravac Elektronik Centar; LOW ESR (105 C) 2200uF 16V ti je 3kn, 1500/16 je oko 2,5kn i 100/16 je oko 1,80kn ...itd...ako se ne varam u lipu...pa si racunaj koliko cega trebas...

za prvu ruku probaj posuditi kakvo napajanje na par dana..pa isprobaj a u drugoj rundi graficku, vidim da spominjete Gainward kao moguc uzrok nekih problema... odnosno, vjerujem da imas 2 racunala..pa samo probaj zamijeniti graficke i promatraj reakcije...

Reply to
GAGI-9A6AAG

Dana 11.04.07; 15:16, GAGI-9A6AAG lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

ne vjerujem da je do temperature, jer kad sam donio stroj doma, upalio se od prve, a i prenocio je doma (cca 22 C, kao i u radnji), pa opet normalno radi (iskopcao ga iz uticnice, da "simuliram" uvjete koje ima u radnji)...

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,
From this time forward,
You will service... US!
Reply to
Locutus of Borg

Mozda elektroliti u napajanju? Pogotovo kad se ohlade preko noci.

Damir

Reply to
Damir

ne ta temperatura...temp na elektrolitima za vrijeme rada!! kad se malo podgriju; ESR na elektrolitima malo padne i onda ploca / napajanje obicno proradi probaj rukom grije li ti se ikoji elektrolit drukcije od drugih (ne bi smijeli) ..odnosno jace...svi ti koji se jace griju su rizicni...

ne kuzim u cemu je caka kod elektrolita; dok su hladni otpor je visok, onda pri paljenju i grijanju pocne padati...da bi u jednom trenutku uslijed daljnjeg povecanja temperature ESR opet poceo rasti...sve do rusenja / restartanja racunala ili do krajnjeg pregrijavanja konda do onog; puffffff....kad dusu pusti... ESR cini se povecanjem dize i temperaturu za sobom...a temperatura dize ESR, odnosno obratno pocne...kao lancana medjusobno zavisna reakcija...

Reply to
GAGI-9A6AAG

Dana 11.04.07; 15:47, GAGI-9A6AAG lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

ma sve to je ok (mislim teorija), al kod kuce je upalio od prve, odnesem ga u radnju (cca 1h kasnije), pospajam kablove i nece, tj reset pa tek onda proradi...

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,
From this time forward,
You will service... US!
Reply to
Locutus of Borg

ako nakon teseta upali onda nije napajanje, ako kad ga upalis a on ne daje nikakve zvukove - zamjeni plocu i stvar rjesena

"Locutus of Borg" wrote in message news:pdo9vgflkv4o$.avgzjg52d4cm$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Reply to
Fastah

ga

trebalo

Mislim da nije napajanje, jesi probao promjeniti tastaturu i istekati LAN?

Dana 11.04.07; 21:21, Gagi-9A lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

LOL osim ako kad pritisnem reset, graficka posalje preko VGA kabla da se kontrast i brightness vrate u normalu...

:)))))))))))))))))

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,
From this time forward,
You will service... US!
Reply to
Locutus of Borg

Gainwardovi modeli su svojedobno imali problema. (ali koliko me sjechanje sluzhi, samo na Nvidijinim modelima. Provjeri, mozhda nisam u pravu) Imao sam potpuno isti sluchaj kao tvoj. Stroj je radio besprijekorno sve dok se napajanje nije iskljuchilo iz struje, shto se u praksi ne dogadja osim u dva sluchaja - fizichkim premjeshtanjem rachunala ili nestankom struje. Jedino rjeshenje povratka u zhivot je ukljuchivalo reset BIOS-a i to bez ukljuchenog napajanja, inache nishta! Jednom "probudjeni" stroj radio bi bez greshke sve do slijedecheg nestanka struje. Kao za peh, zhena je dovrshavala doktorat i - paf, ode struja. Auto, duchan, mali APC od par sto kuna - i sve 5. Nakon svega, mislim da je plocha zafrkavala (jer sam bio mijenjao i napajanje, i grafichku (par puta se chak na "hladno" zapalio sa novom, ali ubrzo se vratilo na staro). Nije mi se isplatilo mijenjati dobru plochu zbog te zvizdarije, tako da je rjeshenje palo na UPS.

//Marin

Reply to
Marin

Ljudi, svima hvala na sugestijama, nasao sam 3 napuhana elektrolita na maticnoj (prvi puta sam gledao samo oko procesora, a sad sam temeljito pregledao plocu)...

sad treba nac jednu novu socket A plocu... (ina garanciju, a ako ja mijenjam elektrolite, to nema garancije)...

hvala jos jednom svima!!

Reply to
Locutus of Borg

jesam ti ja odmah rekao za elektrolite....to je u 90% sluèajeva problem kod napajanja i matiènih ploèa!

Reply to
GAGI-9A6AAG

Dana 12.04.07; 12:59, GAGI-9A6AAG lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

jesi, jesi... btw, jel ih dovoljno zalemit samo s donje strane, jer zalemljeni su i na top i bottom sloju... nema vise za nabavit socket 939 ploca, a kamoli A...

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,
From this time forward,
You will service... US!
Reply to
Locutus of Borg

"Locutus of Borg" wrote in message news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Jel mozhda ECS plocha ?

Reply to
Maestr0

kod

pa po¾eljno ih je zalemiti durh....ploèe su u pravilu bar 4slojne...a iako je rupica metalizirana (ima ba¹ struèan naziv za to) i ima lema...bolje je tj sigurnije zalemiti kroz

na nekim ploèama su prije znali raditi sa strane nekakve male prozorèiæe u kojima si mogao vidjeti koliko slojeva ima neka ploèa...slojevi su bili numerirani....pa na nekima je èak i 8 slojeva bilo ¹to veæ lagano granièi sa SFom za moj pojam...veèina je 4-6max zato treba biti oprezan kod stavljanja komponenti...nerijetko se znalo dogoditi da su ljudi znali malo "proèistiti" rupicu..i onda zaleme sa gornje i donje strane....a ono u sredini; hladan ili nikakav spoj...i naravno; ploèa ne radi..a niti je popravljiva vi¹e!

Reply to
GAGI-9A6AAG

iako

je je

nisam ni znao da mi je doma na jednom kompu socket A (bio sam uvjeren da je 754 jer je sempron gore), pa sam zamijenio te 2 ploce, na ovoj sam zamijenio napuhane elektrolite (pumpicom posrkao kolko je islo, izvukao neispravni, novome malo osmirglao nozice (da lakse prodje kroz rupu), i lagano s bottom sloja grijao pad, a s druge strane lagano gurao kond. kad je sjeo, jos sam dodao na bottom malo tinola)...

sad radi, ali sam prije zamjene ploca zaboravio na kompu od doma obrisat drivere stare (jedna je VIA chipset, a druga nForce), pa sad lagano windoze instaliravam ponovo...

mislim da je dobar spoj na svim slojevima, jer sam jako malo uspio "posrkat" lema, pa sam zato morao i grijat dok sam provlacio nozicu...

i taman kad sam se ufurao, zalemim zadnji neispravni (ove nisam htio dirat druge, jer imaju zlatnu oznaku -, a ovi sto sam kupio su srebrni, pretpostavljam da je to tolerancija, a zlatna oznacava manju toleranciju)...

hvala svima jos jednom!

@maestro: ploca je Leadtek-ova, elektroliti su otisli, pretpostavljam, zbog napajanja (nije neko super-kvalitetno) i HEP-a...

Reply to
Locutus of Borg