Trebam ideju!

Sklop treba raditi sljede=E6e: Kad dobije napajanje na izlazu treba prvo =

do=E6i serija impulsa (5 impulsa u 1 sekundi) i nakon toga izlaz ostaje u= =20 visokom stanju. Kada nestane napajanja izlaz ide u nulu. Ako u roku od=20

10s ponovo do=F0e napajanje izlaz ide odma u jedinicu i ostaje dok traje =

napajanje. Taj sklop bi se trebao koristiti za tre=E6e stop svjetlo na autu. Zna=E8i= =20 kad se stisne ko=E8nica svjetlo prvo zablinka nekoliko puta i onda nastav= i=20 svijetliti dok god je pritisnuta ko=E8nica. Ako se ko=E8nica pritisne pon= ovo=20 u roku od 10 sekundi ( kad se vozim u koloni pred semaforom) svjetlo se=20 mora odma upaliti bez blinkanja. Sklop se mora spajati u + liniju pa nije stalno na napajanju, ve=E6 dobiv= a=20 napajanje kad se upali stop svjetlo. Rije=B9io sam to mikroprocesorom ali mislim da bi se jednostavno moglo=20 napraviti i sa logi=E8kim sklopovima, ali jednostavno nemam ideje kako. Ako se nekome da malo razmisliti o tome svako rje=B9enje ili ideja su=20 dobrodo=B9le. Tnx

Reply to
briglja

Vjeruj mi, mikroprocesor je najjednostavije rjesenje, neki 8 pinski s internim oscilatorom, iz PIC 12 serije ili AtMega8, ako to ides realizirati u diskretnoj logici trebas bar tri 14 ili 16 pinska chipa, eventualno neki PAL, ali sve ce to biti vece i kompliciranije od 8 pinskog procesora. Ako realiziras ipak logikom trebas neki izvor impulsa, npr 10Hz za takt sustava, nekoliko shift registara i par AND i OR vrata da zatvoris automat. Jedan shift registar realizira osnovnu funkciju, a drugi sluzi kao frekvencijsko djelilo, te mijenja stanje svakih 10s te prema tome upravlja svjetlom.

Andrija

Reply to
Andrija Er¹ek
10s ponovo doðe napajanje izlaz ide odma u jedinicu i ostaje dok traje napajanje. Taj sklop bi se trebao koristiti za treæe stop svjetlo na autu. Znaèi kad se stisne koènica svjetlo prvo zablinka nekoliko puta i onda nastavi svijetliti dok god je pritisnuta koènica. Ako se koènica pritisne ponovo u roku od 10 sekundi ( kad se vozim u koloni pred semaforom) svjetlo se mora odma upaliti bez blinkanja. Sklop se mora spajati u + liniju pa nije stalno na napajanju, veæ dobiva napajanje kad se upali stop svjetlo. Rije¹io sam to mikroprocesorom ali mislim da bi se jednostavno moglo napraviti i sa logièkim sklopovima, ali jednostavno nemam ideje kako. Ako se nekome da malo razmisliti o tome svako rje¹enje ili ideja su dobrodo¹le. Tnx

stavio sam na binse jednu shemu, trebala bi radit to

avi

onovo

iva

TNX