kapacitativni zaslon

Ako mi netko moze objasniti na koju foru to radi, jer koliko sam shvatio sa
Wikipedije, radi se o "mjerenju" elektricnog polja unutar stakla, i kad
nesto "kapacitativno" ilitiga vodljivo dotakne staklo, mijenja se elektricno
polje, i procesor racuna gdje se nalazi pritisak pomocu 4 kutna "senzora"

E sad meni nije jasno zasto ekran ne reagira kad se na njega prisloni
metalni predmet, koji se na kraju krajeva drzi s golim rukama?
Zasto ekran reagira kroz dvostruki sloj izloir trake? Izolirka bez problema
sprecava protjecanje 230V, ali tih par mV ne sprecava?

Ako moze zdravoseljacko objasnjenje, bio bi zahvalan :)

Re: kapacitativni zaslon

Zamisli da imaš kond koji je nabijen na neki napon.
Kad paralelno njemu spojiš drugi kond, kond se prazni, napon mu pada
a naboj se rasporedi na oba konda.
Ovaj drugi kond je prst.
Hipotetski bi on reagirao i na druge predmete, pogotovo metalne,
ali oni ne mogu ostvarit mali razmak, odnosno dobar kontakt uz povrsinu kao
prst,
jer tu se radi o desetcima mikrona.
Galvanske veze i nekakve električne vodljivosti tu nema.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Re: kapacitativni zaslon

A kako onda objasnjavas da uzmem komadic 80-gramskog papira, omotam ga
izolir trakom, stavim na ekran i svejedno "hvata" dodir prsta???

Meni nije jasno!

Re: kapacitativni zaslon
pa lijepo ti je napisano...samo možda ne razumiješ :(
elektronika za prepoznavanje dodira bilježi kapacitivne promjene.
Promjene kapaciteta mogu biti i u vrsti i debljini izolacije na
određenoj točki ekrana ali se sigurno ne radi o provođenju struje kroz
površinu ekrana ( uostalom površina je izolator).

Re: kapacitativni zaslon

bas pred par dana sam cistio jednu IBM-ovu tipkovnicu model F... nema
klasicne vodljive kontakte vec radi na kapacitivnom principu... nema gubitka
kontakata, ne smeta joj prasina... nema slabog kontakta pa da treba jace
stisnuti jednostavno rade sve tipke savrseno i nakon 25 godina... ja kazem
vjecna tipkovnica...

pozdrav

Re: kapacitativni zaslon

U stara dobra vremena radile su se tipkovnice i sa hall-senzorima. U
tipkama su bili magnetići, a na pločici senzori. Nepoderivo...

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."

Re: kapacitativni zaslon

tocno... vidio sam i to negdje... izgleda ko klasican svitch ali je unutra
na fiksnom dijeku kucista switcha reed switch a u ponicnom dijelu je mali
magnetic... kad naculis uho cuje se kak klikne kontakti u reed senzoru :-)
e da sad sam se sjetio... rashodovao sam jednu staru digiralnu vagu sa LED
displayima pa je tipkovnica bila sa tim reed switchevima

pozdrav

Re: kapacitativni zaslon

Da, i neki modeli uredskih kalkulatora su imali taj princip.

Re: kapacitativni zaslon

Nije baš jednostavno:

http://electronics.howstuffworks.com/iphone1.htm

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."

Site Timeline