Tylko się nie śmiejcie... - Page 3

Re: Tylko się nie śmiejcie...

To tylko uproszczenie.

Czepiasz się. Podniesienie energii wewnętrznej układu jest lepsze?

Re: Tylko się nie śmiejcie...
On 2009-07-04 21:07:54 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Sebastian_BiaB3%y?=

Nie czepiam się :) tylko nie zauważyłeś odpowiedniego smileya na końcu...

--
DJ

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Tak, to sie nazywa COP i srednio wynosi 2-6. Ale jak dalej w tym watku
czytam to dyskusja robi sie akademicka, takze dodam tez swoje 3 grosze :)
Co prawda pompa moze i wyglada tak pieknie jak opisujesz, ale biorac pod
uwage koszty jej zakupu i instalacji to chyba jednak taniej jest grzac
zarowkami :) Pompy ciepla w domach jednorodzinnych zwracaja sie w czasie
od nigdy do kilku lat.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Tylko się nie śmiejcie...

Dyskusja zaczęła się od akademickiego stwierdzenia że fajnie jak żarówka
oddaje 100% mocy w ciepło. Ja uważam, że lepiej jak by ta energia
pompowała 300% ciepła z gruntu. I tyle. Ale może komus się rozjaśni pod
sufitem (nawet doslownie), że ogrzewanie żarówkami to średni pomysł
_teoretycznie_.

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Trudno sie z toba zgodzic. Bo co z tego, ze pompa ciepla ma lepsze
parametry, skoro biorac pod uwage wszystkie koszta taniej jest grzac
pradem i chociazby zarowka. Po prostu w wiekszosci przypadkow pompa jest
nieoplacalna. Ludzie grzeja pradem - maty grzejne, piece akumulacyjne,
bojlery i z punktu widzenia ekonomii jest to porownywalne do innych form
grzania.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Tylko się nie śmiejcie...
Hello T.M.F.,

Że jak? Większość instalowanych pomp ciepła, to obecnie klimatyzatory
typu split. Instalując klimatyzator pompę ciepła masz w cenie. I jak
na zewnątrz jest 10 stopni a wewnątrz marznie Ci tyłek, to użycie
funkcji pompy cieplnej jest w tym momencie najbardziej opłacalne
ekonomicznie.

Nie jest tak dobrze. Wszelkie formy ekonomicznego ogrzewania energią
elektryczną wymagają bycia dobrą wróżką - przewidywania temperatur i
wiatrów w dniu następnym. Bo siakoś bezwładność tych systemów sięga
już kilkunastu godzin.

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Tyle że "dwa w jednym" nie jest optymalizowane do zastosowania
grzewczego. O ile nadaje się jeszcze przy temp do 0-5stC, to poniżej
już nie za fajnie. Spada i sprawność układu (a przy dalszym obniżeniu
temp może się okazać że czynnik już nie odparowuje), no i problem
szronienia parownika, który konstrukcyjnie nie do tego stworzony.

Przy 10 stopni to owszem. Pompy dedykowane potrafią i przy niższych
temp działać.

Kurcze, a może już ktoś wymyślił piecyk akumulacyjny z ethernetem, i
pobieraniem prognozy przez http? ;)))

--
DJ

Re: Tylko się nie śmiejcie...
Hello DJ,

Ale ja nie wymagam od prostego klimatyzatora cudów. A jednak w okresie
wiosennym i jesiennym mam spory problem z kominkiem - nijak nie da się
ograniczyć jego mocy cieplnej do tych kiluset wat ale przez 24/dobę -
staje się wtedy strasznie upierdliwy i nieekonomiczny,

Ale nie kosztują kilkaset PLN i nie każdy ma możliwość z nich
korzystać. Poza tym - w takim wypadku zdecydowanie bardziej opłaca się
sięgnąć w głąb i użyć wód gruntowych o temperaturze ok. 10 stopni.

Masz zadziwiającą ufność w siłę Sieci i wartość prognoz pogody.

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Lepszy rydz niż nic?

--
DJ

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Ile kosztuje klimatyzator o mocy jakis 10-20kW, bo tyle bym potrzebowal
do grzania? Jak napisal DJ przy niskich temp. na zewnatrz klima jest
OKDR, przy 10 stopniach mam z kolei tak niskie zapotrzebowanie na
energie, ze nawet gdybym palil banknotami to bym nie zbankrutowal.

Mam wodna podlogowke i jakos sobie radze. A grzanie pradem to nie tylko
duze bezwladne systemy - mozna miec ogrzewanie nawiewowe powietrza. Co
daje ta zalete, ze w jednym systemie masz latem klime, a zima grzejesz
pradem czy czyms innym.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Tylko się nie śmiejcie...
Hello T.M.F.,

Widzę tu sprzeczność - chyba, że mieszkasz na Grenlandii. Jeśli masz
tak dobrze izolowane mieszkanie, że przy 10 stopniach możesz palić
banknotami, to po czorta Ci 10-20kW ciepła?

Jasne. Tylko siakoś tanie taryfy są w dość niewygodnych godzinach.

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Sprzecznosc pozorna. Po prostu system grzania musisz projektowac na
najgorsze mozliwe warunki, w dodatku z pewnym zapasem, coby po powrocie
do chlodnego mieszkania nie czekac tydzien az sie nagrzeje. A druga
rzecz to CWU - tu tez srednie zapotrzebowanie na energie jest male, ale
moc musi byc spora.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Tylko się nie śmiejcie...

Wcale nie jest takie małe (cały czas mam na myśli tych, którzy się
myją i kąpią), może być nawet porównywalne z zapotrzebowaniem na
energię do ogrzewania. Ale z drugiej strony, z ciepłej wody wpuszczanej
w kanał można dość łatwo odzyskać energię -- pompą ciepła albo nawet
wymiennikiem. Co z tego jednak, że można, skoro rzadko się to robi
a nawet myśli o tym.

To nie do wiary, że niedawno tak to było
w słuchawce głos: kochanie dzwonisz, jak to miło
Re: Tylko się nie śmiejcie...
On 2009-07-04 22:55:04 +0200, =?iso-8859-2?Q?JarosB3%aw_SokoB3%owski?=

Co więcej, można odzyskiwać tzw. gray-water, tylko też nikt o tym nie
myśli. Może to kwestia braku takich potrzeb. Woda jest w kranie/czy
własnej studni, jest tania. EE jest w gniazdku, też jest _jeszcze_
tania.

--
DJ

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Wcale to takie tanie nie jest. Jak nie za wodę, to za odprowadzenie
lub wywiezienie ścieków trzeba sporo płacić. Ale łatwiej jest wydać
ukaz na temat matowych żarówek, niż myśleć o jakiejś szarej wodzie.

Re: Tylko się nie śmiejcie...
Hello Jarosław,

Ale do czego chcesz użyć tej wody, skoro przepisy nakazuję nawet do
spłukiwania kibla używać wody pitnej?

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Te przepisy to ja mogę umieścić tam gdzie ich miejsce, a następnie
spłukać ekologicznie szarą wodą. Ale też nie same, tylko wraz z innymi
"treściami", do których akuratnie pasują -- to tak dla oszczędności.
Wszystko oczywiście przy świetle matowej żarówki. Tak był właśnie
zrobił, gdybym teraz budował dom.

Re: Tylko się nie śmiejcie...

Jest bardzo male, u mnie grzanie CWU to ok. 10-20% kosztow calego
ogrzewania.

Panowie, przeliczcie to na wartosci bezwzgledne i porownajcie z cena
takiej instalacji i kosztami eksploatacji. To jest po prostu
ekonomicznie nieuzasadnione. I nawet powazny wzrost cen energii tego nie
zmieni.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Tylko się nie śmiejcie...

Wpuszczenie w kanał metra wody to coś koło 5 zł. Podgrzanie jej, to
też nie mało, nawet nie chce mi się liczyć. A to mniej więcej poziom
dziennego zużycia domowego. To nie jest byle co. A akurat instalacja
do gromadzenia i ponownego wykorzystania szarej wody jest tania
i prosta (nawet byłu taki jeden, co przychodził po porady, bo sam
chciał zrobić). Tylko jakoś rzadko się o tym myśli przy projektowaniu
domu, a później to już dużo większy kłopot.

Re: Tylko się nie śmiejcie...

No ale ta wode i tak w kanal musisz wpuscic. Jedyny zysk to zrobienie
oczyszczalni przydomowej, ale na to jesli masz mozliwosc podlaczenia do
komunalnej nie zezwalaja przepisy.

Tania i prosta? Opisz jak by to mialo wygladac, bo jestem ciekawy.
Odzysk ciepla z takiej wody jest zupelnie nieoplacalny. Jej gromadzenie
- tylko po co? tez nie specjalnie. Bo jedyne jej zastosowanie jakie
widze to teoretycznie do splukiwania kibelka.

http://idom.sourceforge.net/