Re: Tylko si? nie miejcie...

Pytanie czy to sie troche nie zmienilo - ze np zamiast chromonikieliny

> ktora brzmi drogo nie taniej uzyc stali. A ze grzalka sie po roku > przepali .. producent i sprzedawca sie ucieszy :-)

Taaaa, obudowa grzałki to 0,5kg stali nierdzewnej (chrom i nikiel), a na 20g drutu będą żałować... I producent, czy sprzedawca się ucieszy?, z utraconego na zawsze klienta?

Przy czym wspolczynnik temperaturowy moze nie grac tutaj roli, bo co > to przeszkadza w bojlerze czy tosterze :-)

Włącz sobie na raz 2kW w żarówkach na bezpieczniku 10A ("przecież powinien wytrzymać") i będziesz wiedział, czy przeszkadza, czy nie.

Gdyby jednak nie byla zrobiona z ktoregos z tych stopow, a temperatura > by wzrosla o ~300K, to mielibysmy wzrost dwukrotny - nie jest to > zarowka, ale ja bym tego "nieznaczaca" nie nazwal ..

"A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości (...)"

A np do rozruchu silnikow stosowalo sie rezystory zeliwne, i chyba > nawet nadal stosuje..

A te rezystory to są grzałki pracujące ciągle w 300°C?

Zmierzasz do czegoś, czy po prostu chciałeś coś napisać?

Reply to
shg

rzadko kiedy? ;)

Nie, klient kupi następne, bo nie ma innej alternatywy na materiały eksploatacyjne.

Reply to
DJ