Jakośc płytek drukowane.pl / gama - Page 5

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Gama na stronie ma napisane, że robi od 8 milsów więc ja bym się nie
spodziewał, że 6 milsów wyjdzie tak samo dobrze. Policzyłem te piksele tak
mniej więcej wychodzi ok. 8 pikseli, 8/1200*1000=6,6mils. Wziąłem jedną ze
ścieżek idących do góry od TQFP z warstwy bottom.

Brak opisu to bym się burzył, gruba cyna - niestety różnie im to wychodzi.
Na tej płytce jakoś sporo tej cyny. Gdy ostatnio robiłem zamówienie płytek z
układem SO-20 pady były płaskie. Na przestrzeni lat natomiast zamawiam
małymi partiami płytki z jednego projektu i za każdym razem jest inaczej.
Czasem pod soldermaską pomarszczona miedź/cyna, czasem właśnie dużo cyny, a
czasem bardzo ładne - przedostatnio w wakacje 2009 dostałem takie piękne.

Michał

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
tutaj masz dośc długi watek o plytkach
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1579983-30.html

Tomek W

Re: Jakośc płytek druko wane.pl / gama

Sam świeciłeś klisze dla nich? Może zrobiłeś je odwrotnie, tj.
podłożem kliszy do laminatu? Trzeba świecić tak żeby po ułożeniu w
kopioramie emulsja kliszy stykała się z emulsją na laminacie, w
przeciwnym razie będziesz miał podświetlenia.
Tak jak widzisz dokument w pliku PDF lub PS dla naświetlarni na
ekranie komputera, patrzysz na stronę emulsji kliszy. Musisz więc albo
odwrócić obraz warstwy, albo wziąć w naświetlani opcję "odwracanie na
offset".
W Faldruku teraz rownież soldermaskę robią foto (a przynajmniej przy
małych zamówieniach) i klisze dla soldermaski należy też świecić tak
jak dla miedzi (odwrócone).
Jedyne klisze które się świeci nieodwrócone to opisy (idą na sito, a
do sita kliszę przy naświetlaniu przykłada się od strony drukowej).

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

Nie. Dostaczyłem im Gerbery.

W ogóle zgodnie z zasadą GMtO: Niech się o to martwią twórcy skryptów do
Eagle. Jesli juz miałbym się zajmowac takimi drobnostkami to bym tego u
nich nie robił bo na bank była by potem moja wina.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

ReguB3%B1 jest, BF%e dostarczasz gerbery a wczeB6%niej na warstwach B6%c=
ieBF%ek20%
robisz napisy. Na gF3%rnej normalnie na dolnej lustrzanie. Sami zrobiB1% =
tak20%
BF%eby byB3%o dobrze. Jak oglB1%dam gerbery w podglB1%dzie (Kicad ma takB1%
20%
moBF%liwoB6%E6) to nie widaE6% BF%eby warstwy byB3%y poodwracane przy ge=
neracji20%
gerberF3%w. Wszystkie warsztwy nakB3%dajB1% sie na siebie na podglB1%dzie=
2E% Tak20%
samo byB3%o w innych mi znanych programach. PodglB1%daB3%em programem GCP=
revue20%
ale teraz mam to w Kicadzie.

--20%

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

Nie. Firma dostarcza mi "skrypt" który odpalony wewnatrz Eagle generuje
wszystkie niezbędne pliki automatycznie. W ogóle nie zajmuje się
pierdołami typu co ma byc odbite w lustrze i jakie warstwy. To jest w
100% sterowane automatycznie. Zastanawianie się która warstwę i jak
odbić śmierdzi rękodzielem i skłonnoscią do pomyłek.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma
cieBF%ek

AleBF% ja nie mF3%wiEA%, BF%e ktF3%rB1%B6 warstwEA% trzeba odbiE6%. Tylk=
o BF%e zalecajB1%20
BF%eby na warstwie byB3% napis tak zrobiony BF%eby na pB3%ytce byB3% norm=
alnie20%
czytelny. Ale nie jest to bezwzglEA%dnie konieczne. JeB6%li program daje =

nazwy warstw zrozumiaB3%e dla pB3%ytkarni to nie ma obawy BF%e coB6% siEA%
 pomyli.20%
I nie ma powodu BF%eby coB6% odwracaE6%.

--20%

Re: Jakośc płytek druko wane.pl / gama

Chyba trochę przesadzasz. Wystarczy napis na każdej warstwie, trochę
uwagi, przejrzenie PDFów przed świeceniem i nie ma prawa się nic
pochrzanić.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

Niestety jestem przede wszystkim programistą. Wiec jesli pojawia mi się
haslo typu "przecież możesz sam sprawdzić w razie czego" to mnie szlag
jasny trafia na miejscu. Przecież do tego do cholery mam komputer żeby
za mnie to sprawdził ze 100% pewnością ... Dlatego bardzo cenię fakt, ze
gama dostarcza gotowca który z Eagle wyrywa dokładnie to co jest im
potrzebne do produkcji.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

ryzykowna rada :)
1. czy oni przyjma klisze ? , z tego co wiem to nikt sie tu nie chwalil
2. rada ok ale nie w tej firmie , tam nie ma czegos takiego jak emulsja na
laminacie stykajaca sie z klisza
3. po jakosci odwzorowania sciezek wnioskuje ze metoda foto jest im obca
i dysponuja technologia  z lat 60-70 czyli sitodruk

wlasciwie to dal bym sobie reke uciac ze robia na sicie , a ze starsza
technologia to wcale  nie znaczy ze nie ma miejsca na rynku dla takiej firmy ,
jak ktos tam cisnie 6mils czy nawet 8mils to jest "hardcorem" :)

co do Eagle , mnie ciekawia tylko zamiary osob projektujacych biblioteki ,
eagle to chyba jedyny program jaki spotkalem , w ktorym opis wchodzi na pady ,
bezsens , albo oddala sie opis albo pomniejsza pady , troche to nie przemyslane
, albo ja rozumuje "inaczej" tylko nie wiem w ktorym miejscu

Re: Jakośc płytek druko wane.pl / gama

Eee, a może sami zaświecili klisze nie tak jak trzeba? Albo może pompa
próźniowa w kopioramie siadła i dociskali ręcznie?  :-)

Przygotowanie sita (i jego późniejsze odwarstwienie) to jednak trochę
więcej roboty niż zrobienie płytki metodą foto, a emulsje światłoczułe
do płytek to chyba już i w '70 były? Jaki sens robić sito dla
jednej-dwóch formatek?

Zakładając nawet kompletną dziadowskość płytkarni to mogliby nawet
Positivem (który zresztą daje efekty daleko lepsze od tych które tu
zostały zaprezentowane) robić - chodzi mi o to że metoda foto jest w
zasięgu każdego, gorzej z metalizacją otworów.

Site Timeline