chemiczne cynowanie płytek.

Pytałem o to wcześniej ale nie uzyskałem odpowiedzi. Jakim środkiem można chemicznie ocynować płytki drukowane? Niedawno była niezła dyskusja i były zdjęcia właśnie takich płytek. Moge wiedzieć co to za specyfik?

Reply to
Panoramix

Witam Stosowałem specyfik który kupiłem na Allegro (sprzedawca Sylvvester). Miedź jest pokryta bardzo cienką warstwą cyny. Sprzedawca nie chciał ujawnić składu tego środka. Pozdrawiam Fred

Reply to
Fred

Użytkownik "Panoramix" <panoramix snipped-for-privacy@BEZSPAMUPROSZEo2.pl napisał w wiadomości news:d1koo5$kvg$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Marek Dzwonnik

Użytkownik "Panoramix" <panoramix snipped-for-privacy@BEZSPAMUPROSZEo2.pl napisał w wiadomości news:d1koo5$kvg$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Ja wiem co zawiera ten specyfik i nawet myslalem jakis czas temu o konkurencji dla Silwester :) ale nie bede sie za to zabieral bo popyt na to jest maly. Chyba ze sie zwiekszy to pomysle -> musze kupic kilka kilo skladnikow a jak patrze na zuzycie na allegro to bede sprzedawal to przez lata :)). Przyczym ceny moglbym miec bardzo konkurencyjne :) okolo 50% tego co jest na allegro :)

Pozdrawiam Leszek

Reply to
Leszek Rokicki

konkurencji dla Silwester :) ale

zwiekszy to pomysle -> musze

sprzedawal to przez lata :)).

na allegro :)

No to zainwestuj - niższa cena -> większy popyt.... Pierwszy od Ciebie kupię.... :-)

Reply to
Etnograf

Użytkownik Leszek Rokicki napisał:

Jest to w miare bezpieczne? Robie plytki w mieszkaniu i nie chce otruc rodziny ;) Jesli bezpieczne, tez bylbym zainteresowany zakupem Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomasz Sliwa

Tomasz Sliwa napisał(a):

Też byłbym zainteresowany, o ile to bedzie na tyle bezpieczne co chlorek.

Reply to
Maksymilian Dutka

Osobnik Leszek Rokicki nabazgrolił(a):

To daj przepis na grupe, pocynynujemy sobie płytki wszyscy.

Reply to
VSS

Fred napisał(a):

A przynajmniej zapewnił że nie zawiera rtęci, plutonu, wąglika itd. ?

Reply to
ra|)ek

Czy to bezpieczne osadzcie sami. Podam teraz ostrzezenia ze srodkow ktore musialbym uzyc: Przyczym sklad pozostalych preparatow na rynku jest zapewne podobny tylko inny jest udzial procentowy skladnikow i ewentualnych zanieczyszczen

skladnik a Xn: Szkodliwy R22: Działa szkodliwie po połknięciu R36/37/38: Działa drażniąco na oczy, drogi oddechowe i skórę R43: Może powodować uczulenie w kontakcie ze skóra, S24: Unikać zanieczyszczenia skóry S26: Zanieczyszczone oczy przemyć natychmiast dużą ilością wody i zasięgnąć porady lekarza S37: Nosić odpowiednie rękawice ochronne skladnik b ( w poch numer kat 261062794) ;) jak ktos chce niech sobie poszuka co to za skladnik troche sie zdziwilem ze nie ma tam zadnego ostrzezenia :) skladnik c (810925112) C: Żrący R35: Powoduje poważne oparzenia S26: Zanieczyszczone oczy przemyć natychmiast dużą ilością wody i zasięgnąć porady lekarza S36/37/39: Nosić odpowiednią odzież ochronną, odpowiednie rękawice ochronne i okulary lub ochronę twarzy S45: W przypadku awarii lub jeżeli źle się poczujesz, niezwłocznie zasięgnij porady lekarza - jeżeli to możliwe, pokaż etykietę

W sumie moglbym na tym niezle zarobic nadal mialbym niezla marze ;) ale musialbym zainwestowac w dokladna wage i w kilka innych rzeczy :)

Mysle teraz o dwoch rozwiazaniach

1 zainwestowac 2 dam wam przepis przyczym jak bede od was chcial nawet blachej porady ktora byla watek przed ;) udzielicie mi wlasciwej czyli prawidlowej odpowiedzi. Przyczym odpowiedzi typu google czytaj grupe spadaj na drzewo nie sa odpowiedziami wlasciwymi :))

Pozdrawiam wszystkich Leszek

Reply to
Leszek Rokicki

W teorii

150g mojego produktu nalezy dopelnic do 1l woda. powinno to wystarczyc na pokrycie srednio warstwa 8um 1m^2 miedzi Cena owego produkty wynosila by okolo 25 zl

Ile ewentualnie byscie chcieli go kupic odemnie??

Reply to
Leszek Rokicki

Przylaczam sie do prosby, przy czym mnie sklad interesuje nie z powodu checi zrobienia takiej zupki (przy moim zuzyciu nie oplaca mi sie marnowac czasu na bieganie po sklepach za skladnikami), ale po to, by sie podczas uzytkowania i przechowywania nieprzyjemnie nie zdziwic.

Wiem juz, ze zawiera NaOH.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

tzn krecika :)

Reply to
AzaZeL

Leszek Rokicki napisał(a):

Troche mnie odstrasza składnik 'c' :) Jak coś to musiał bym się skonsultować z kolegą i ew. była by to narazie jedna porcja :)

Reply to
Maksymilian Dutka

Prawda :) (przyczym u mnie nie bedzie pochodzil z kreta) Zawiera jeszcze bardzo tajemniczy skladnik a i b ;)

o szkodliwosci juz pisalem w tym watku nieco wyzej

Pozdrawiam Leszek

Reply to
Leszek Rokicki

Tiomocznik albo tiosiarczan sodu?

Oczywiscie jakis zwiazek cyny(II) jest tam z definicji. :-)

Mnie chodzi o bezpieczenstwo przechowywania gotowej mikstury, m.in. czy mi nie rozerwie butelki. :-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski
Reply to
Leszek Rokicki

Leszek Rokicki napisał(a):

I pomyśleć że to w prawie każdym sklepie chemicznym sprzedają :D

Reply to
Maksymilian Dutka
Reply to
Leszek Rokicki