Jak działa komputer - pamięc?

 Czytałem o tranzystorze i przerzutniku. Czy ktoś objaśniłby działanie
pamięci komputera?

Re: Jak działa komputer - pamięc?
Użytkownik "Michał Szatański"  napisał

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_ferrytowa

J.

Re: Jak działa komputer - pamięc?

Jak masz nowszy sprzęt to zobacz jeszcze to:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_random-access_memory

pozdr.
w.

Re: Jak działa komputer - pamięc?
 Tu jest o kondensatorze, gdzie indziej o tranzystorze. ? A propos.

Re: Jak działa komputer - pamięc?

Pytanie było o tranzystor i przerzutnik, więc pamięć statyczna SRAM
http://pl.wikipedia.org/wiki/SRAM_%28pami%C4%99ci_komputerowe%29

--
Irokez

Re: Jak działa komputer - pamięc?

 Zawsze to coś.

Re: Jak działa komputer - pamięc?
Hello J.F,

Sadysta :)

 RoMan
Re: Jak działa komputer - pamięc?

Ojtamojatm! I tak dobrze, że go nie odesłał do opisu pamięci rtęciowej
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_rt%C4%99ciowa

Piotrek

Re: Jak działa komputer - pamięc?
Hello Piotrek,

A może magnetostrykcyjnej Olivetti? ;)

 RoMan
Re: Jak działa komputer - pamięc?

...i w radzieckich kalkulatorach także widziana (np. Iskra 111). Dane
pamiętane są poprzez odpowiednie generowanie fali skrętnej w drucie.
(pod linkiem artykuł w którym zawarte jest zdjęcie takiej pamięci)
http://www.taswegian.com/MOSCOW/iskra111.html
Kalkulatory Iskra pojawiają się na Allegro.

pzdr
mk

Re: Jak działa komputer - pamięc?

o kutwa ! Tego nie znałem. Zajefajne !

Re: Jak działa komputer - pamięc?
Kiedyś miałem okazję widzieć pracujący komputer ( maszynę liczącą) ze stacji
Wostok.
Również w środku. Pamięć ROM to dopiero była ręczna robota.
Wszystko na ferrytach. Kodowanie pamięci na zasadzie jest trzeci drucik w
rdzeniu lub go nie ma.
Rdzenie takie, że gołym okiem trudno było zobaczyć, że ma dziurkę.
Nie pamiętam ile tego było w kB, ale wymiarowo to było ze dwie Księgi
Eksperta Visual Studio 2008.
Piszę tu o samym bloku pamięci ROM.
Cały komputer to był sześcianik nie cały metr z każdej strony.

k.k.

Re: Jak działa komputer - pamięc?

Pracowałem jako serwisant Jjednostki centralnej Odtra 1305.
Blok pamięci ferrytowej miał bodaj 32ksłów o długości 25 (24 + parzystość).
Wymiary, tak na oko 20 x 30 x 20. Nie licząc kupy pakietów koordynatora
pamięci oraz układów adresowych.
Pamięć mikrokodu, ROM albo raczej msROM, czyli Manualnie Szyty ROM (wiem, bo
przeszywałem mikrokody po zmianach fabrycznych) to też był spory pakiet z
rdzeniami ferrytowymi o wielkości 2 x 2,5 x 0,5 cm.
Rosjanie mieli to wszystko znacznie wieksze, prądożerne i bardziej tandetne.
Pamiętam, że jak psuł się jakiś pakiet, to wycinałem wszystkie układy
radzieckie i wlutowywałem polskie (seria 74...). Jeśli jeszcze był problem,
to niemieckie (ale z tych zaprzyjaźnionych Niemiec, co to tylko na zachodnim
froncie walczyli). Potem czeskie. polskich prawie się nie wymieniało.
Ale z rtamtych czasów było tylko jedno dobre. Byłem młodszy. Reszta niech
nie wraca.

Re: Jak działa komputer - pamięc?

Ale jakiej pamieci ??

W komputerze znajduje sie kilka kostek roznego rodzaju pamieci, no i
dysk to tez pamiec.

Re: Jak działa komputer - pamięc?

No przecież napisał, tranzystorowa

No i w związku z tym? dalej mamy kostki i tranzystory...

--
Irokez

Site Timeline