CE - Page 4

Re: CE

I tych zgubionych w hotelach ładowarek nie sprzedają później w komisach
ani na allegro. Fakt, jakaś różnica jest.

Dla chcącego nie ma nic trudnego. Znam przypadek zadzwonienia przez
policję na kupiony w komisie telefon, który wcześniej był "zgubiony
w szkole".

Re: CE

I tak to powinno dzialac - nie jakies tam wydzwanianie, blokowanie,
tylko telefon z zaproszeniem do zlozenia zeznan.

J.

Re: CE

Tylko że czasami paser zmienia numer IMEI. Wtedy nie działa. Tak samo
z blokowaniem skradzionych telefonów. Jeszcze był pomysł (zrealizowany)
wysyłania przez operatora na takie IMEI setek SMS-ów z informacją, że
to jest kradziony telefon.

Na szczęście telefony chyba teraz kradną już rzadziej, teraz kradnie
się smartfony. A tymi nie jestem zainteresowany, póki się da nie być.
Smartfony (przynajmniej teoretycznie) mają większe możliwości samoobrony
przed złodziejem -- mogą samodzielnie gdzieś zadzwonić, zrobić i wysłać
zdjęcie, podać współrzędne itp. Nawet przed flaszowaniem to by się dało
jakoś sprytnie (i w miarę skutecznie) ukryć.

Re: CE

Niezależnie od tego, jak grubo posmarujecie aluzje do paserstwa, nie wydaje
mi się, żeby popyt wygenerowany przez tę gałąź kryminalnej działalności
wystarczył do popędzenia produkcji+eksportu ładowarek w Chinach.

Osobiście nie musiałem jeszcze ani razu kupić ładowarki sieciowej, bo od
kilku generacji telefonów używamy z żoną jednej i tej samej marki i
ładowarki się w tym czasie nie zmieniły, a z każdym telefonem dostajemy
jedną. Z posiadanej puli kilka jednakowoż pożegnało się już z życiem w
sposób bardziej lub mniej naturalny: a to wtyk się "zdegradował" i
kontaktuje tak-sobie, a to potknąłem się o kabel i go urwałem, a to
zapomniałem - wprawdzie nie w hotelu, ale w domu - na wyjeździe. Gdyby nie
to, że ładowarki od poprzednich telefonów pasują, to musiałbym już co
najmniej trzy dokupić - nie licząc tej, co w biurze leży. Kradzionego
telefonu jak dotychczas (świadomie czy nieświadomie) nie posiadam, bo
wszystkie mam od nowości.

Marek

Re: CE

Też mi się nie wydaje. Ale mnie jest również trudno uwierzyć w to,
że popyt jest taki, jak oceniają go specjaliści z TVP ("blisko milion
zabrali celnicy, a to tylko kropla w morzu tego, co jest w użyciu"
-- z ilu kropel składa się morze, to nawet nie będę pytać).

No to ja mam tak samo. Wydawało mi się również, że większość tak ma.

-- Jarek

PS
Jakiś czas temu czytałem, że Nokia oferuje telefony w wersji "eco" --
bez ładowarki w zestawie. Firma uzasadnia to tak, że ładowarek ludzie
w domach i tak mają za dużo, bo pasują od poprzednich telefonów. Nie
warto więc szkodzić Matce Ziemi produkując niepotrzebne urządzenia.

Re: CE
Patrząc po typowej zawartości to koszt wyprodukowania to jakieś 2-3zł,
więc ludzie sprowadzają, bo jest tanie.

Tak jak kiedyś było z wyświetlaczami do nokii 3510i - można je teraz
kupić za kilka zł a w hurtowniach podobno są tego jeszcze całe kartony.

Re: CE

Tam nie tylko było, "że sprowadzają", ale "że sprzedają" i "że używają".

No właśnie, "w hurtowniach".

-- Co to jest inwestycja długoterminowa?
-- Inwestycja długoterminowa, to jest nieudana inwestycja krótkoterminowa.

Re: CE
Nie znam przypadku ale to wybuch akumulatorka
nie zła ładowarka.
Za ładowanie akumulatorka odpowiada telefon
nie ładowarka, akumulator jest w telefonie
nie w ładowarce.
Każde użądzenie ma swoje zabezpieczenie
nawet najprostrze ale ma przeciw przeładowaniu
akumulatora.

Re: CE
Patrząc na obrażenia to imo też tak wygląda.

A tu już nie do końca się zgodzę - zabezpieczenie przed przeładowaniem
jest raczej dostosowane do warunków pracy - jak ładowarka nominalnie
daje 5V to układ będzie dostosowany do np. max 12V na wejściu - to i tak
duży margines bezpieczeństwa, powiedzmy, że jeszcze dodatkowo
zabezpieczony przed szpilkami diodą zenera na 12V.

Jeżeli teraz ładowarka nawaliła i zamiast 9V (w końcu to chińska
podróbka) dała np 18V to w efekcie najpierw upaliła się dioda a potem
przebiły tranzystory w zabezpieczeniu baterii (bo skoro miało być 5
nominalnie i max 12 to były przystosowane z lekkim zapasem do max 16V).
A bateria li-jon po dostaniu 19V na styki zrobiła to co potrafi
najlepiej, czyli się zapaliła.

Re: CE

. Obudowa telefonu, jeśli nie zostanie poważnie uszkodzona,

Powiedz to obudowie Nokii E51.
Jakiekolwiek przebicie w ładowarce i wystarczy jej dotknąć aby zatańczyć

--
Irokez

Re: CE

A przyjrzał się Szanowny zdjęciu na którym widać gdzie ta pani miała
przeszczep?

Jak można sobie ta część głowy poparzyć nawet przy wybuchu ogniwa?
Trzymała telefon do góry nogami?

Chociaż raz w życiu widziałem mężczyznę trzymającego telefon lewa ręka
nad głowa przy prawym uchu ale myslałem że to odosobniony przypadek.

Re: CE

Na głowie ludzie miewają rzeczy palne.

Re: CE
Hello Jarosław,

Moherowy berecik?

Re: CE

Prawdziwy moher jest chyba umiarkowanie palny. Przynajmniej o welnie
tak sie mowilo - zanim Nomex zrobili.
Reke mozna sobie poparzyc przy sciaganiu go, ale glowa raczej nie
ucierpi.

J.

Re: CE
Co nie zmienia faktu że nawet jakby moherowy berecik się jej zajął to
wybuchający akumulator poparzył by jej policzek a najbardziej ramie lub
dłoń zależnie od sposobu trzymania a tymczasem o poparzeniach twarzy czy
barku nie wspominają.

Coraz bardziej skłaniam się do przekonania że byc może prąd ją jakoś
popieścił czy było jakieś małe bum np. ze zwartej ładowarki ale na
skutek tego przewróciła się na szafkę o którą rozbiła bark i z której na
głowę spadł jej czajnik z wrzątkiem.

Re: CE

Nie podejmuję się dalszych spekulacji. Czy włos moherowy, czy naturalny.
Czy stopiony plastik się do czegoś przykleił, czy jeszcze co innego.

Ja się nie skłaniam do nieczego, choć to też możliwe. Na mnie spadł
w dzieciństwie. Na szczęście nie na głowę, choć niewiele brakowało.
Przeszczep skóry miałem. Sweterek moherowy też (może nie moherowy,
ale wełniany). Nic przyjemnego.

Re: CE

Na filmie widac ze policzek ma jak najbardziej poparzony. I to w
niskiej czesci.
Z tym ze policzek lewy, a bark uszkodzony prawy.

Ale porazenie pradem tez powoduje oparzenia.

J.

Re: CE
...raczej zaczytanie w Głos Cadyka.

Re: CE

napisał:4ce174be$0$20992$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
Nie, nie ...
Roman z Tuska szydzi po prostu :-)
S.

Re: CE

Watpie, do naszego napiecia jestesmy przyzwyczajeni, kiedys tych
porazen bylo wiecej i przezylismy, gdzies tam ekofaszysci twierdza ze
musimy zredukowac emisje CO2, no i dla jednego wypadku gdzies tam hen
daleko, prawie nie w Unii ?
A miejsca pracy wygeneruje sie w urzedach kontroli - przy okazji
wczoraj cos podano o milionach przypadkow zatrzymania sfalszowanych
towarow na granicy - tylko u nas.

Choc twoj pomysl moze i nie taki glupi - kuchenke i szuszarke podlaczy
na stale koncesjonowany elektryk, reszta z 12V. I nie bedzie problemu
kabelkow, bo jak cos bierze ponad 2A, to bedzie zakazane :-)