Platsbanken, "Datatekniker" med civilingenjörsbakgrund...

| Har har vi ditt inlägg igen.

DataPrince fick medelmåttigt betyg. Vad är det du inte förstår?

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Bee Gees

Reply to
Lars Johansson

rumpnissen "Lars Johansson" voffade ur sig i news:BCrTi.12052$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

vi förstår inte vilken sorts svamp du röker

--
---

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
                                          - X-files
Reply to
demon???angel???

"Lars Johansson" skrev i meddelandet news:BCrTi.12052$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Nej, 1. DP fick ett värdelöst betyg, 50% tyckte tyckte som du kanske minns att DP så dåligt det bara går att vara. (Det skulle inte heller förvåna mig det minsta om den enda 10:an de fått var från Peter Liu själv) 2. I texten du, som av en tillfällighet, råkade klippa bort skriver du själv att din jämförelse var med mellan giganter och den där fiffelfirman.

Är det verkligen så svårt för dig att erkänna att du har fel istället för att sitta och försöka blanda bort korten? Jag är säker på att Maria inte tycker sämre om dig för det.
--
Henrik Bengtsson
Reply to

Halloj! "Henrik Bengtsson" wrote in message news: snipped-for-privacy@mid.individual.net... | | "Lars Johansson" skrev i meddelandet | news:BCrTi.12052$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

| > |

> [...]

Inte då. Du visar återigen att du både saknar sunt förnuft och all förmåga att analysera data.

| 50% tyckte tyckte som du kanske minns | att DP så dåligt det bara går att vara. (Det skulle inte heller förvåna mig | det minsta om den enda 10:an de fått var från Peter Liu själv) 2.

Grattis! Du är någonting på spåret... (Något som vi andra förstod för femtielva inlägg sen)

Det innebär ju att 50% tyckte att firman var grymt bra. Jag är grymt säker på att det förhåller sig som så, att de som betygsätter källarfirmor på nätet antingen är glödande fans, eller folk som tycker gediget illa om firman av en eller annan orsak.

I fallet DataPrince kan det t.o.m. vara som så, att det är "Hjon-Henri närstående" & "DataPrince närstående" som sitter och sätter *:or.

Låt oss studera ett exempel. Det har poppat upp en ny 1-stjärna de senaste dagarna:

Varning! Jag köpte en 30 kkr laptop för några år sedan (2003-11-07) vars batteri fick ett fel som gjorde att datorn ca 2-20 ggr per vecka startade om sig själv. Det spelade ingen roll huruvida jag hade strömsladden inkopplad eller inte. Under ovan nämnda veckor hade jag datorn påslagen dygnet runt. Pga problemets natur var det svårt att konstatera att det var batteriproblem och inte mjukvaruproblem. Efter ca sex mån gick hd:n sönder. Det var då jag började misstänka strömproblem. Mycket riktigt visade det sig att det var några celler i batteriet som hade gått sönder. De hade skickat min dator till det land Mitac (företaget som tillverkat moderkortet mm till datorn ifråga) hade sin support. De ville ha 1600(!) kr för att byta ut batteriet. Det gick inte på garantin då den endast var en månad lång. Men felet gick ju inte att upptäcka (härleda) under den korta tiden. Efter mycket bråk och hot om ARN gick de med på att byta ut hd:n som gick sönder pga strömfelet men vägrade fortfarande byta ut batteriet. De sade även att "det var ett känt problem med dem datorerna att deras batterier gick sönder" men att det "lika gärna kunde vara handhavandefel". Idag kör jag laptopen utan batteri tills priserna går ner lite eller tills jag behöver använda den någonstans där det inte finns strömuttag. Om du fastnar för ett eventuellt billigt pris hos Dataprince kan du chansa att hårdvaran håller. Om har tur gör den det. Men har du otur så råkar även du ut för "ett känt problem" som de vägrar kompensera dig för.

Snacka om pantat ljug. Det där är ingen vanlig kund! Det är en riktig Hjon-Henri-typ.

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Greven dansar

Reply to
Lars Johansson

"Lars Johansson" skrev i meddelandet news:r5uTi.12069$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Du anser alltså att 50% maximalt missnöjda kunder inte är ett värdelöst betyg att få som ett företag.

Nej, det betyder att runt 7-8% tyckte att de var grymt bra.

Med tanke på JHs yrkesbakgrund så räknar jag kallt med att han hade klarat av att hitta på något som inte faller direkt efter 5-6 rader. Jag skulle sätta mina pengar på att det är du eller någon missnöjd kund som vill krydda sin historia som har postat det.

--
Henrik Bengtsson
Reply to

| Du anser alltså att 50% maximalt missnöjda kunder inte är ett värdelöst | betyg att få som ett företag.

Allvarligt. Tror du verkligen själv på att DataPrince har 50% "maximalt missnöjda kunder"?

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Bee Gees

Reply to
Lars Johansson

demon???angel??? käftade emot i swnet.diverse och producerade :

Nä, marcus är bara bitter för att ingen tycker om han. Inte ens hans föräldrar. Det är med nöd och näppe datorn accepterar att han pillar på den. Det är troligen därför han trimmar grupper med. Och som den ynkliga jävla fåne du är gick du på den lätta.

--

"Det var då rätt beslut att inte anställa negern."

Piratpartisten Henry i Message-ID:
Reply to
Roland R

"Lars Johansson" skrev i meddelandet news:34vTi.12078$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Nej men så anser jag också att dina siffror är värdelösa.

--
Henrik Bengtsson
Reply to

rumpnissen Roland R voffade ur sig i news: snipped-for-privacy@usenetfeed.net:

med.

Jaha nu är jag en ynklig jävla fåne...Var det de hårdaste du kunde komma på?? Jag har ju faktiskt blivit kallad värre saker i livet..

--
---

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
                                          - X-files
Reply to
demon???angel???

demon???angel??? käftade emot i se.vetenskap.psykologi,swnet.diverse,swnet.teknik.elektronik och producerade :

Japp. Och nej, det var långt ifrån det värsta. Jag försöker ju vara vänlig och snäll mot dig så du dels är hyfsat ny, och dessutom tillhör det sämre könet.

--

"Ja, usch för negroida människor."

Piratpartisten Henry i Message-ID:
Reply to
Roland R

rumpnissen Roland R voffade ur sig i news: snipped-for-privacy@usenetfeed.net:

accepterar

vänlig

Jasså?? trodde det var nåt helt annat... fast å andra sidan kan jag ju skylla just på det faktum att jag är relativt ny här.. hur fan ska jag kunna lära mig allt på 2 månader om alla som skriver här?? försöker ju bara hålla koll på dom roliga...

--
---

demon???angel??? farted:

Klart du har.

--
ÐIÇK
Reply to

rumpnissen "ÐIÇK" voffade ur sig i news:ffqme4$2de$ snipped-for-privacy@news.datemas.de:

accepterar

Javisst!! Fast jag lystrar bäst till älskling

--
---

Medmänniskan "Henrik Bengtsson" skrev följande skiiiit i news: snipped-for-privacy@mid.individual.net:

Vad är inte värdelöst med honom?

--
7:ans buss Uppsala

En mobil ringer. En man ~30 svarar.
Mannen: Nej, jag är fortfarande i Stockholm. (Tystnad) Det finns inte en
chans att jag hinner hem. (Tystnad) Gör det. Gratta din mamma från mig.
Reply to
Usenet Rulez

demon???angel??? käftade emot i se.vetenskap.psykologi,swnet.diverse,swnet.teknik.elektronik och producerade :

Varför det? Det är ju inte till den gruppen du hör.

--

"Kan man uppehålla sig i vallokalen och se till att folk röstar på rätt
parti?"

Piratpartisten Henry i Message-ID:
Reply to
Roland R

rumpnissen Roland R voffade ur sig i news:eok1930h8rqp$. snipped-for-privacy@usenetfeed.net:

grupper

kunde

livet..

det

jag

ska

nähä och nu ska stora, stygga farbrorn tala om för mig vilken jag tillhör.........

--
---

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
                                          - X-files
Reply to
demon???angel???

"Stora stygga farbrorn"? Det var väl i det snällaste laget?

Roland är OND. När han är på gott humör vill säga. Blir han förbannad så är det bara Hin Håle som kan mäta sig med honom.

--
John-Henri Eklund
jonne@swnet.nu

Trivia: Sök på Googlegroups efter "gnällkärring group:swnet.*".
Reply to
John-Henri Eklund

rumpnissen "John-Henri Eklund" voffade ur sig i news:47224fc1$0$27323$ snipped-for-privacy@news.astraweb.com:

och

sig

angel???:

du

du

vara

dessutom

kan

hur

skriver

förbannad så

konstigt... min vision av honom är en rumpnisse.... som man bara måste skratta åt

--
---

[...]

Det är den visionen jag vill ge. Du känner dig tryggare då. Det gör dig till ett lättare offer.

--

"Jag har inte påstått att jag klarar av att skilja på news och IRL."
Henry, 39år i Message-ID:

demon???angel??? käftade emot i se.vetenskap.psykologi,swnet.diverse,swnet.teknik.elektronik och producerade :

Nä, det är jag för snäll för...

--

"Ikväll har jag inlett en bevakning som går ut på att hålla
koll på newsflödet för att se om där brott mot min person

"Jag lider inte av paranoia."
Samme Boråsbo i Message-ID:
Reply to
Roland R