Platsbanken, "Datatekniker" med civilingenjörsbakgrund...

Inte då. Hamnar man i en konflikt med en småföretagare skriver man inte förtal som:

Peter Liu riktigt oförskämd och anklagade mig för att vara spion åt andra leverantörer. Jag har aldrig blivit så otrevligt bemött, både brevledes och i telefon från någon annan.

i News.

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Kid Rock : Rock N Roll Jesus

Reply to
Lars Johansson

Såpass!? Vad var då ditt syfte när du skrev?:

Peter Liu riktigt oförskämd och anklagade mig för att vara spion åt andra leverantörer. Jag har aldrig blivit så otrevligt bemött, både brevledes och i telefon från någon annan.

Nå!

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Kid Rock : Rock N Roll Jesus

Reply to
Lars Johansson

Kukrunkaren "Lars Johansson" skrev följande skiiiit i news:kixOi.10720$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Berätta nu saningen om dej och pcprinsen

--
begin 644 ml2272281.jpg.exe

Usenet Perkele Rulez
UR

Kukrunkaren "Lars Johansson" skrev följande skiiiit i news:pqxOi.10722$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Vi ha räknat ut att du har nåt sexuellt ihop med nån på det företaget

--
begin 644 ml2272281.jpg.exe

Usenet Perkele Rulez
UR

Kukrunkaren "Lars Johansson" skrev följande skiiiit i news:BtxOi.10723$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Men förlåt om han var din älskare men konsumetnupplysning väger tyngre.

--
begin 644 ml2272281.jpg.exe

Usenet Perkele Rulez
UR

Ja, som vanligt så tolkar du in annat än den skivna texten. Det är när du gör på det sättet som du framstår som en lögnare.

--
John-Henri Eklund
jonne@swnet.nu

Sätt in ett "r" i ett ord i den första meningen så blir det rätt.

--
John-Henri Eklund
jonne@swnet.nu

"Lars Johansson" skrev i meddelandet news:pqxOi.10722$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Vilket förtal?

Så om säg snickaren du hyrt en kommer hem till dig, spänner på frugan, tackar för groggen och skiter i att utföra jobbet så skulle du alltså inte nämna det för någon som söker en snickare?

Du är en väldigt udda människa.

--
Henrik Bengtsson
Reply to

"Lars Johansson" skrev i meddelandet news:kixOi.10720$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Data prince 11 omdömen, 5 ettor. Runt 50% tycker att DP suger. Siba 670 omdömen, runt 30 ettor. Runt 5% tycker att Siba suger Onoff 880 omdömen, Runt 55 ettor. Runt 6% tycker att Onoff suger.

Det kanske bara är jag eller stödjer siffrorna du lutar dig mot min åsikt?

--
Henrik Bengtsson
Reply to

| Så om säg snickaren du hyrt en kommer hem till dig, spänner på frugan, | tackar för groggen och skiter i att utföra jobbet så skulle du alltså inte | nämna det för någon som söker en snickare?

Skulle någon våldta min tjej, skulle det bli medeltida. Du skulle troligen polisanmäla snubben, inte sant?

Skulle jag hamna i en ekonomisk konfliktsituation med en hantverkare skulle jag givetvis först snacka med snubben. Jag har aldrig behövt gå vidare, men skulle det behövas, skulle jag gå vidare med livet, alternativt stämma snubben.

| Du är en väldigt udda människa.

Jag skulle aldrig komma på tanken att starta en förtalskampanj i News. Och det skulle faktiskt förvåna mig om du är såpass udda att du skulle göra det...

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Kid Rock : Rock N Roll Jesus

Reply to
Lars Johansson

När hade du kontakt med Peter på telefon -- var det inte för flera år sedan? Och varför kommer du då dragandes med din offerberättelse så här i efterhand? Hämnd förefaller vara den troligaste förklaringen. Men låt höra -- vad är du ute efter?

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Kid Rock : Rock N Roll Jesus

Reply to
Lars Johansson

Det är korrekt.

Berätta varför jag skulle vilja hämnas.

Jag återberättar bara vad som hände mig i mina kontakter med DataPrince/Peter Liu som ren konsumentinfo. Du har uppenbarligen ingen aning om företaget, så att du så hårdnackat försvarar det är för mig en gåta.

Peter Lui har uppenbarligen inte ändrat sin attityd gentemot sina kunder om man får tro på de ärenden ARN har.

--
John-Henri Eklund
jonne@swnet.nu

Skriver man:

Peter Liu riktigt oförskämd och anklagade mig för att vara spion åt andra leverantörer. Jag har aldrig blivit så otrevligt bemött, både brevledes och i telefon från någon annan.

...är det inte "konsumentinfo". Det är förtal. Oavsett om det är sant eller inte. Du är ute efter att skada en människa och hans företag.

| Du har uppenbarligen ingen aning | om företaget, så att du så hårdnackat försvarar det är för mig en gåta.

Jag har aldrig haft kontakt med DataPrince och skulle aldrig komma på tanken att handla där, eller hos någon annan obekant källarfirma för den delen.

Men det är inte det tråden behandlar. Den behandlar något mycket allvarligare. Och det vet du.

Anmäl mig då, så får vi se.

Nej. Sluta fjanta dig nu.

--
John-Henri Eklund
jonne@swnet.nu

Varför skulle jag göra det? Till skillnad från din klan, är jag kapabel att skilja på News och IRL.

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Kid Rock : Rock N Roll Jesus

Reply to
Lars Johansson

Så var du igång med lögnerna igen. Hur funkar det rent socialt att vara en notorisk lögnare?

--
John-Henri Eklund
jonne@swnet.nu

John-Henri Eklund käftade emot i se.vetenskap.psykologi,swnet.diverse,swnet.teknik.elektronik och producerade :

Nu blir jag ju kåt...

--
"Vuxet liv har jag redan. Jag måste bära hem matvaror från stormarknaden."
Henry, 39 kan själv enligt Message-ID:

Sorry. Ställ dig i duschen.

--
[...]

Äh, det gick över. Tänkte på Henryt i latex...
--
"Jag har inte påstått att jag klarar av att skilja på news och IRL."
Henry, 39år i Message-ID:

fittslickaren Roland R spydde ur sig i news: snipped-for-privacy@usenetfeed.net:

här

Ring muppen då

--
---

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
demon???angel???