Kondensatorer

hej

var kan man köpa en (10-100 st) 47 pf 0402 kondensatorer billigt?

elfa vill bara sälja 10000 pack....

--
/Jimmy Lindström

Re: Kondensatorer

Det står tydligt också att man kan köpa styckevis.

Mycket korkat.

--

 + Ken +

Re: Kondensatorer

inte på storlek 0402...
Det står "Storlek 0402 säljes endast i hela rullar. "

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/5281.htm

fungerar bra tycker jag...
man blev lite fundersam första gången bara...

/Jimmy Lindström

Re: Kondensatorer

Jo så kan det vara i vissa fall.

--

 + Ken +

Re: Kondensatorer

Har man sett hur stora de är så ha i allafall jag en viss förståelse,
inget som kreti och pleti använder i sina hembyggen ännu och
Elfa vill väl inte bryta förpackning pga. låg omsättning.

Har du ring och hört efter om de är så hårda på antalet,
praktik och vad som står i katalogen kan ofta skilja sig åt?

/TE

Re: Kondensatorer

mmm
men nu när jag såg storleken på dom tror jag att det är fel...
0402 är 1*.5 mm
jag har för mig att jag ska ha ,5*,25 mm altså 0201 ?
ska kolla om jag får ordning på mobiltelefonen.

tror ni att den lokala radio/tv skojjaren kan ha nånting?

nej jag har inte det... ska ringa på måndag och kolla....

/Jimmy Lindströmn

Re: Kondensatorer

Det är ju en mobil jag ska försöka laga...
std felet på Nokia 3310; stänger av sig själv...
har läst att man ska byta 3 st kondensatorer och en resistor...
minns inte om det var 0402 eller 0201...
 det var iallafall modellen som är svår att hitta när den faller på ett
golv!
det är lite småpillrigt att löda, inget man vill göra med en lödpenna med 2
mm spets :-)
synd att den lokala (mobil)tele-reparatören har lagt ner...

/Jimmy Lindström

Re: Kondensatorer
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med kondingarna, däremot är jag intresserad
av
"standardfelet" på 3310. Jag har två grabbar med varsin, och det händer av
och
till att de (telefonerna) stänger av sig under pågående samtal.
Var kan jag hitta sådan info?

-T-

Re: Kondensatorer

fastlött

jag hittade det på

http://mobile.box.sk/manufacturer.php3?newsprj=nokia

närmare bestämt

http://mobile.box.sk/showme.php3?hidedate=1&sortby=title&newsprj=nokia&newst
ype=software&id51%54

har dock inte testat....
men står oxå i nokia rephandboken som oxå finns på sidan....

/Jimmy Lindström

Re: Kondensatorer

<snip>
intresserad
av
http://mobile.box.sk/showme.php3?hidedate=1&sortby=title&newsprj=nokia&newst

Tackar och bugar

-T-

Re: Kondensatorer

0402 är okej, det handlöder jag utan alltför mycket besvär. 0201
däremot, som Torbjörn säger... munskydd modell kirurg på.

--
Ichimusai - Tolerated by two cats.      ICQ: 1645566  Yahoo: Ichimusai
IRC: Ichimusai#AmigaSWE@IRCnet          URI: http://www.ichimusai.org /